Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
fennek
Mountainbiker

Re: Thompson??

Post by fennek »

Fuzzion wrote:Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met een mountainbike van het merk Thompson?

Ikzelf heb ook sinds deze zomer een thompson, maar heb er nog te weinig op gereden om er een oordeel over te vellen. Momenteel rij ik nog op de weg, op het einde van de maand schakel ik over om MTB.

Als ik het even mag samenvatten

Voordelen
* prijs/kwaliteit
* volledige groep (geen mix)
* verdere afmontage Ritchey
* 5 jaar garantie op kader
* Belgisch merk (handig voor eventuele klachten/herstellingen?)

Nadelen
* saai, weinig aantrekkelijk imago(?)
* geen unieke fiets (maar dat kan je bijvoorbeeld van een scalpel ook zeggen)
* ...

Wie vult verder aan? En wat die discussie "fiets voor beginners" betreft. Er rijden ook veel mensen rond met een fiets voor gevorderden terwijl ze de conditie en attitude van een beginner hebben. Zoals reeds gezegd: met een thompson kan je hier in België alles aan. En wat is een beginner? Iemand die elk weekend zijn toertochtje gaat rijden en in de week een beetje bijtraint? Dan is 95% een beginner!
Guest

Post by Guest »

Quadrifoglio wrote:Of thompson al dan niet Kinesis kaders gebruikt kwam in een andere topic al eens aan bod : http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... s&start=12

Maar zelfs dat topic brengt geen uitsluitsel...
Al eens van Hoefkens gehoord?
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

fennek wrote:...En wat die discussie "fiets voor beginners" betreft. Er rijden ook veel mensen rond met een fiets voor gevorderden terwijl ze de conditie en attitude van een beginner hebben...
Ik heb dikwijls binnenpretjes wanneer ik op TT of chrono of gelijk waar toekom, en ik haal mijn thompsonneken af de wagen. Dan zie ik dikwijls smalende blikken. Die mannen halen dan me veel zwier 't vlaggeschip van c'dale of specialized of whatever uit de wagen en kijken zo eens nr mij van... wa komt die ier doen.
Ik vind het dan altijd doodleuk om samen me die mannen proberen te starten, en ze es goe te doen zweten. Wie laatst lacht...

Let op, ik heb niks tegen mensen die me zo een vlaggeschip rijden e. Moest ik het mij kunnen veroorloven, zou ik waarschijnlijk ook wel me zo nen bike rondrijden zenne. Ik lach mij alleen een breuk me die mensen die minachtend doen tegenover anderen die me "een lagere klasse" van fiets rijden. Uiteindelijk zijn der maar twee zaken die tellen ze als ge aan't rijden zijt, en da is de form van uw linkerbeen en de form van uw rechterbeen.
MadMan
Mountainbiker
Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /

Post by MadMan »

Heb ook ene Thompson (zelfs 2), het geld dat ik uitspaar in de naam heb ik in de onderdelen gestopt en het resultaat mag er best wel zijn 8) (ook al zeg ik het zelf). Ik rij ook graag met ene schone bike, maar rijden is nog steeds het belangrijkste he.
Groetjes,
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

+ het brein dat erachter zit om dat ene been omgekeerd evenredig te laten bewegen dan het andere :lol:
ja idd, er rijden enkele bikes die een fortuin hebben gekost, traag over vlaanderns velden, is dat om de lak te sparen? of hadden ze niet genoeg geld over om de motor ook te tunen? :lol:
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

focus_wrc wrote:... of hadden ze niet genoeg geld over om de motor ook te tunen? :lol:
Opletten me wa ge zegt e, of we beginnen terug over doping... :wink:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

tbfkai wrote:
Quadrifoglio wrote:Of thompson al dan niet Kinesis kaders gebruikt kwam in een andere topic al eens aan bod : http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... s&start=12

Wat wist Hoefkens allemaal te vertellen?
Ik vind zijn onderzoek wel maar geen link ernaartoe.
Kost me een fortuin aan verzending/bibliotheek om zijn onderzoek te krijgen.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

tbfkai wrote:

Nee, "hoefkens" zeg me helemaal niets, op Vanessa Hoefkens na dan... :lol:
SPIETFRIEK
Mountainbiker
Location: Thompson X-line, Ridley compact, Van Nicholas Zephyr

Post by SPIETFRIEK »

Fuzzion wrote:Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met een mountainbike van het merk Thompson?
Na enige jaren inactiviteit (knieproblemen) ben ik weer ten prooi gevallen aan het moddervirus.
Alvorens terug te investeren in een MTB heb ik gelukkig alle tijd gehad om de markt af te schuimen.

Hoofddoel: een (prijs/kwaliteit vergeleken) degelijke moddervreter vinden die kon afgemonteerd worden met onderdelen naar mijn wens.

Wel, het is dus een Thompson geworden uit de X-line serie

ikzelf ben 1m 75, dus heb ik geopteerd voor een 17"

Belangrijkste features:

remmen : Magura H33S model 2004 (met groter stelwiel)
achterderailleur: SRAM X0 + twist shifters
voorderailleur: XT
cassette: SRAM PG-990 11-34T + ketting PC-990 met powerlink
de rest van afmontage : Full XT
voorvork: Rockshox SID Team ( met 2005 PopLoc Remote) (ik weeg 68 Kg)
stuurpen : verlengde Ritchey WCS
zadelpen : Ritchey WCS

Ondertussen al enkele tochten erop zitten en ik moet zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb van mijn beslissing.
Hij rijdt geweldig strak, op het randje van zeer nerveus (wat trouwens mijn betrachting was!)

Ik kan me niet van de mening ontdoen dat ik een prima zaak heb gedaan door me deze fiets aan te schaffen.

Het is niet de mooiste bike, daar ben ik het volledig mee eens. Maar hou in het achterhoofd dat als je me moest tegenkomen, hij volledig onder de modder zit en toch nog prima zal functioneren!!!

En dat is de spirit waar ik voor ga!!!

SPIETFRIEK
Gerard Van De Walle
Mountainbiker

Thompson

Post by Gerard Van De Walle »

Beste
mijn 2de mtb is een thompson, en mijn volgende, zal er ook één zijn.
Prijs kwaliteit, zéééééééér goed.
Post Reply