04/11/07 Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biky
Mountainbiker

Post by Biky »

katrien20 wrote:Pfff, niet zo negatief mannen!
Mensen die de vergelijking met vorig jaar niet konden maken, kregen vandaag een schitterende tocht voorgeschoteld!
De organisatie was piccobello : perfecte bepijling, 2 mooie bevoorradingen, uistekende bikewatch, heel veel oversteekposten op gevaarlijke plaatsen, gezellige zaal met broodjes, hamburgers en voldoende gekoelde leffes... :lol:

MAAR, ook ik was op zoek naar het schitterend parcours van vorig jaar! :cry: De mooie beklimmingen van vorig jaar rond de streek van Ronse waren er niet meer bij! Tja, vorig jaar 885 hm en nu maar 605!dankzij de Kluis... Ontgoocheling alom...enfin, het enige dat je dan kan doen is de knop omdraaien en toch genieten en dat heb ik gedaan!

Naar verluidt zouden we volgend jaar opnieuw een versie van 2006 krijgen!!! [-o<

@ biky : :evil: je spreekt jezelf volledig tegen! Je hebt dus respect voor mensen die minder goed kunnen klimmen, maar je vindt toch dat ze hier niks te zoeken hadden??? :evil: BOE VOOR JOU!

@lichterveldenaere : ook bedankt!
@archie bunker en organisatie: bedankt voor alle werk!
ik had het niet over de beklimmingen maar over de singletracks, waar er teveel mensen uit schrik of om reden van niet aangepast materiaal voet aan grond zetten en daarom de boel ophouden.

Wat betreft de organisatie op zich wil ik hier wel meegeven dat daar weinig op af te keuren valt. Ik had enkel meer verwacht op het vlak van parcours in deze streek.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

archie bunker wrote:Namens de Tower Bikers bedanken wij de meer dan 1100 deelnemers voor hun deelname.

Dat onze tocht op gemengde gevoelens ging onthaald worden hadden wij wel verwacht. Ook binnen de club waren er voor- en tegenstanders bij het opmaken van deze omloop. Uiteindelijk heeft het idee om het eens anders te doen als andere jaren de doorslag gegeven. Het feit dat er veel modder lag is buiten onze wil. Het is nu eenmaal winter en de poederdroge omlopen van de laatste twee jaar waren ook uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar.

Wij onthouden vooral de woorden van iemand van dit forum gisteren in de zaal : "'t was een supertocht maar 't mag volgend jaar weer anders".

Daar wij ieder jaar uitpakken met een volledig vernieuwde omloop moogt ge daar zeker op rekenen. Binnen enkele weken zitten wij weer samen om de basis te leggen voor onze toertocht van volgend jaar.
En dat zal een zijn met veel klimwerk.

Groetjes,
Ik kijk reeds uit naar de volgende editie. Deze was prima...volgend jaar wordt het super, daar ben ik van overtuigd. Nogmaals bedankt voor de prachtige organisatie. Je voelt dat hier een gedreven groep mensen bezig is. =D> =D>
ericsson
Mountainbiker

Post by ericsson »

archie bunker wrote:Namens de Tower Bikers bedanken wij de meer dan 1100 deelnemers voor hun deelname.

Dat onze tocht op gemengde gevoelens ging onthaald worden hadden wij wel verwacht. Ook binnen de club waren er voor- en tegenstanders bij het opmaken van deze omloop. Uiteindelijk heeft het idee om het eens anders te doen als andere jaren de doorslag gegeven. Het feit dat er veel modder lag is buiten onze wil. Het is nu eenmaal winter en de poederdroge omlopen van de laatste twee jaar waren ook uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar.

Wij onthouden vooral de woorden van iemand van dit forum gisteren in de zaal : "'t was een supertocht maar 't mag volgend jaar weer anders".

Daar wij ieder jaar uitpakken met een volledig vernieuwde omloop moogt ge daar zeker op rekenen. Binnen enkele weken zitten wij weer samen om de basis te leggen voor onze toertocht van volgend jaar.
En dat zal een zijn met veel klimwerk.

