Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ToM5
Mountainbiker

Post by ToM5 »

De Skinny jimmy is een zeer goede band en geeft veel grip, echter op een steenige ondergrond zie je ze verslijten. De grip is afkomstig uit het zachte rubber dat Schwalbe gebruikt. Voor zand en modder zijn dit de perfekte banden, voor de ardennen zou ik kiezen voor de Jimmy.
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Als het echt baggerwerk is komt enkel de smalle black shark mud er bij mij nog onder, enig probleem, is enkel voor de modder, ramp op natte rots/kassei,.. En verdwijnt als sneeuw voor de zon op de asfaltstroken.

Anders de XLS, deze zit wat rapper verzadigt maar trekt toch nog beter dan de skinny Jimmy, slijt weinig en gaat echt overal door. Is ook nog een redelijk snelle band, ook geschikt voor het zomerse klim- en daalwerk.

Op droge/ snelle stukken de fast freds, en als ze op zijn RR.

Waarom ik de skinny jimmy een alround band noem:
Je kan er in de winter mee in de modder, je kan er mee in de ardennen op de rotsen spelen, je rijd weinig lek (als je de minimale druk respecteert), de snelheid op de weg is aanvaardbaar, comfort is voldoende en is 60 gram lichter dan de jimmy.
Je kan er dus altijd en overal mee komen, vandaar alroundband.

De Jimmy is trager maar door zijn volume comfortabeler en op lage druk wat beter op technische stukken. De modder doet hem wat de das om als alrounder in onze streken.

De prijs valt mee, maar voor wie veel asfalt doet is het een dure grap, de black Jack zal dan een betere oplossing zijn, hoewel hier een compromis voor het terein is gemaakt.

Heb dus dezelfde mening als JFK, heb stukje pas gelezen :D
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Ik vind de Skinny Jimmy (1.9 light) ook een zeer goede allrounder.
Als ik zekerheid heb over de ondergrond dan kies ik voor:
Blubber: Black shark mud 1.5 NO DOUBT!
Droog en snel parcours: semislick (nu Ritchey Innovader 2.0)
En voor alle twijfelgevallen daartussen: de Skinny Jimmy.
En ik twjifel nogal makkelijk (zelfs Mountainbike.be dag Tervuren #-o ) dus die Skinny ligt er nogal dikwijls op.

Enkel voor de ardennen gebruik ik hem niet. Ik vrees dat de uitgesproken noppen nogal makkelijk gaan afscheuren op de rotsachtige ondergrond.
(Is een veronderstelling, geen ervaring!)

Moest ik de Skinny Jimmy quoteren, dan kreeg hij makkelijk een 4 op 5 :bounce:
bikerju
Mountainbiker

Post by bikerju »

allez bedankt allemaal voor de nuttige informatie
ik zal eens de jimmy proberen de volgende keer :roll: :roll:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De skinny jimmy krijgt 4, de XLS 4,5 !
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Ik rijd nu in de zomer met michelin wildgripper SPRINT S ,ik weet dat het een band is van de vorige generatie maar als ge da gratis krijgt bij uwe fietsenboer dan rij je daar mee, nu ik vind dat geen slechte band, nog nooit lek gereden =D> rijden enorm goed in het zand en hebben ook onder natte omstandigheden voldoende grip, en slijten bijna niet, mijne maat rijd met JET S en Ritchey SPEED MAX die banden hebben minder rolweerstand maar een pak minder grip, nu wil ik mijn oudjes vervangen door de RR,ik denk dat die band een goede zomer band is,heeft meer profiel dan een semi, en dan ik hoef niet na een regenbui andere banden te steken,dat doe ik nu ook niet rap #-o voor de winter heb ik XLS dat is een zeer goede band met enorme grip, =D> zelfs op natte wortels =D> en ze bollen ook goed op verharde weg en dat voor 32 euro het stuk :drunk:
Hansje
Mountainbiker

Schwalbe Super Moto

Post by Hansje »

Ik ben een recreatieve mountainbiker die graag eens aan een strandwedstrijdje deelneemt. Nu is mijn oog gevallen op de Schwalbe Super Moto. Maar meningen en kritieken over de prestaties van deze band zijn zeker welkom. Alvast bedankt voor de hulp.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

voor strandwedstrijden kan je niets beter kopen dan hutchinson pythons of michelin jet. Ik zou geen geld geven aan een specifieke strandband. Met zo een strandband heb je weinig grip in de technische delen ( duinen ).
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

Ik (en vele anderen als 'k aan de start eens rondkijk) verkies de Fast Fred. Achter 2.25 en voorraan 2.35 met vaste vork.
Post Reply