Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Via Ferrata
Mountainbiker

Re: Houffalize

Post by Via Ferrata »

detlefmoerman wrote:ik ga al jaren gaan mountainbiken in houffalize, regen zonneschijn of sneeuw, altijd is het daar de moeite waard en een avontuur om zeker niet te missen
Ben er enkel in september op een mooie nazomerdag geweest. Rood 3 was idd schitterend. Aangezien u ook "met sneeuw" gaat: is deze route niet afgesloten tot na het jachtseizoen? Of zijn er andere die u kan aanraden te Houffalize tijdens de winter?
Zou wel mooi zijn als rood 3 open is in winter alhoewel de stijle afdaling op het einde er dan wel gevaarlijk glad zal bijliggen.

Groeten,
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Idd- die laatste afdalingen zijn bij sneeuw net iets te gevaarlijk, dunkt me. Als je de boomwortels niet ziet...

Vorige week was omleiding voorzien op rode 3, erg mooie omleiding trouwens.

Er wordt donderdag sneeuw verwacht! Voor alle zekerjheid voor vertrek even kijken op Fosse d'outh webcam (valt wel af en toe eens uit):

http://www.olfossedouth.com/htm/webcam.htm
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Op dit moment ligt er hier voor de deur in Houffa een kleine 10 cm -vrij natte- sneeuw.

De Jacht voor morgen werd volgens de berichten afgezegd, alle vaste routes zouden dus open moeten zijn. Nu nog de waaghalzen vinden die de baan en de gure kou gaan trotseren!
Dafke08
Mountainbiker

Post by Dafke08 »

Is er misschien een website waarop ik kan zien of de routes volgend weekend geopend zijn. We zijn namelijk volgend weekend een paar dagen in buurt van Houffalize en we zouden daar zaterdag of zondag wel willen gaan biken.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Dafke08 wrote:Is er misschien een website waarop ik kan zien of de routes volgend weekend geopend zijn. We zijn namelijk volgend weekend een paar dagen in buurt van Houffalize en we zouden daar zaterdag of zondag wel willen gaan biken.
Best gewoon even contact opnemen met de toeristische dienst aldaar.
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

Dafke08 wrote:Is er misschien een website waarop ik kan zien of de routes volgend weekend geopend zijn. We zijn namelijk volgend weekend een paar dagen in buurt van Houffalize en we zouden daar zaterdag of zondag wel willen gaan biken.
Hey,
ik ben daarnet even gaan zien bij het info-bord, maar er hing nog geen mededeling uit. Ofwel dus geen jacht op de parcours, ofwel hangt het er morgen pas. Als ik tijd heb kijk ik morgen nog wel eens. Als er tegen dan iets hangt, dan zet ik hier nog wel een berichtje neer.

cheers
Dafke08
Mountainbiker

Post by Dafke08 »

Dat is heel vriendelijk.
Morgen avond voordat we vertrekken, kijk ik het forum dan nog wel even na.

groeten,

Dave
polepo
Mountainbiker

Post by polepo »

Gaan dit weekend (25-26 maart) biken in Houffalize, weet iemand hoe de routes er op dit moment bijliggen?
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

polepo wrote:Gaan dit weekend (25-26 maart) biken in Houffalize, weet iemand hoe de routes er op dit moment bijliggen?

Wij zijn dit we met mountainbike.be daar geweest en enkele stukken van de route's gereden?. Ze liggen er eigenlijk nog vrij behoorlijk bij, wel veel ijsplekken en hier en daar nog wa sneeuw en op sommige stukken tijdens het dooien redelijk nat. Maar al bij al behoorlijk berijdbaar, sommige stukken begon het zelfs te stoffen :-D :wink: Bekijk eens de topic over ons bezoek he dan word je al wat wijzer :wink:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=20705
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

Ik ga volgende week 3 dagen naar de ardennen, 1 dag zou ik een tocht van 120km willen maken op de weg.
Weet iemand of daar ergens in de buurt begewijzerde routes uitgestippeld zijn? De dichtste die ik heb kunnen vinden is in sankt vith, een tocht van 106km, maar dan kom in totaal al tegen de 190 uit en dat is wat veel.
Post Reply