Look 986 Mountain Bike

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

flupke73 wrote:is 't een gedacht of is deze fiets zelden "live" te zien
ik heb er onlangs ene gezien bij de bevoorrading van ne tt, met allemaal high end onderdelen, mooi en zag er verdomd snel uit. Hij bleef er wijselijk opzitten ipv 'm ergens tegen ne boom te kwakken :-D
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

BikeSport.be wrote:VELTEC heeft geen Look meer.
daar zou weer eens terug verandering in kunnen komen.
Action sports heeft in elk geval een dikke sigaar gekregen, omdat ze het nalieten van bij diverse handelaars garantie materiaal af te handelen - die nochtans allemaal van de Belgische markt kwamen.

we weten wel 1 zaak voor volle 100% : in dat bedrijf zijn ze verschikkelijk LUI !!!
bij vragen inzake afhandeling reageren ze niet, verzinnen dan weer 2000.575d excuses of ze gooien de telefoon weer af om later zogenaamd een onderbreking te gaan excuseren omdat je blijft aandringen etc etc... LOOK is geinformeerd en maakte zich er bijzonder boos over.
Zij willen eventuele garanties asap afhandelen en tevreden klanten houden.

en ja.. Look is echt topkwaliteit van het hoogste niveau, en ook vaak met gedurfde ontwerpen.

eerlijk gezegd hoop ik ten stelligste dat ze het weer aan Veltec laten, en die lamzakken uit Welkenraedt aan de kant schuiven voor de verdeling van hun produkten.

en ik ben wel zeer terecht boos!!, met 2 gevallen genegeerd te zijn geweest, telkens 6 a 7 maanden op een stuk, nog gezwegen van die paar handelaars die erover kloegen en ook 4-8 maanden met de voeten te zijn gespeeld..en dan nog de arrogantie hebben om te zeggen dat het onze schuld is #-o ken een Franstalige zinspeling voor om tegen hun te zeggen, maar niet voor publicatie vatbaar :-D
Al een geluk dat ik een zeer goed contact heb met enkele stafleden bij Look en perfekt weet hoe de zaak zit.

btw : LOOK staat niet enkel voor kwaliteit, maar ook voor snelle afhandelingen als er zich iets voordoet.
Als het lang duurt, ligt dat wel aan de distributeur hoger genoemd :wink:

op de vraag of deze vrij weinig te zien is :
klopt.
prijskaartje ligt boven het gemiddelte van een frame.
en vaak zweert men bij de klassieke merken.

idem zo met Cervelo, BMC, KMC etc.... merken met een bepaalde hoge kwaliteitsnorm, vaak ver boven het gemiddelde, en even vaak met gedurfde ontwerpen boven water komen.

en in Belgie word Look ook slecht gepromoot door de distributeur. maarja, wat wil je van iemand die normaal schoenen, kousen etc verdeeld en niet gewoon zijn om frames te verhandelen met alle bijkomende verplichtingen.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Kameel^ wrote:
flupke73 wrote:is 't een gedacht of is deze fiets zelden "live" te zien
ik heb er onlangs ene gezien bij de bevoorrading van ne tt, met allemaal high end onderdelen, mooi en zag er verdomd snel uit. Hij bleef er wijselijk opzitten ipv 'm ergens tegen ne boom te kwakken :-D
hij heeft gelijk..2 stappen zetten en die zou al weg zijn.

en qua rijgedrag :
bijzonder aggresief instuurgedrag... elke beweging, hoe klein ook, komt onmiddelijk erdoor. bij de meeste mtb's is dat niet het geval..daar lijkt alles wat achterna te komen.

verder rijd die als een 'plank', zo stijf.
het is het stijfste frame op de markt dat tot nogtoe ooit is uitgebracht.
het is een hele nieuwe manier van rijden, die je toch weer wat moet aanleren en gewoon worden, zelfs al ben je een zeer ervaren biker.

kheb de racefiets waarop de 986 is gebaseerd : de 595 (ultra) - (waar ook de 586 uit voortkwam). ook een kameraad heeft hem.
ik rijd al vele jaren met LOOK. maar ik moet zeggen... dit framegebaseerde model (595-586-986) is superstrak. als is de 595 ultra nog wat strakker dan de andere.

kan alleen wel stellen, dat de fiets toch een zeer snel rijgevoel aangeeft, en tegelijk toch een confortabel zitgevoel geeft ondanks dat die zo stijf als een plank is.
Miguel Martinez heeft er mee gereden, mocht zelfs het testmodel even uitproberen tijdens de ontwikkeling en was bijzonder lovend erover.. kort gezegd, nooit met zo'n bike gereden, en het was weer helemaal wennen.

1 nadeel :

als je gewoon bent van hiermee te rijden, en je stapt erug op een ander model en ander merk....... dat lijkt alsof je weer 10 reden lager zit.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik ben dus de gelukkige eigenaar van een look 986 en voor mij is het gewoon een topfiets! Licht, stijf, super rendement, maar ook heel comfortabel en ik rij nu sinds kort met ZTR race wielen en vrij brede banden (speedking 2.3 voor en raceking 2.2 achter) en ik hoef dus geen fully meer! Heb gelijk mijn liteville te koop gezet :lol:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="julie"]ik ben dus de gelukkige eigenaar van een look 986 en voor mij is het gewoon een topfiets! Licht, stijf, super rendement, maar ook heel comfortabel en ik rij nu sinds kort met ZTR race wielen en vrij brede banden (speedking 2.3 voor en raceking 2.2 achter) en ik hoef dus geen fully meer! Heb gelijk mijn liteville te koop gezet :lol:[/quote

was in het begin ook even wennen denk ik :)
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Het rare is juist dat ik me direct volkomen op mijn gemak voelde toen ik op deze fiets stapte :wink:
Ik kwam zelfs van een titanium, op maat gemaakt dus...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Peterselie is goed tegen LOOK achteraf!!! :lol:
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

julie wrote:Het rare is juist dat ik me direct volkomen op mijn gemak voelde toen ik op deze fiets stapte :wink:
Ik kwam zelfs van een titanium, op maat gemaakt dus...
bij mijn testrit maakte ik dezelfde opmerking: even goed als een tita,
alleen de duurzaamheid...
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Op Kazadinges staat er al eentje te koop.

Duur spul :(

Aangeboden » Look 986 carbon MTB
Prijs » € 4.400

Zoekertjesnummer » 12280995

Beschrijving »
Look 986, Maat M, kleur wit/zwart
Carbon frame. Zadelhoogte momenteel 78cm (aanpasbaar).
afmontage: XTR, stuur en stuurpen Ritchey WCS "wet"
remmen: Formula Oro Bianco "Greg Minnaar" (beperkte serie)
wielen: velgen DT Swiss XR4.2 met DT Swiss 240s naven
vork: Fox RLC 100mm
Zo'n 250km gereden. In perfecte staat.
Weg wegens aankoop fully.
Frame apart ook te verkrijgen.
Nieuwprijs fiets: 5200€
julie
Mountainbiker

Post by julie »

prijs lijkt mij aan de hoge kant..
ik geloof niet dat de nieuwprijs 5200 euros is. Bovendien is het frame zelfs wat gezakt in prijs dit jaar.
Post Reply