Nieuwigheden 2007...

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Speedbuster001 wrote:Aangezien ik geen geld heb voor een XTR,

wannneer komt de deore 2007 reeks uit :P
ik vrees ni direct, want er is juist nen nieuwen deore 2006 ;)
JanJ
Mountainbiker

Post by JanJ »

Als er iemand Tsjechisch kan lezen mag hij het proberen te vertalen.
Ik ben al blij met de plaatjes alleen:

http://new.mtbs.cz/Biketech/Technews/ko ... 60615.html

Ik vind ze er in ieder geval weer gelikt uitzien!

Jan
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

De nieuwe XTR wielset:

=> 1530 gram (target set weight) super light disc wheel set

Met scandium velgen... Lekker voor de weightweenies :)
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

Zeveneens wrote:De nieuwe XTR wielset:

=> 1530 gram (target set weight) super light disc wheel set

Met scandium velgen... Lekker voor de weightweenies :)
...maar niet voor de portemonnée :-D
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

target weight, dat is dan nog niet het gewicht dat ze effectief zullen wegen? Ofwel?
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

kenny wrote:target weight, dat is dan nog niet het gewicht dat ze effectief zullen wegen? Ofwel?
't is te hopen hé, de toekomst zal het uitwijzen :p
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

bwa dan win je toch op 2 gebieden heh, fiets wat lichter en de portemonnaie , kwestie dat elk grammeke telt heh! :lol: :wink:
Nuja kvind feitelijk een goede zet dat shimano weer eens 'nen andere look' hanteerd ..hoelang zijn die al niet op dezelfde ongeveer gelijke modellen aan het uitbrengen !?
Kvind het een leuke en gewaagde zet , ook al vind niet iedereen het mooi , ook al zijn de opmerkingen van de gaatjes in de wielen en zo heel juist ! Toch vind ik het goed dat shimano echt eens iets compleet nieuwe probeerd qua looks .
En of mensen dat nu op sram vinden lijken of niet , wat maakt het uit? het moet goed werken dat is wat telt en een concurrerend gewicht hebben ..voor de rest ..
Als ik zie hoeveel mensen zweren bij sram , allemaal goed en wel , maar shimano lijkt me toch nog steeds de meest verkochte(kzeg niet dat ze beter zijn heh!) , vooral omdat ten eerst de meeste instapfietsjes voorzien zijn van shimano-systemen en omdat de overstap van shimano naar sram verdomme duur kan zijn wil je echt upgraden . Ikzelf bv heb al zeker 10 shimano mtb's gehad sinds ik klein was, sram leerde ik pas hier op het forum kennen vorig jaar !
Al bij al altijd cçontent van geweest van die shimano en ben er zeker van dat ik er nog een tijdje bij blijf . Enige nadeel vind ik naturlijk de schakelsnelheid, maa heb nooit beter gehad dan deore, dus ja is moeilijk te zeggen dan heh . Kwestie ook van 'op tijd te schakelen'
Deze nieuwe LX/XT groep komt er denkik op te hangen in 2007! :D
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

looneycooney wrote:bwa dan win je toch op 2 gebieden heh, fiets wat lichter en de portemonnaie , kwestie dat elk grammeke telt heh! :lol: :wink:
Nuja kvind feitelijk een goede zet dat shimano weer eens 'nen andere look' hanteerd ..hoelang zijn die al niet op dezelfde ongeveer gelijke modellen aan het uitbrengen !?
Kvind het een leuke en gewaagde zet , ook al vind niet iedereen het mooi , ook al zijn de opmerkingen van de gaatjes in de wielen en zo heel juist ! Toch vind ik het goed dat shimano echt eens iets compleet nieuwe probeerd qua looks .
En of mensen dat nu op sram vinden lijken of niet , wat maakt het uit? het moet goed werken dat is wat telt en een concurrerend gewicht hebben ..voor de rest ..
Als ik zie hoeveel mensen zweren bij sram , allemaal goed en wel , maar shimano lijkt me toch nog steeds de meest verkochte(kzeg niet dat ze beter zijn heh!) , vooral omdat ten eerst de meeste instapfietsjes voorzien zijn van shimano-systemen en omdat de overstap van shimano naar sram verdomme duur kan zijn wil je echt upgraden . Ikzelf bv heb al zeker 10 shimano mtb's gehad sinds ik klein was, sram leerde ik pas hier op het forum kennen vorig jaar !
Al bij al altijd cçontent van geweest van die shimano en ben er zeker van dat ik er nog een tijdje bij blijf . Enige nadeel vind ik naturlijk de schakelsnelheid, maa heb nooit beter gehad dan deore, dus ja is moeilijk te zeggen dan heh . Kwestie ook van 'op tijd te schakelen'
Deze nieuwe LX/XT groep komt er denkik op te hangen in 2007! :D
Héhé, 'k heb ook nog nooit beter gehad dan een Deore achteraanhoor :)
Als ge nu een Deore of een XT in u wiel draait, wat maakt het uit hé ;)
'k Heb hier nog ergens een driedelige deore ligge :p
Offers to the god of speed zullen we maar zeggen.

Ik zal na de zomer weten te zeggen of m'n overstap naar rohloff goe is :)
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

Mavic heeft reeds het antwoord klaar met gehele nieuwe crossmax-versies. De 2007 crossmax sl disk zou tevens als antwoord op Shimano zo'n 50gr. lichter zijn. (En zo'n 150 gr in vergelijking met de huidige versie) Zal wel ten koste zijn van de stevigheid: versmallen van de naaf naar 21mm
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

DDM wrote:Mavic heeft reeds het antwoord klaar met gehele nieuwe crossmax-versies. De 2007 crossmax sl disk zou tevens als antwoord op Shimano zo'n 50gr. lichter zijn. (En zo'n 150 gr in vergelijking met de huidige versie) Zal wel ten koste zijn van de stevigheid: versmallen van de naaf naar 21mm
Das dus niet de korecte manier hé. Als je gewicht boven betrouwbaarheid zet verlies je meer klanten dan waneer je setje 50gr zwaarder zal wegen.
Post Reply