Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Sinds deze week toch iets gans anders met de fiets naart werk. :-)

Savonds door het zonienwoud uiteraard pikkendonker maar mijn lampke doet goed zijn werk =D>

Rijdt iedereen die in de zomer met de fiets gaat ook in de winter door? Ik probeer het alvast maar soms toch maar creepy zo rond 8 uur savonds alleen een vijftal kilomter doort boske.... :oops:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

PVB wrote:Rijdt iedereen die in de zomer met de fiets gaat ook in de winter door? Ik probeer het alvast maar soms toch maar creepy zo rond 8 uur savonds alleen een vijftal kilomter doort boske.... :oops:
Schrik van vleesetende egels? of platwalsende konijnen.
Doro het bos kan soms creepy zijn maar toch iets veiliger dan op de weg #-o

Streets
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Schrik van vleesetende egels? of platwalsende konijnen.
Doro het bos kan soms creepy zijn maar toch iets veiliger dan op de weg #-o

Streets[/quote]

Uiteraard volledig gelijk maar is elk jaar toch terug "gewoon" worden. Rare is gewoon dat er tijdens de zomer tussen 7 en 8 altijd een aantal woonwerkers door de bos rijden en nu zie ik nooit iemand meer. Ja veel fietsers tot aan splitsing vorstlaan/tervurenlaan daarna vrij 'dood' op de weg.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

doro= door

Vermoedelijk hebben veel fietsers dit idee.
het is vroeg donker, dus een vrij eng sprookjesbos, ....
maar waarom schrik hebben van die volle, rondborstige, nymfomane bosnifmen #-o
maar het is ineens wel schrikken.

Streets
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Streets wrote: maar waarom schrik hebben van die volle, rondborstige, nymfomane bosnifmen #-o
Streets
Is deze wishful thinking :P
Ronny69
Mountainbiker

Post by Ronny69 »

ik ga ook vrij regelmatig met de fiets naar het werk,22km enkel As -Bree

waar ik me erg aan stoor is soms auto's die je tegenkomen met hun grootlichten op en terwijl je toch een duidelijke verlichting bij hebt ze niet de moeite doen ze af te zetten .

voor verlichting heb ik zopas gekozen voor zo'n ledhoofdlamp,geeft niet het gewenste resultaat moet ik zeggen,die lichtstraal verblind eigenlijk wat boven je ogen,dus uitkijken voor iets anders alweer , tips ??
lj
Mountainbiker

Post by lj »

deze morgen m'n verlichting niet aangezet wegens toch al licht genoeg en spaart batterijen.
Was ook laatste keer want ei zo na onder een auto in de klassieker. Ik sla rechtsaf aan het kruispunt en kijk niet in m'n spiegel...
Daarna nog is bijna gebotst met vrachtwagen doordat hij me niet had verwacht op een 2-way fietspad. Brrrr.....
ik vind die 2 richtingsfietspaden eigenlijk heel gevaarlijk vooral als je tegen de richting rijdt.
Wat jullie?
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

Serge R wrote:
Streets wrote: maar waarom schrik hebben van die volle, rondborstige, nymfomane bosnifmen #-o
Streets
Is deze wishful thinking :P
yeah
ik dacht er gisterennachtje eentje te hebben gezien, maar het was een kerel die met een hakbijl achter mij kwam gelopen :wink:

Streets
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

lj wrote:deze morgen m'n verlichting niet aangezet wegens toch al licht genoeg en spaart batterijen.
Was ook laatste keer want ei zo na onder een auto in de klassieker. Ik sla rechtsaf aan het kruispunt en kijk niet in m'n spiegel...
Daarna nog is bijna gebotst met vrachtwagen doordat hij me niet had verwacht op een 2-way fietspad. Brrrr.....
ik vind die 2 richtingsfietspaden eigenlijk heel gevaarlijk vooral als je tegen de richting rijdt.
Wat jullie?
Zijn idd behoorlijk gevaarlijk. Grote probleem is altijd zelfde: auto's die afdraaien en groen hebben - wat echter betekent dat wij ook groen hebben om over te steken. Al ontelbare keren zo brusk moeten stoppen om ongeval te voorkomen.

Wat betreft die ledhoofdlamp: ik heb er zelf nu ook een van Sigma Powered Black en ik moet zeggen zeer tevreden over. Je mag de lamp gewoon niet teveel naar voren zetten. Bij mij staat ze in helft van de helm (is wel geen zicht :P ). Is wel een lamp om te zien niet om gezien te worden (verlicht enorm goed)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Streets wrote:doro= door

maar waarom schrik hebben van die volle, rondborstige, nymfomane bosnifmen #-o

Streets
gij weet meer :P ....als fanatiek woon-werkfietser (al 6 jaar met slechts 1 keer skippen wegens diepvriestemperatuur van -15°C) heb ik daar ook recht op. :wink: Ik kom wel wat tegen...soms zelfs knap te noemen, maar nymphomaan...jammer genoeg nie :(

wat me er trouwens aan doet denken dat hedenmorgend een chaneldel in suv-uitvoering een (gelukkig mislukte) poging ondernomen heeft om mijn vrouw vroegtijdig weduwe te maken. Mens komt me voorbij gereden...kijkt (misschien toch nymphomaan 8) ) opzij en heeft me zeer duidelijk op haar netvlies gezien...en lap, toch rechts afslagen. Noodstop, smorend rubber (van mijnen achterband) en ikke in mijn beste Antwaarps het mens de zwaarste verwensingen toegeschreeuwd en dit tot groot jolijt van een collega fietser.
Post Reply