Canyon
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
Frankyspec
- Mountainbiker
Post by Frankyspec »
Testbikes zijn pas in februari beschikbaar bij canyon en de prijs van de ghost heb ik nog niet binnen gekregen.Laat wel iets horen.
Hallo,
'k plan begin volgend jaar de aanschaf van een nieuwe bike. Nu rij ik met een ideal Mtb en die komt veel te kort. Wij doen regelmatig de ardennen en dan vooral het zwaardere enduro werk in de bossen :)
Een full suspension zou ik wel willen, maar is iets te hoog gegrepen van budget denk ik. Of is het aan te raden ipv 1500 euro voor de grand canyon 8.0 te geven om daarvoor een nerve XC5.0 te kopen?
Daardoor twijfel ik tussen de cube reaction met magura remmen, grand canyon 8.0 en de ghost HTX5700.
'k hoor hier veel goed over die canyon qua prijs en kwaliteitsverhouding. Alle informatie is welkom!! heb wel gelezen dat er bij de canyons geen pedalen bij zijn
Mijn budget is max 1500 euro.
Kan deze afgehaald worden in nederland?
'k plan begin volgend jaar de aanschaf van een nieuwe bike. Nu rij ik met een ideal Mtb en die komt veel te kort. Wij doen regelmatig de ardennen en dan vooral het zwaardere enduro werk in de bossen :)
Een full suspension zou ik wel willen, maar is iets te hoog gegrepen van budget denk ik. Of is het aan te raden ipv 1500 euro voor de grand canyon 8.0 te geven om daarvoor een nerve XC5.0 te kopen?
Daardoor twijfel ik tussen de cube reaction met magura remmen, grand canyon 8.0 en de ghost HTX5700.
'k hoor hier veel goed over die canyon qua prijs en kwaliteitsverhouding. Alle informatie is welkom!! heb wel gelezen dat er bij de canyons geen pedalen bij zijn
Kan deze afgehaald worden in nederland?
Jeec426 wrote:Hallo,
'k plan begin volgend jaar de aanschaf van een nieuwe bike. Nu rij ik met een ideal Mtb en die komt veel te kort. Wij doen regelmatig de ardennen en dan vooral het zwaardere enduro werk in de bossen :) Smels like fully
Een full suspension zou ik wel willen, maar is iets te hoog gegrepen van budget denk ik. Of is het aan te raden ipv 1500 euro voor de grand canyon 8.0 te geven om daarvoor een nerve XC5.0 te kopen? Licht er aan welke eisen je qua afmontage stelt. Hierboven lijk je toch eerder voorkeur te hebben voor fullywerk
Daardoor twijfel ik tussen de cube reaction met magura remmen, grand canyon 8.0 en de ghost HTX5700. Dus toch geen fully?![]()
'k hoor hier veel goed over die canyon qua prijs en kwaliteitsverhouding. Klopt. Over mijn Trek had ik even veel/weinig klachten.(voorlopig toch)Alle informatie is welkom!!
heb wel gelezen dat er bij de canyons geen pedalen bij zijn![]()
Die vind je voor 30 euro, dus dat mag niet bepalend zijn of je al dan niet voor Canyon kiest
Kan deze afgehaald worden in nederland? Nee, enkel via Taxipost of je kan naar Koblenz rijden.
Probeer eerst te achterhalen of je een fully wil en welke eisen je stelt aan de afmontage. Kan je zelf je fiets onderhouden dan zou ik sowieso voor Canyon gaan, alleen al omdat je je daar 25% uit spaart. Maar e mag ook geen probleem hebben met het feit dat je voor de garantie naar Heerlen moet gaan en de kans bestaat dat zij hem moeten doorsturen naar Duitsland en hij dan niet op een week terug voor je deur staat. Ik vond dat door het prijsverschil dit een aanvaardbaar risico was. Maar ik woon dan ook op 25km van Heerlen.
Waarschijnlijk zal een full suspension wel meer voor mij zijn hoor. Maar om dan met moeite de goedkoopste fully te kopen zie ik ook niet zitten. Anderzijds kan ik er ook geen 2500 euro aan geven want we hebben juist een huis gekocht
Vandaar mijn 3 keuzes van hardtails. Ik ben van mening dat ik dan beter een betere versie van een hardtail koop dan de goedkoopste versie van een full suspension.
