Tielt-Winge
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- WT6
- Mountainbiker
't is tegenwoordig nog zowat het enige van mtb'en waar ik aan toekom
af en toe eens een stukske extra links of rechts, of een rode lus van de route van Holsbeek erbij, maar ik geraak ni meer in de auto om te gaan biken.
't Is ook zo gemakkelijk om gewoon thuis op de fiets te springen en plaatselijk te rijden. Al dat gedoe altijd voor die TT's die ik allemaal al wel eens gedaan heb, nen hoop volk, ...
Ni echt sociaal, maar toch zo gemakkelijk.
Solveld droog en Solveld modder, zijn compleet verschillend.
Stuk achter de Haldertstraat ligt ondertussen ook wat beter, hebben ze na het zand, ook wat fijne grind ingekapt en aangereden. Dat bolt nu terug wat beter.
Normaal gezien zondag weer op de Solveld, modder of droog, we zien wel. Met de Explorers kom je nergens in de problemen op deze route, eender welke omstandigheden, ook niet in het donker
Zij die eens meewillen voor een nachtelijke versie van deze route, liefst met eigen lichtvoorziening, mogen altijd iets laten weten. Ik rijd deze regelmatig en heb al bijna geen licht meer nodig, ken ze al met de ogen dicht..
af en toe eens een stukske extra links of rechts, of een rode lus van de route van Holsbeek erbij, maar ik geraak ni meer in de auto om te gaan biken.
't Is ook zo gemakkelijk om gewoon thuis op de fiets te springen en plaatselijk te rijden. Al dat gedoe altijd voor die TT's die ik allemaal al wel eens gedaan heb, nen hoop volk, ...
Ni echt sociaal, maar toch zo gemakkelijk.
Solveld droog en Solveld modder, zijn compleet verschillend.
Stuk achter de Haldertstraat ligt ondertussen ook wat beter, hebben ze na het zand, ook wat fijne grind ingekapt en aangereden. Dat bolt nu terug wat beter.
Normaal gezien zondag weer op de Solveld, modder of droog, we zien wel. Met de Explorers kom je nergens in de problemen op deze route, eender welke omstandigheden, ook niet in het donker
Zij die eens meewillen voor een nachtelijke versie van deze route, liefst met eigen lichtvoorziening, mogen altijd iets laten weten. Ik rijd deze regelmatig en heb al bijna geen licht meer nodig, ken ze al met de ogen dicht..
- WT6
- Mountainbiker
In omgekeerde richting en in het donker, een combo die ik nog niet had gereden...Bijzonder leuk, zeker als je vanuit houwaart vertrekt in omgekeerde richting.
Zo krijg je het zwaardere 45 km stuk eerst, en kan je op het 2e stuk, als ge goed warmgereden zijt, goed gas geven. Gisteren 1u47 op het hele parcours, in the dark en omgekeerde richting..
Zo krijg je het zwaardere 45 km stuk eerst, en kan je op het 2e stuk, als ge goed warmgereden zijt, goed gas geven. Gisteren 1u47 op het hele parcours, in the dark en omgekeerde richting..
Vandaag de volledige route van Tielt-Winge gereden. Het eerste deel is vrij saai met veel asfalt. Maar na de splitsing wordt het echt plezant.

pittige beklimmingen en dito afdalingen. Enkel de vele modder was een klein minpunt.
Een ruim verslag en veel foto's staan op http://www.mtb-freak.be

pittige beklimmingen en dito afdalingen. Enkel de vele modder was een klein minpunt.
Een ruim verslag en veel foto's staan op http://www.mtb-freak.be
- WT6
- Mountainbiker
Mmmm, niet akkoord, bovendien gevaarlijker, omdat je dan een aantal afdalingen doet waar je op een drukke straat terecht komt...pertotal wrote:vandaag ook solveld tour gereden inderdaad na de splitsing wordt het beter.
ze hadden de route beter in tegengestelde richting bepijld,
dat had veel beter en iets technicher geweest
En niet iedereen stopt evengoed.
En de leuke afdaling met de wortels en stenen op het einde, probeer daar maar eens in dat technische gedeelte naar boven te rijden.
Ik heb het ook al eens gedaan in omgekeerde richting, maar beter is het niet echt.