Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Wacko007 wrote:Na de voorlaatste klim, volgde een afdaling op een breed pad. Aan het einde van dat pad kon je op een T-stuk kiezen tussen links en rechts.
De afpijling was op die plaats helemaal niet duidelijk. Overigens het enige punt waar er enige twijfel kon zijn. Prima afpijling voor de rest van het parcours!
Indien je even de plaats inspecteerde kon je vaag een pijl ontdekken en uit de brede kant afleiden dat het daar naar rechts was... Ikzelf ben gelukkig door niemand misleid en heb zo slechts 5 sec verloren.
De mensen die links afgeslagen zijn, kwamen op een afgepijlde route van de dag ervoor. Die ging inderdaad langs Spa en daarmee met een serieuze omweg terug in La Reid.
91km zonder verkeerd te rijden.

Greetz,

Julien.
Mooie beschrijving van het kritieke punt en heb net hetzelfde gedaan als jij. Even terug naar boven en gokken dat het rechts was. Links reed er ook al volk en er stond nog een man of 5 te twijfelen. Eens rechts gekozen stond het bordje van de 85km er en dan heb ik bevestigd aan de twijfelaars dat ze rechts moesten.
Een combinatie van pijlen en kalk zou nog steeds het beste zijn. Af en toe vond ik de bepijling in de dorpen ook niet duidelijk. Duidelijk genoeg voor een TT, maar niet als je doorrijdt...
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

b-fast wrote:oproep aan alle bikers die hier gereden hebben.op kilometer 87 ongeveer was er een collegabiker zo vriendelijk om een co2 patroon met ventiel om te vullen te lenen met als bedoeling dat ik het bij aankomst aan hem zou terug bezorgen.heb hem echter na lang zoeken niet gevonden.het enige dat ik weet is dat hij met een opel zafira rijdt.hijzelf was vrij groot en gezegend met weinig haar.is er iemand die deze persoon kent gelieve hem op de hoogte te brengen zodat ik zijn spullen kan terug bezorgen.bedankt.

was supertochtje,nergens verkeerd gereden maar wel 4x plat gereden.
er zijn zo van die dagen hé.

grts,B.
www.notubes.com !
Jeanke6
Mountainbiker

Post by Jeanke6 »

Swannie wrote:Ik vond de bepijling goed, aan dat T stuk wast bij mij toch vrij duidelijk dat je naar rechts moest. Stond toch ook iemand vd organisatie?
Supermooie, zware rit! Volgend jaar zeker terug! :-)
Bij ons nog niet of niet meer in ieder geval...
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

Jeanke6 wrote:
b-fast wrote:oproep aan alle bikers die hier gereden hebben.op kilometer 87 ongeveer was er een collegabiker zo vriendelijk om een co2 patroon met ventiel om te vullen te lenen met als bedoeling dat ik het bij aankomst aan hem zou terug bezorgen.heb hem echter na lang zoeken niet gevonden.het enige dat ik weet is dat hij met een opel zafira rijdt.hijzelf was vrij groot en gezegend met weinig haar.is er iemand die deze persoon kent gelieve hem op de hoogte te brengen zodat ik zijn spullen kan terug bezorgen.bedankt.

was supertochtje,nergens verkeerd gereden maar wel 4x plat gereden.
er zijn zo van die dagen hé.

grts,B.
www.notubes.com !
Nog een oproep aan alle bikers die hun kapotte binnenbanden langs de kant laten liggen ... ruim die rommel op AUB. Voor wie het nog niet wist: je kan die dingen herstellen en alle bazaar die langs de kant blijft liggen maakt het de origanisatie in de toekomst alleen maar moeilijker om toegang te krijgen tot bepaalde delen van het parcours.

Of misschien moeten ze gewoon http://www.notubes.com verplicht maken :wink:
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Niet meegereden (tzal voor volgend jaar zijn), maar als ik het zo lees, had de organisatie beter een groot kalkkruis getrokken op de verkeerde afslag... Zo vermijd je dat de helft van het peloton verkeerd rijd... Simpel, maar effectief...
Jeanke6
Mountainbiker

Post by Jeanke6 »

El Baelos wrote:Joris Massaer was vorig jaar binnen in 3u54...
Dus veel succes als je binnen de 15% daarvan binnen wil zijn...
Maandag gestart met de bedoeling om de eerste 20 à 30 km de kat uit de boom te kijken, te voelen hoe de benen hersteld waren (Thuin, 75km @ 23 gem) en nadien te beslissen wat ik zou doen.
Na 30km waren de beentjes warm gelopen en heb dan beslist om gewoon tempo aan te houden zodat ik net binnen de 5u zou finishen.
Zo gezegd, zo gedaan: na 4u51 over de finish, top 100 scratch en net nog zilver voor de O2MC.
Genoten van het landschap en het schitterend parcours en me nooit opgeblazen. De boodschap is hier duidelijk doseren. Aan de finish was het beste er ook wel af. Maar ben volgens chronorace in de laatste 30km nog meer dan 70 mensen gepasseerd. Enkele fout-rijders, maar ben ook een heel deel mensen tegengekomen die er compleet doorzaten.
Op die ene T-splitsing na was de bepijling OK, maar ook niet meer dan dat. Bordjes zouden heel welkom zijn!

Super parcours, afwisselend, mooi,... Bevoorradingen OK.
Douches aan de camping ook OK. Camping zelf super OK. Algemene organisatie een heel goed.

Was een mooi weekend en het aftellen naar de volgende kan weer beginnen! Viva MTB-marathons!
blades
Mountainbiker

Post by blades »

Iegienie wrote:
Wacko007 wrote:Na de voorlaatste klim, volgde een afdaling op een breed pad. Aan het einde van dat pad kon je op een T-stuk kiezen tussen links en rechts.
De afpijling was op die plaats helemaal niet duidelijk. Overigens het enige punt waar er enige twijfel kon zijn. Prima afpijling voor de rest van het parcours!
Indien je even de plaats inspecteerde kon je vaag een pijl ontdekken en uit de brede kant afleiden dat het daar naar rechts was... Ikzelf ben gelukkig door niemand misleid en heb zo slechts 5 sec verloren.
De mensen die links afgeslagen zijn, kwamen op een afgepijlde route van de dag ervoor. Die ging inderdaad langs Spa en daarmee met een serieuze omweg terug in La Reid.
91km zonder verkeerd te rijden.

Greetz,

Julien.
das nu eens een voordeel van oud te zijn. ik heb al ne keer of 13 meegedaan aan de AT, en zelfs niet gezien dat de pijlen daar slecht waren, parkoers is daar al jaren en jaren ongewijzigd. was wel effe schrikken als ik opeens tussen het volk zat dat me meer dan een uur eerder voorbij gestoken was

en ik grapte 's morgens nog tegen de organisatoren dat vroeger, lang geleden, het niet alleen een kwestie was van snel aan de aankomst te zijn, maar die ook te vinden... en dan hebben ze dit voor.
Iegienie, gij rijdt dus nog met de vélo. Ik zie kik u nergens nimeer. Hagelandse chrono misschiens ?
jerre13
Mountainbiker

Post by jerre13 »

best wel zware rit, niet verkeerd gereden maar wel krampen op de laatste klim!! Waardoor ik nog een dertigtal bikers heb moeten laten voorgaan en binnen in 04u10 op de 70 km !!
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Iemand een idee waar we de fotos kunnen vinden?
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

Post Reply