Als het een canyon wordt zal het een grand canyon 8.0 zijn. Dat zal al een grote stap voorwaarts zijn op mijn ideal
Of ben ik dan toch beter met de goedkoopste fully.
De afstand naar heerlen schrikt me niet af want 'k heb een firmawagen

Vandaar mijn 3 keuzes van hardtails. Ik ben van mening dat ik dan beter een betere versie van een hardtail koop dan de goedkoopste versie van een full suspension.
Als het een canyon wordt zal het een grand canyon 8.0 zijn. Dat zal al een grote stap voorwaarts zijn op mijn ideal
Of ben ik dan toch beter met de goedkoopste fully.
De afstand naar heerlen schrikt me niet af want 'k heb een firmawagen
Kijk naar de afmontage van de XC5. Dat vind ik toch bijlange niet slecht. De meeste dingen zitten op LX/X.9-niveau, een Fox-vork en demper, Formula ORO K24-remmen... Ga dat eens bekijken bij Trek, Specialized, Cube... dan heb je een fiets van meer dan 2200 . En bij Canyon betaal je ongeveer 1650 met verzending. De afstelling zou ik zelf doen als je wat geld wil uitsparen. Maar zoals ik al zei... het is geen fiets van bij je lbs, dus kan je daar al geen druk zetten als er iets mis is met de fiets, je moet dus naar Heerlen. Da's het nadeel.
-
Frankyspec
- Mountainbiker
Post by Frankyspec »
Heb zelf ook zeer lang getwijfeld voor een nerve xc 7.0 te kopen,maar ik ga toch terug een epic expert kopen.Het prijsverschil is uiteindelijk 300 euro en dan kies ik toch voor specialized.afmontage van de epic expert is ook sram x.0 en shifters sram x.9;velgen van dt swiss en depmers ook natuurlijk van fox.Prijs normaal 2700 euro(maar hier gaat wel nog korting vanaf min.10%)
Dus het blijft inderdaad een kwestie van voorkeur;prijs;service nadien,...
Dus het blijft inderdaad een kwestie van voorkeur;prijs;service nadien,...
mja misschien heb je wel gelijk. Onderhoud hier is eigenlijk ook geen probleem want iemand op't werk zijn neef die gaat op zichzelf beginnen den die neemt al het werk aan dat hij kan.
En eventueel de nerve XC 4.0 nemen ipv 5.0?
'k heb gezien dat het andere remmen zijn en andere voorvork.
'k vind geen reviews van die RockShox Reba SL PopLoc. is de FOX 32 FLRC echt zoveel beter?
'k vind geen reviews van die RockShox Reba SL PopLoc. is de FOX 32 FLRC echt zoveel beter?
- scelter
- Mountainbiker
Die Reba SL is een zeer goede vork. Daar zult ge niet bedrogen mee uitkomen. Maar de fox is top of the bill en daar betaalt ge natuurlijk ook voor. Die lockout op het stuur van de Reba is natuurlijk ook leuk.Jeec426 wrote:mja misschien heb je wel gelijk. Onderhoud hier is eigenlijk ook geen probleem want iemand op't werk zijn neef die gaat op zichzelf beginnen den die neemt al het werk aan dat hij kan.
Als ik goed kijk zie ik toch dat ze beiden met formula k24 uitgerust zijn. De meerwaarde van de XC5 zit hem ook voor een stuk in de lak die er gebruikt is. De XC5 heeft een geanodiseerde lak, en die kan dus een pak maar steenslag verdragen dan de gewone lak van de XC4.
Ahja: op http://www.mtbr.com vindt ge zeker enkele reviews.
De reba is een hele goede vork. Ik heb met beide vorken gereden en voel geen verschil. De negatieve druk bij de Reba is erg interessant en dat heeft een Fox niet. Maar natuurlijk heeft een fox meer uitstraling. Ik zou voor de XC5 gaan.scelter wrote:Die Reba SL is een zeer goede vork. Daar zult ge niet bedrogen mee uitkomen. Maar de fox is top of the bill en daar betaalt ge natuurlijk ook voor. Die lockout op het stuur van de Reba is natuurlijk ook leuk.Jeec426 wrote:mja misschien heb je wel gelijk. Onderhoud hier is eigenlijk ook geen probleem want iemand op't werk zijn neef die gaat op zichzelf beginnen den die neemt al het werk aan dat hij kan.