17/06/07 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
iceman321
Kerstman

Post by iceman321 »

ik kom absoluut ook af
zo een organisatie, amai... petje af

proficiat op voorhand
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Zou ik mijn eerder hard of zacht moeten zetten???

K'zou ze in ieder geval niet te zacht zetten want er zitten een paar afdalingen in waar je velgen wel eens de grond zouden kunnen raken. Te hard ook niet want het comfort kan je goed gebruiken op sommige stroken.
De gulden middenweg dus. :wink:
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Wij komen ook af zondagmorgen vroeg,rond 8u te vertrekken.
@ vtttje: eerder wa zachter om meer grip te hebben zoals je gevoeld hebt in gullegem :lol:
Kweet ook ni met welke banden ik moet rijden,zal het vettig liggen of plakken?
Nu liggen er Ritchey's Z.E.D. Race 26 x 1.9 op.
Kheb ook nog Roll-X 26 x 2.00 en Team Control 26 x 2.00 liggen,kweet ni of da op iets trekt maja kzal het daar mee moeten doen hé.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

@ veeteeteetje ...

ik rij ook met NN in de 1,8 versie (ideaal voor de modder toestanden die we zeker zullen hebben) ...

aangezien we ook over wortels moeten dokkeren zou ik ze zeker net te hard zetten, van mij stonden ze vorige week in gullegem op 2,7 bar (1,8 bandjes mogen in princiepe niet lichter staan dan 3 bar ...) en ik had overal zeer goede grip en ze bolden op de weg ook nog eens zeer goed ...

zachter zou ik ze niet zetten omdat je dan het risico hebt om uw binnenband kapot te dokkeren in een afdaling ...

en je kan ze nog altijd een ietsie pietsie zachter zetten, maar ik rij al gans de winter zo en nog niet in de problemen gekomen ...

als je ze te hard zet dan ga je indd glijden, moest het echt gigantisch dikke blubber zijn van een paar cm dik dan zijn hardere banden goed, maar als het enkel het toplaagje is dat vettig is, ben je beter af met iets "zachtere" banden.
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Ik kom zondag normaal ook (start rond 8h)
Afhankelijk van het weer de komende dagen :
- Saguaro's (2.0) op traction indien niet al te veel regen
- Barro vooraan en Saguaro achteraan (traction) indien tussenin
- Full barro (2.1 - Speed) indien het veel gaat regenen.

Telkens max 2.5bar, waarschijnlijk rond de 2 (tubeless met NoTubes en 67kg)

Zal wel op het gemak zijn want mijn ontsteking aan de lies is nog maar net genezen. [-o<
Vorige week in Langdorp de laatse 10km nog behoorlijk wat last gehad en niet zo'n goede tijd gereden #-o
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ok,ik weet al genoeg. =D> =D>
Een goede middenweg,dus

Vorige week stonden mijn banden nog op meer dan 3.0 bar. #-o [-X

Denk van mijn NN 1.8 beide op 2.5 te zetten.Als dit nog te hard is kan ik ze altijd wat aflaten.
Persoonlijk denk ik niet dat er veel modder zal liggen.
Hoogstens enkel het bovenlaagje hier en daar.Is niet erg.

Als ik dat vergelijk met de bossen waar ik woendag ne keer doorgereden heb,hier en daar een plaske of een zachtere ondergrond,maar al bij al toch vrij droog.
black knight
Kerstman
Location: tompson razor pro+ 2008 full xt, magura hs 33 brakes evo2

Post by black knight »

veeteeteetje wrote:Jodelaitie en/of Kluisken.

Nu weet ik niet of jullie grote fietsenkenners zijn maar ik in ieder geval op dit vlak niet.

Daarom een vraagje die jullie misschien kunnen beantwoorden:

Het gaat over de bandenkeuze:

Persoonlijk denk ik voor zondag mijn Nobby Nics op te leggen (voor en achteraan).Numoet ik niet weten welke bandenkeuze de beste is wat ik heb maar 2 soorten (Nobby Nic of Fast Fred).
De Nobby's gaan er dus op voor zondag.
Maar wat ik wel wilde weten is : Zou ik mijn eerder hard of zacht moeten zetten???

