Hoeilaart- Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

LuckyIron wrote: (op asfalt!)
daar doen we niet aan mee, he :lol:

enig idee van het moddergehalte?
:wink:
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

ToxicWaste wrote: daar doen we niet aan mee, he :lol:

enig idee van het moddergehalte?

geen idee van, maar zoals algemeen geweten: op de bredere dreven geen probleem, op de kapotgereden singletracks zal er wel modder liggen.

Harry
Mountainbiker

Post by Harry »

Het lag er net voor de regen héél goed bij! Als het opnieuw een dag of twee droog ligt kan je er terug snel over rijden.

Nu is het wat ploeteren, zeker op de singletracks.

Vorige week de vuilbeek er tussen gestoken, man wat is dat een zalig stukje! :p
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

ik heb vorige zondag 3 keer de lus gedaan
(2 keer in een richting en 1 keer in de andere richting)

en dan van en naar huis, goed voor 70km

zalig lag het erbij,vochtig maar niet modderig

grtz
Mierox
Mountainbiker

Post by Mierox »

Op 9/06 Hoeilaart 2 keer afgehaspeld met z'n vieren. Vertrekkende van aan het zwembad kwamen we zo aan 53 km. Mooi parcours, constant in het bos, goed afgepijld, klimmetjes, afdalingen breed, smal, enz ... kortom mooi. Alleen bij een korte afdaling met een geul waren er een paar valpartijen met wat pijn en een geplooid voorwiel tot gevolg. Maar na wat trek en sleurwerk en de gratis hulp van de fietsenmaker in het dorp hebben we onze tocht toch kunnen afmaken.
Joe Dalton
Mountainbiker

Post by Joe Dalton »

Net 2 x Hoeilaart gereden.

Het is een parcours voor "laagvliegers", met enkele leuke single tracks.
Op enkele uitzonderingen na lag het parcours er droog bij.

We hebben over de eerste ronde 1u07min gereden (het was mijn eerste maal op dit parcours), en 0u53min over de tweede ronde.
Conclusie : Het parcours is niet echt technisch, noch zwaar. Maar, wanneer je het doet aan een leuk ritme is het een deftige training.

Verder het eerste Bloso parcours dat ik rij waar je steeds in de bossen rijdt. En dit is natuurlijk mooi meegenomen. :wink:
joske uit breda
Mountainbiker

Post by joske uit breda »

WardriverQ wrote:
pertotal wrote:hoe komt dat als ik op het forum van diest wil komen
dat die van hoeilaart tevoorschijn komt
Programmeerfout zeker...
zEKER EEN GROOT FOUTJE. IK WIL FORUM VAN HEVERLEE OPENEN EN KOMT HIER OOK OP.!!!
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

't was alweer lang geleden dat 'k deze route nog eens gereden heb, en - ook wegens tijdsgebrek - gisteren maar eens afgezakt naar Hoeilaart.

Zoals onze Dalton vriend zei: 't is een parcours voor laagvliegers, al werd mijn vlucht toch een paar keer onderbroken door enkele amazones te paard ;-)

Al bij al een leuke route om tussendoor eens mee te pikken.

Greetzzz,

Rolla
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

Vorige week zijn wij ook met z'n 2tjes afgezakt naar Hoeilaart. Inderdaad voor een groot deel een route voor laagvliegers. Alhoewel we naar het einde toe toch een paar technisch uitdagende modderpoelen voorgeschoteld kregen!
Het enige nadeel aan deze route is dat je veel tijd verliest met wachten en afremmen voor de vele wandelaars die je onderweg tegenkomt. Mits een klein belleke zou dit waarschijnlijk al vlotter verlopen...
Dit heeft wel als voordeel dat je wat kan bekomen van de lekkere singletracks die soms echt wel kicken zijn!
Wij vonden het zeker de moeite waard en als we nog eens willen 'bosrijden' (van de eerste tot de laatste meter zit je in het zoniënwoud) komen we terug naar hier!
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

Heb net deze ochtend voor de eerste keer als beginner de nero route gereden, ik heb er 2 uur over gedaan en totaal van een 23km.

Het regende toch redelijk hard en ik heb toch ongeveer een 10 keer in de modder gebeten, ik heb iedere keer gevallen door de modder en mijn onervaren fietsgedrag.

Ik heb wel overal doorgereden en enkel afgestapt nadat ik gevallen was.

Mooi parcours en mijn 2de MTB na vorige week overijse blauw gedaan te hebben. Heb minder in mijn broek gescheten op Nero van de schrik dan in Overijse maar toch een paar uitdagende stukken, en zeker in de modder !!

Ik heb me goed geamuseerd, ik hoop dat ik ooit die tijden haal die jullie hier posten want ik zit precies dubbel zo traag.
Post Reply