Groetjes,

Ik ben ook geen baggermens maar neem het er gerust bij, grotendeels lag het goed en droog, heb al ander meegemaakt 8)
Gewoon een goeie tocht,zeer goede organisatie!
Dat het volgend jaar weer verandert heb ik geen probleem mee maar AUB laat diene Mont-de-l'Enclus erin, wat een schoonheid :P =D>
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

ericsson wrote: Dat het volgend jaar weer verandert heb ik geen probleem mee maar AUB laat diene Mont-de-l'Enclus erin, wat een schoonheid :P =D>
Wees gerust : de Kluisberg is immers ons uithangbord !
DVB
Mountainbiker

Post by DVB »

Heb zopas de gemengde commentaren op deze editie van Amougie doorgenomen en ik moet zeggen da'k deze reacties ook wel een beetje verwacht had.
Ook ik was gisteren zwaar ontgoocheld na de rit. Vooral omdat ik vond, in vergelijking met de supertocht van 2006, dat het parcours dit jaar veel minder was.
Vandaag heb ik mijn ontgoocheling reeds weten te relativeren en besef ik dat je als organisator onmogelijk goed kunt doen voor iedereen. De ene houdt meer van zware baggerstroken, terwijl de ander het meer heeft voor het vinnige klim- en daalwerk. Ikzelf behoor tot deze laatste categorie (en neen, ik ben geen baanjeanet zenne :lol: ). Die eerste 35 km van gisteren waren dus ook not my cup of tea. Maar goed, wie in de winter wil MTB'en zal onherroepelijk met modder geconfronteerd worden en dus neem ik de vettige stroken er met (matig) plezier bij.
De organisatie was verder dik in orde, vooral de bevoorradingen waren dit keer wel uitstekend.
Tot volgend jaar (hopelijk met veel klimwerk langs de Vlaamse zijde van de Kluis [-o< )!!

PS: Nog ne grote merci aan die 2 QUADS die net voor mij in da vettig stuk in Orroir reden en die het nodig vonden om effkes gas te geven toen ik net achter hun reed. Als gevolg al hun smeerlapperij binnen gekregen (modder in de mond en uitlaatgassen in de longen). Dikken Merci :evil:
carborush
Mountainbiker

Post by carborush »

Joybiker wrote:Toch vond 'k de vorige edities ook aangenamer om te biken, vond 'k iets speciaals hebben. Deze keer dus wat minder, die vele lange veldwegen af dan niet half verhard hoeven niet echt in de buurt van Kluisbergen, die hebben we thuis meer dan genoeg 8) . Die 1e klim vond 'k wel geslaagd, daarna had 'k al direct hoge verwachtingen voor de rest van 't parcours, maar 't duurde wat lang alvorens we ons nog 's konden uitleven .......Ondertussen wel tijd gehad om 'n paar fotokes te nemen.....
hey ik heb jou die laatste foto's nog net zien nemen ! :)
een tijdje achter en dan voor jullie gereden

de kluisberg strukken waren de max, vooral de eerste beklimming was direct boenk erop :)
de platte modderstroken waren best berijdbaar, maar minder waarvoor de meeste niet locals naar deze streek afzakken.
al kan ik wel begrip opbrengen voor de drang naar "eens iets anders" van de verder zeer goede organisatie

mij zien ze daar sowieso terug volgende keer !
Safety Jogger Classic
Mountainbiker

Post by Safety Jogger Classic »

Ook vanuit Oudenaarde aangezet met enkele clubleden voor deze klassieker. Wat het parcours betreft, ikzelf was aangenaam verrast met de originaliteit waarmee de parcoursbouwer ons door het Kluisbos stuurde. Op enkele technische afdalingen en stukjes bergop na zat het volledige bos erin. Echter, in deze tijd van het jaar liggen deze stukken er soms te technisch bij en is het verstandig om deze links te laten liggen. Goede organisatie, bevoorrading en dito bepijling. Wij komen volgend jaar zeker terug.
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

long fellow wrote:
nonkie wrote:jongens toch al da gezaag #-o #-o
ge hebt dan ne keer veel off-road is het dan weer nie goe. 't is dan weer te plat of te nat.
awel voor mij was dit een zeer geslaagde tocht met veel schone stroken die ik niet kende. er zijn al genoeg tochten in de streek die 125 keren de kluis op en af doen. dit was eens iets anders en volgens mijn bescheiden mening zeer geslaagt =D> =D> .
@archie en co mij zie je zeker terug volgend jaar.
ps: dat mountainbiken een zomersport is da is bull-shit. dit verklaart dan het overaanbod vtt's in de winter en de hogere deelnemersaantallen in de winter. voor diegene dat het te vuil vinden, stop met zagen en klagen of kies een andere hobby in de winter.
Nonkie is nen verstandige mens. :bounce: =D> :bounce:

Dat wisten we natuurlijk al!!!!