Persoonlijk ben ik een off-road liefhebber dus zou ik hem wat aan de off-roadstukken willen aanpassen.

Misschien een rare vraag maar ik had mijn banden vorige week zaterdag in Gullegem goed hard geblazen omdat we gingen "sjette" geven.
Maar toch gleed ik af en toe weg.(Ze waren dus te hard voor de off-roadstukken)

Enig idee??????

Allez,ben benieuwd naar zondag.
En vooral om ne keer in Kluisken zijnen "hof" te crossen.
Afdalingskes en technische stukjes : echt iets waar ik van hou.

Morgen gaan opwarmen in Tielt en dan de "kraker" van de maand.
de fast freds zou ik niemand aaraden, en zeker niet in zo een tocht ,enorm veel kans op lekrijden ,omdat swalbe zelf al heeft toegegeven dat de extra dunnen rubberlaag ,wel ietsje te dun is om echte offroad te gaan rijden.
Ik kies voor dit soort parkoers steevast voor de michelin Wildgripper Compslight.
Een hele goede band maar niet echt goedkoop ,maar ideaal voor deze soort toertochten ,en als je enkel de achterband neemt ,dan valt het nog mee
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Bandekes bij mij :
voor : Skinny Jimmy
achter : Litlle Albert

Gr,
Casper :lol:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Hier het kmi van Kluisbergen.
Begin deze week mijn pluviometerke uitgegoten
Deze morgen eens gaan zien : 3 liter.
Zo goed als niets dus .
Weerbericht voor zondag ziet er goed uit droog en goed 20gr , ideaal fietsweer. We zullen zien of er vandaag en morgen nog iets in het pluviometerke valt.
Baggerwerken zul je hier niet hebben. Ik zie maar 2 plaatsen waar het
wat moeilijker zal zijn. Een helling en een afdaling, waar ik verleden zondag na het slechte weer van zaterdag nog kon rijden.
In maart/april was het extreem droog waardoor er dan heel weinig
sporen gemaakt zijn .
Wat de bandjes betreft , druk in de banden is inderdaad al even belangrijk dan de bandjes zelf.
Ik rijd zelf altijd hard opgepompt 3bar om niet plat te rijden, wat teveel is ,maar ik rijd niet graag plat.
Rijd nu met RR (snelle parcours) of Specialized Fast Track (natter parcours). Volgende bandjes worden NN , de allround bandjes.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

jodelaietie wrote:Hier het kmi van Kluisbergen.
Begin deze week mijn pluviometerke uitgegoten
Deze morgen eens gaan zien : 3 liter.
Zo goed als niets dus .
Weerbericht voor zondag ziet er goed uit droog en goed 20gr , ideaal fietsweer. We zullen zien of er vandaag en morgen nog iets in het pluviometerke valt.
Baggerwerken zul je hier niet hebben. Ik zie maar 2 plaatsen waar het
wat moeilijker zal zijn. Een helling en een afdaling, waar ik verleden zondag na het slechte weer van zaterdag nog kon rijden.
In maart/april was het extreem droog waardoor er dan heel weinig
sporen gemaakt zijn .
Wat de bandjes betreft , druk in de banden is inderdaad al even belangrijk dan de bandjes zelf.
Ik rijd zelf altijd hard opgepompt 3bar om niet plat te rijden, wat teveel is ,maar ik rijd niet graag plat.
Rijd nu met RR (snelle parcours) of Specialized Fast Track (natter parcours). Volgende bandjes worden NN , de allround bandjes.
Is dit Pensemont ? Ben daar woensdag omhoog gereden, en lag er precies maar vettig bij ... (gelukkig kun je daar langs de kanten makkelijker rijden :oops: :oops: )
Post Reply