Les Cimes de Waimes 17/05/2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gisteren stond er weer een marathon op het programma. En echt wel eentje waar we naar uitkijken. Ze treffen het blijkbaar wel nooit met het weer, maar het parkoers maakt alles goed.
Gelukkig was er een temperatuur van boven de 10° en moest ik niet vrezen voor een duplicaat van Sart-tilman.
Het doel was goed tempo te rijden zonder me er echt te gaan forceren. Het was meer een echt doorgedreven training dan een hoofdvogel. In de startbox kan ik vooraan bij Erik gaan staan. De start neem ik rustig en de kopgroep laat ik dan ook vlug van me wegrijden.
Al snel zitten we steeds met dezelfde bijéén. Coddens rijd altijd een paar seconden voor me, en in het begin trekt Werkx kop op de snelle stukken.
Op eerste echte cime rijden Mathais Smet en Mikael van me weg, niets forceren, en verder op men eigen tempo.
Op de skipiste zie ik Mathias voor de eerste keer terug rijden in de verte, boven stop ik even voor een stukje lekkere rijsttaart en snel weer verder.
Iets na de 2e controlepost sluit ik aan. Ook Mikael rijd in deze groep, maar wel vooraan de lange sliert en na een modderstrook is hij dan ook vliegen.
De laatste kilometers snellen voorbij en al snel zie ik het bordje van de laatste kilometer staan. Nog snel eentje van de Barracuda voorbij en dan finishen.
Een 17e plaats, best wel tevreden hoor. Ik heb echt kunnen genieten van deze rit: technisch,singletracks, dit is waarom we mountainbiken, niet?
Kris werd 7e, en ja hoor 3e Master :)
Mikael reed als 13 binnen en Erik na een platte band en platte remmen als 45e
eli
Gelukkig was er een temperatuur van boven de 10° en moest ik niet vrezen voor een duplicaat van Sart-tilman.
Het doel was goed tempo te rijden zonder me er echt te gaan forceren. Het was meer een echt doorgedreven training dan een hoofdvogel. In de startbox kan ik vooraan bij Erik gaan staan. De start neem ik rustig en de kopgroep laat ik dan ook vlug van me wegrijden.
Al snel zitten we steeds met dezelfde bijéén. Coddens rijd altijd een paar seconden voor me, en in het begin trekt Werkx kop op de snelle stukken.
Op eerste echte cime rijden Mathais Smet en Mikael van me weg, niets forceren, en verder op men eigen tempo.
Op de skipiste zie ik Mathias voor de eerste keer terug rijden in de verte, boven stop ik even voor een stukje lekkere rijsttaart en snel weer verder.
Iets na de 2e controlepost sluit ik aan. Ook Mikael rijd in deze groep, maar wel vooraan de lange sliert en na een modderstrook is hij dan ook vliegen.
De laatste kilometers snellen voorbij en al snel zie ik het bordje van de laatste kilometer staan. Nog snel eentje van de Barracuda voorbij en dan finishen.
Een 17e plaats, best wel tevreden hoor. Ik heb echt kunnen genieten van deze rit: technisch,singletracks, dit is waarom we mountainbiken, niet?
Kris werd 7e, en ja hoor 3e Master :)
Mikael reed als 13 binnen en Erik na een platte band en platte remmen als 45e
eli
Zijn rem kwam niet meer terug, maar ik weet niet of hij daarvoor gestopt is.scelter wrote:Wat is er met Werckx gebeurd? Ik zie hem bij de DNF's staan..ielaaj wrote:en in het begin trekt Werkx kop op de snelle stukken.
Hij was ook gevallen op zo een spekgladde houten brug, zn bike bengelde er naast.
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Donderdag 17 Mei 2007 fietste en filmde ik de 70 km marathon te Waimes Film is 18 min 56 sec en 140 mb
Na afloop rap naar huis. Men verwachte me op het komunnie feest.
Kwam daar meer dan 4 uur te laat...

Na afloop rap naar huis. Men verwachte me op het komunnie feest.
Kwam daar meer dan 4 uur te laat...

Last edited by Fons Moors on Fri 18 May 2007 19:41, edited 1 time in total.
- spicyritta
- Mountainbiker
Post by spicyritta »
Op een bepaald moment was het mogelijk om via een lange loopbrug (+/-500m) over één van die moerassige velden te rijden. advies voor organisatie (en stad Waimes): misschien meer van die loopbruggen aanleggen over die moerassen. dit moet waarschijnlijk ook ten goede komen aan wandelaars
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Dit bedoel je zeker?spicyritta wrote:Op een bepaald moment was het mogelijk om via een lange loopbrug (+/-500m) over één van die moerassige velden te rijden. advies voor organisatie (en stad Waimes): misschien meer van die loopbruggen aanleggen over die moerassen. dit moet waarschijnlijk ook ten goede komen aan wandelaars
http://www.fonsmtb.be/planken.wmv
is stukske uit de film geknipt