verkiezingspoll

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Locked

Naar wie gaat jouw voorkeur uit?

Poll ended at Sun 27 Jun 2010 21:00

Vlaams Belang
45
20%
Vivant
1
0%
LDD
6
3%
Open VLD
19
8%
CD&V
3
1%
Sp.a
19
8%
N-VA
98
43%
Groen!
18
8%
Blanco
19
8%

Total votes: 228

Davodin
Mountainbiker

DOM DOM DOM

Post by Davodin »

SusXT wrote:Ik heb de stemtest gedaan. Die volgen ga ik niet doen, maar je ziet wel waar de partijen voor staan en of je hiermee akkoord bent gegaan. Zo kwam ik er achter dat de NVA ons langer aan het werk wil houden. Die heb ik dus geschrapt van m'n lijstje. Nu heb ik genoeg energie om met jongeren om te gaan, maar als ik kijk naar oudere collega's dan is 50-55 jaar de grens. De generatiekloof wordt dan te groot, dus langer werken... nee danku. :wink:
Er is maar 1 partij, denk ik, die ons minder lang wil laten werken en die ons maar 32 uur per week willen laten werken, dat zijn de communisten van PVDA, en als je in een commieland willen leven, veel geluk...... (Zelfs Groen! en de Sp.a willen de de reële pensioenleeftijd omhoogbrengen)

btw: http://www.tijd.be/dossier/verkiezingen2010
buffel
Mountainbiker

Post by buffel »

langer werken komt er niet eens bij he het gaat over de effectieve pensioenleeftijd.
Het gaat gewoon over afschaffen van brugpensioen in verloop van tijd.
Of rekeninghoudend met het aantal gewerkte jaren aan de hand daarvan dat men mag gaan denk hierbij aan zware beroepen.
Ook is er spraken van pensioen naar werken geven hoog pensioen bij werken tot pensioen leeftijd. Laag pensioen bij vroeger stoppen.
Vind dit toch een eerlijke regeling ook om het systeem betaalbaar te blijven houden en misschien de pensioenen wat op te trekken.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

kijk de linkse kerk organiseert, via belgavox, opnieuw een belgicistische hoogmis, vlak voor de verkiezingen, maar dit keer zonder collaboratie van de vrt

ze stellen belgië voor als het summum van dialoog, compromissen, etc.
dat bedoel ik nu met belgië als een religie...

belgië is in werkelijkheid als zowat een eeuw het kader van een koude burgeroorlog, het is een 'failed state' midden de EU, draait compleet vierkant, heeft zowat de hoogste belastingsdruk ter wereld, een van de slechtste pensioenen, een van de hoogste staatsschulden, etc., etc.
het staat dan ook helemaal vooraan om ten onder te gaan in de economische storm (terwijl vlaanderen een rots in de branding had kunnen zijn)

ze stellen het ook voor alsof sommigen het land zouden willen splitsen
alsof het al niet voor 96 (of voor mijn part 89) % gesplitst is, alsof er überhaupt nog een land, die naam waardig, zou bestaan

ik heb daar maar een woord voor: waanzin, complete waanzin, zoals elke religie, ze weigeren de werkelijkheid onder ogen te zien, leven in een belgicistische droomwereld

http://knackfocus.rnews.be/nl/entertain ... 763729.htm
De tweede editie van het Belgavox Concert draagt als kernboodschap ‘respect, solidariteit en dialoog’ mee. De vzw achter dit volksfeest wil opnieuw een duidelijk signaal geven aan de politiek.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

en stijn meurissen, vorig jaar nog aanwezig, nu afwezig wegens 'agendaproblemen', dan maar klagen over de politiek, afraden om te gaan stemmen, ...

mss begint hij het licht te zien, maar voor zover dat het geval zou zijn,
kan hij dat niet met zoveel woorden stellen, zoals een gelovige in de 19de eeuw niet kon uitkomen voor zijn twijfels aan zijn katholiek geloof
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

cyclon wrote:daar gaan we weer :drunk:

ik ben idd geen gelovige, sorry

inhoudelijke argumenten zouden kunnen zijn:

- aantonen dat huyse geen belgicist (sympathisant van B) is (good luck)
- dat hoflack niet zijn assistent geweest is
- dat hij niet chef duiding is bij de vrt
- dat dat programma niet uitgezonden wordt vanavond, vlak voor de verkiezingen
- dat het niet zwaar pro belgië is (confer ook maddens in 'omfloerst separatisme?')
- dat de wever niet verketterd wordt in de linkse media
- dat vlaams links niet tot de belangrijkste en hardnekkigste verdedigers van belgië behoort, hoe abonimabel dat belgië ook moge functioneren (en het ziet er niet naar uit dat dit gaat verbeteren, confer milquet, de jongste dagen)
...

belgië werd voor een stuk gecreëerd door een monsterverbond tss liberalen en de katholieke kerk, het wordt nu ook voor een stuk in stand gehouden door een monsterverbond tss liberalen en de linkse kerk

mss zal de verontwaardiging over belgië nog groeien in de komende jaren, want ofwel wordt er de komende jaren systematisch (jaar na jaar) verschrikkelijk zwaar bespaard, zwaarder dan ooit in de geschiedenis van belgië, ofwel staat het IMF aan de deur binnen een jaar of 5 à 10
En ik maar denken dat we uberhaupt alleen maar van Dewever gehoord hadden dankzij De slimste mens op de VRT. Ik denk trouwens dat de VRT ook vol groenen zit. Al die natuurdocumentaires zo vlak voor de verkiezingen, dat kan geen toeval zijn. En dan die groene Sporza vlag! Kan het nog duidelijker????!!! :roll:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

je hebt van de wever zoveel gehoord via de slimste mens om de eenvoudige reden dat hij zo goed was in de slimste mens (slim én gevat), verder heeft bijna iedereen daaraan mee gedaan, zelfs de croo (die zichzelf redelijk belachelijk maakte), een eric van rompuy raakte niet door de preselecties, zijn broer herman maakte een slechte beurt en trok het niet al te lang, etc., etc.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

maar het is wel typerend en veelzeggend dat er zoveel te doen geweest is over het feit dat woestijnvis/vrt de wever zogezegd een platform bood om zich populair te maken etc.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

over het belgavox concert:
‘Het gaat om een volledig apolitiek initiatief’, zegt Stijn Kolacny, voorzitter van Belgavox.
lol, hypocriet is nog zacht uitgedrukt

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 213801.htm
Meer dan 40 Nederlandstalige en Franstalige artiesten zullen op 6 juni vanaf 13 uur concerteren voor een ‘sterk, solidair, toekomstgericht en vreugdevol België’, aldus Belgavox.
een 'sterk, solidair, vreugdevol België': 't zijn precies getuigen van jehova

het is in realiteit vooral een brusselse/franstalige bedoening
Het concert wordt rechtstreeks uitgezonden op Kanaal Z, TV Brussel, la Trois (RTBF), Télé Bruxelles, FM Brussel en Radio Nostalgie.
kanaalz is een brusselse zender (geen nederlandstalige uitleg beschikbaar):

http://kanaalz.rnews.be/about-us
About us

C'est le 1er février 1999 que la société anonyme Belgian Business Television diffuse en région Flamande les premières émissions de la chaîne KanaalZ. Le 15 mai 2000, l'initiative est étendue à la région Wallonne, sous l'appellation CanalZ. Le 1er juillet 2001, le signal alternant flamand de KanaalZ et le signal francophone de CanalZ sont placés sur un seul et même canal de télédistribution dans les 19 communes bruxelloises.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

a propos: verder vind ik de vrt een steengoede zender hoor, kijk bijna niks anders dan canvas, spijtig dat ze zo moeten besparen :)
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Ik had mij voorgenomen om mij niet meer mengen in deze discussie, maar dit is toch weer frappant.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 4/1.795804

De Wever weet wel waarom hij een ander daarop af stuurt. De arme man wordt gewoon in mootjes gehakt door Vandenbroucke. Die Danny Pieters is dan nog professor sociaal zekerheidsrecht, triest. Een voorbeeld van hoe populistisch de standpunten van de N-VA zijn, maar als het erop aankomt gewoon niet uitvoerbaar zijn.
Locked