Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ivan
Mountainbiker

tt Aalter

Post by ivan »

Vandaag TT Maria - Aalter gereden met combinatie voor: Vredestein G-Ribbs 26x1.7/ achter: Mich. Comp. S Light 26 x2.0. Was een meevaller.

Mgg Ivan
Yvkov
Mountainbiker

Post by Yvkov »

Larsen TT Maxxis, doe die es om je velgskes en ge zult wel snel en plat door losliggende steenbochtjes geraken! 't Is eerder ne hardcore-allrounder!! Superbandjes, en mocht je tubless willen rijden, die bestaan ook!!!!
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Ikke zelf ben zeer content van de IRC mythos XC, en de IRC serac XC, goede grip en weinig rolweerstand met een lichte voorkeur voor de Mythos.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

ivan wrote:
Schiz[O] wrote:Blijkbaar was alround niet de juiste formulering :oops:

Ik zoek dus een goede band (mee tsjoepen op 8) ) om hier in vlaanderen te kunnen vlammen, maar ook in onze ardennen
Als je wilt vlammen in zowel Vlaanderen als de Ardennen en je wilt voor beiden dezelfde all round band, dan zal dat niet lukken vrees ik. Beide streken hebben specifieke wegen en vereisen dus ook specifieke banden. Dit alles op voorwaarde dat je het onderste uit de kan wil halen.
Mgg Ivan
Toch wel hoor! Ik rijdt jaar in jaar uit, dag en nacht met michelin XLS.
Zowel in de modder, op de baan als op stenen ondergrond (Ardennen...).
Is een noppenband met toch een aanvaardbare rolweerstand, en
het gewicht, tja, is dat wel een argument voor iemand die geen wedstrijd rijdt?
De mijn zijn wel tubeless, hetgeen ook duidelijk een verbetering is,
maar hiervoor heb ik +-2jaar met binnenbanden
gereden en altijd zeer tevreden geweest :bounce: :wink:

Prijs België (non-tubeless): +- 30 euro/stuk
prijs Duitsland (tubeless): +-45 euro per set
Wat de non-tubeless kosten in D weet ik (nog) niet... :oops:
nothing 's impossible
Mountainbiker

prijs comp S light

Post by nothing 's impossible »

Ik weet niet waar gulle uw banden gaat zoeken???

Ik heb mijn comp s light (non tubeless) 19 € betaald (bij een bekend Aalsters fietsenmagazijn).

Is een tamelijke alroundband, wat meer zijdelingse grip had geen kwaad gekund, maar ja.
erikmuller
Mountainbiker

Post by erikmuller »

ik rij op m'n 28" velo al'n tijd op schwalbe black jack (1.90) en ben daar wreed content over, zowel bij zand, slijk als harde ondergond :lol:
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

Gf biker wrote:Ikke zelf ben zeer content van de IRC mythos XC
Wat is eigenlijk het verschil tussen de mythos XC en de mythos XC II ? Of is deze laatste gewoon een verbeterde versie ?
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Joris wrote:
Gf biker wrote:Ikke zelf ben zeer content van de IRC mythos XC
Wat is eigenlijk het verschil tussen de mythos XC en de mythos XC II ? Of is deze laatste gewoon een verbeterde versie ?
De xc II is een lichtere versie, maar qua profiel en rol eigenschappen hetzelfde.
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

Schiz[O] wrote:Blijkbaar was alround niet de juiste formulering :oops:

Ik zoek dus een goede band (mee tsjoepen op 8) ) om hier in vlaanderen te kunnen vlammen, maar ook in onze ardennen
zoek nie meer verder, de Schwalbe Jimmy is wat je zoekt:
in Vlaanderen doet em zijn werk in zowel (zeer) modderige omstandigheden als droge omstandigheden (rolweerstand valt héééél goed mee, ondanks zijn tsjoepen :wink: )
in de Ardennen biedt hij dan weer een perfecte grip in zowel droge als natte weersomstandigheden, rotsen, boomwortels, losse keien, zijdelingse grip, noem maar op, he does the job!
ik rij daar dan ook 80% van het jaar mee rond (Tubeless) en schakel enkel over op de Pythons hier in Vlaanderen bij extreem droge platte parcours om toch maar eens met iets anders te rijden é :wink:
Transalp
Mountainbiker

Banden voor de Zwitserse bergen.

Post by Transalp »

Wij trekken deze zomer naar het Zwitserse Sion om enkele ritjes in de bergen te rijden (zie http://www.mountainbikeadventure.nl/index_vak_zwi.html).

Welke banden zouden jullie aanraden voor dit soort tochten?
Post Reply