Aanvankelijk was ik ook wat ontgoocheld door het lange tussenstuk in de Waalse "krieren", waar ik veel op en neer had verwacht.

Achteraf begon ik mij toch danig te realiseren dat ik deze keer veel "stikkapotte" bikers heb tegengekomen tijdens de laatste( lastigste!) km's. Bvb op de lange beklimming naar de Vierschaar moesten sommigen al in de eerste hectometers (nog op de MacAdam) afstappen.
Wat zou dit geweest zijn indien de tocht nog lastiger was geweest?

Die modder moet je er bijnemen. Begin vorige week heeft het veel geregend en de laatste dagen hebbe landbouwerd veel gebruik gemaakt van sommige "krierkes" bij de oogst van mais, bieten en patatten...

De strook in Orroir lag er erg modderig bij, maar je kon nog altijd blijven rijden, dat is het belangrijkste.

De strook na de eerste bevoorrading met die hoop steenafval was spijtig, maar uiteindelijk kan de organisator ook niet verhinderen dat één of andere onverlaat hier zijn overtollig bouwafval komt storten...

Uiteindelijk vond ik het een geslaagde tocht, met vele positieve punten: goeie bepijling, goeie bevoorrading...
Tower bikers, doe zo voort...

Kritikasters, bezorg eens de datum van jullie toertocht.
siegie
Mountainbiker

Post by siegie »

Biky wrote:
katrien20 wrote:Pfff, niet zo negatief mannen!
Mensen die de vergelijking met vorig jaar niet konden maken, kregen vandaag een schitterende tocht voorgeschoteld!
De organisatie was piccobello : perfecte bepijling, 2 mooie bevoorradingen, uistekende bikewatch, heel veel oversteekposten op gevaarlijke plaatsen, gezellige zaal met broodjes, hamburgers en voldoende gekoelde leffes... :lol:

MAAR, ook ik was op zoek naar het schitterend parcours van vorig jaar! :cry: De mooie beklimmingen van vorig jaar rond de streek van Ronse waren er niet meer bij! Tja, vorig jaar 885 hm en nu maar 605!dankzij de Kluis... Ontgoocheling alom...enfin, het enige dat je dan kan doen is de knop omdraaien en toch genieten en dat heb ik gedaan!

Naar verluidt zouden we volgend jaar opnieuw een versie van 2006 krijgen!!! [-o<

@ biky : :evil: je spreekt jezelf volledig tegen! Je hebt dus respect voor mensen die minder goed kunnen klimmen, maar je vindt toch dat ze hier niks te zoeken hadden??? :evil: BOE VOOR JOU!

@lichterveldenaere : ook bedankt!
@archie bunker en organisatie: bedankt voor alle werk!
ik had het niet over de beklimmingen maar over de singletracks, waar er teveel mensen uit schrik of om reden van niet aangepast materiaal voet aan grond zetten en daarom de boel ophouden.

Wat betreft de organisatie op zich wil ik hier wel meegeven dat daar weinig op af te keuren valt. Ik had enkel meer verwacht op het vlak van parcours in deze streek.
Persoonlijk vond ik het zeer geslaagd, 1100 deelnemers, dan zal er al wel eens een voet op de grond gezet worden en ja als je net goed bezig bent is dat jammer maar dit hoort er ook bij (net als de modder :wink: !). Ik heb er ook velen zien afhaken op de steile hellingen, gewoon kapot waren ze, wat zou dat niet geweest zijn met nog meer hoogtemeters. Misschien een tip, wetende dat de kluis erin zat op het laatst, best wat inhouden in het begin om nog voldoende reserve over te hebben op het laatst. :wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

verslagsken op mijne site
Post Reply