Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Dafke08 wrote:Kan je met de juiste bandenkeuze een snellere tijd rijden of gaat het hier maar over enkele seconden? Ik heb op mijn mtb schwalbe black jack liggen, nogal een vrij ruwe band, maar ik rijd er wel graag mee. Raden julie mij misschien iets anders aan?
het zal natuurlijk geen minuten schelen maar een semi-slick of een scorpion is wel een groot verschil.als ge graag met een ruwe band rijdt zou ik nie veranderen,t'is nu toch de moment nie met het slechte weer in zicht :wink:
ps: ik rijdt praktisch altijd met een noppenband :wink:
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Black Phantom wrote:Enkel bovenop die steilste bult van de blauwe lus (in het Koningsbos) was het nog een zandbak waar ik voet aan de grond moest zetten. [-(
ik geraakte vandaag zonder moeite boven,enkel in lange droogte zet ik soms voet aan de grond.Gewoon volle gaas naar benede rijden en bergop blijven stoempen :bounce:
Dafke08
Mountainbiker

Post by Dafke08 »

Als het echt te los ligt dan draai ik meestal een metertje of twee drie vroeger af naar links. Langs daar geraak je altijd wel boven.
bambam
Mountainbiker

Post by bambam »

FORZA LUC wrote:Een mooi gemiddelde, k'heb nog ne straffere. Elk jaar wordt er een recreatief wedstrijdje (als je hier van een wedstrijdje kan spreken) ingericht met start en aankomst in de Gieterij dit tussen een ploeg van Lichtaart en een ploeg van Kasterlee. Wij deden met enkele leden van ons team (FORZA) mee met de mannen van Lichtaart. Bij de start vertrok iemand van de ploeg van Kasterlee (met nen cyclecrossfiets) en het zag er naar uit dat wij die niet meer terug zouden zien. Toch met wat samenwerking van ons team hadden wij hem terug bijgehaald in de singletracks van Lichtaart. Na een voor een gedemareerd :oops: te hebben heb ik uiteindelijk kunnen winnen. =D>
Wat cijfertjes:
AVS 29.5
Aan de oversteekplaatsen (met uitzondering van de baan Lichtaart -Herentals) stonden seingevers, zodoende hier geen snelheid verloren ging
De singletrack in Herentals (je weet wel dat padje dat rechts inslaat op de bredere kiezelweg) moesten wij niet rijden.
Na afloop was er in de Gieterij een prijsuitreiking MET CHAMPAGNE (dit was voor herhaling vatbaar)
:drunk:
Laat volgende keer eens iets weten, dan zal ik ook meerijden :bounce: 8)
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

omdat ik mijn wekker een uur later had gezet, en vergeten had dat mijnen 'beste kameraad' zich eigenlijk automatisch aanpast aan de wintertijd dmw satellietsturing, heb ik me een uur overslapen en de tt van zoersel dus niet kunnen rijden. dus maar naar herentals afgezakt. ik moet zeggen dat de regen van afgelopen nacht het parcours serieus drassig gemaakt heeft. aan slijk geen tekort. ik had blauw en groen nog nooit onder deze omstandigheden gereden, maar de plassen en de modder op wat tijdens de zomer de vlotberijdbare 'recuperatiestukken' zijn, hebben het parcours wel serieus verzwaard tov een paar weken terug. ik was niet echt super, dus ik heb het laatste stuk van rood na de spoorweg maar gelaten voor wat het was. de benen waren gewoon 'op' en mn voeten waren precies ijsklompen geworden door het rijden door de plassen. je rijdt er eigenlijk best rechtdoor want de boomwortels aan de zijkanten van de weg liggen er spekglad bij. diegenen die hun circuitrecord onlangs nog hebben aangescherpt, waren net op tijd, want ik denk dat de snelle chrono's achter ons liggen voor een tijdje.(allez, wat mij betreft toch zeker :oops: )
Last edited by flyboy on Mon 27 Oct 2003 13:56, edited 1 time in total.
FORZA LUC
Mountainbiker

Post by FORZA LUC »

BamBam , als gij meerijdt is mijn eerste plaats weeral naar de botten, maar allee het is een vriendschappelijk wedstrijdje zodoende zal ik je wel verwittigen als het zover is.
Dafke08
Mountainbiker

Post by Dafke08 »

Vandaag ook een ritje gaan doen in herentals. De blauwe lus lag het slechtste vond ik. Rood viel al bij al nog mee, daar heb ik bijna geen slijk gezien. groen was erger en blauw nog erger. Op 1u30 was ik rond en was redelijk moe van door dat slijk te ploeteren.
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

ik ben er vandaag nog geweest! het lag er goed bij, buiten enkele stroken op blauw, vooral dan die strook voor de eerste 'klimmekes' was een slijkbad. ik heb mij geamuseerd, dat is het voornaamste. 1u38 (21km/h avs=voorlopig PR) was den tijd. misschien niet zo spectaculair, maar ben slechts twee en een half maand terug intensief bezig met mtb, dus ben tevreden over mezelf! ik voel dat er nog veel progressie inzit... 8)
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

Ben vandaag nog daar geweest rond de middag en blauw, rood, groen gedaan. Het parcours lag er goed bij maar........... zoveel wandelaars !!!!! Dikwijls slalommen tussen deze mensen door en soms zelfs moeten wachten. Dus ne slechte dag gekozen, toch nog AVS van 20. (voor anderen is dit een slakkegangske maar mij is dat dus goed)
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

Palmo wrote:Ben vandaag nog daar geweest rond de middag en blauw, rood, groen gedaan. Het parcours lag er goed bij maar........... zoveel wandelaars !!!!! Dikwijls slalommen tussen deze mensen door en soms zelfs moeten wachten. Dus ne slechte dag gekozen, toch nog AVS van 20. (voor anderen is dit een slakkegangske maar mij is dat dus goed)
Zolang ge u maar amuseert ;) de cijfertjes is bijzaak
Post Reply