0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Je hebt gelijk Jootje. Het moet te doen zijn. Echter, ben pas enkele maanden met biken begonnen en de techniek is nog dat niet. :( Conditie begint goed te komen maar techniek is ook een kwestie van ervaring. Het probleem was niet de stijlte van de klim maar het goede traject vinden. In ieder geval, ik zal dit parcours nog rijden en ik geraak er vroeg of laat wel op :P
Wanneer wordt jullie TT gereden?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Jemp wrote:Wanneer wordt jullie TT gereden?
Vermoedelijk 22/05/2010 :wink:
Strobbel
Mountainbiker

Post by Strobbel »

Vandaag ook voor de eerste maal de groene, rode en blauwe lus gereden daar in Oudenaarde en als je niet echt van de streek bent is het soms wel eens zoeken, eerlijk is eerlijk ook wel een paar keer een aanduiding gemist zo is achteraf gebleken, maar toch zou het niet slecht zijn indien dit Bloso parcour op vlak van bepijling eens een grondige opsmukbeurt zou krijgen, zonder kaart is deze rit momenteel niet echt te doen, dus ben vrij dikwijls moeten stoppen om op mijn kaartje te kijken hoe de rit verder verliep.
Had in totaal 50km i.p.v. 37km met toch nog een gem.van 19km/u en heb dus echt wel een paar keer serieus moeten zoeken en ben nooit voluit in de afdaling durven gaan omwille van het missen van een aanduiding. Voordeel van zo een zoektocht is wel dat je uiteindelijk af en toe een extra klim inlast zoals ik de Boigneberg op en af ben gereden en de Achterberg ook 2 x ben opgereden, waarbij ik bij deze laatste de rode pijl aan de spoorwegbrug niet had gezien.
Koppenberg stond al lang op mijn verlanglijstje en heb ik nu in meer dan zomerse omstandigheden kunnen bedwingen, toch wel een zware klim die ik op het steilste stuk toch op mijn kleinste plaatjes heb moeten nemen, maar ben er zonder kapot te gaan toch op geraakt.
Tijdens de aanloop naar de Koppenberg heb ik hier of daar gemist maar wist min of meer hoe ik naar de voet ervan kon geraken, alsook de aanduiding naar het Koppenbergbos heb ik gemist waardoor ik gewoon over het asfalt terug richting N60 ben gereden.
Het befaamde "Wortelpad" heb ik ook proberen te trotseren maar ben er 2 x niet in geslaagd om zonder voet aan de grond boven te geraken, toch wel een zeer technisch en steil stukje na die laatste linkse bocht, is nog niet aan mij besteed zo blijkt.
Al bij al toch de moeite waard geweest om de verplaatsing te maken en heb toch een dike 2,5 uur kunnen genieten van de toch wel bijzonder mooie streek daar, dus ga deze nog wel eens rijden bij gelegenheid al heb ik naar mijn gevoel toch wel net iets te veel asfalt onder de wielen geschoven gekregen, maar dit heeft ook te maken vrees ik met het misrijden op sommige stukken door de minder duidelijke, of zelfs geen aanduiding, en dat is bijzonder jammer.
GlennD
Mountainbiker

Post by GlennD »

Ik weet't de eerste maal is het soms flink zoeken naar dat verdomde bloso pijltje....
Ik woon zelf op het parcours ( rode lus), dus kan ik regelmatig de volledige route afleggen
En eerlijk is eerlijk alle pijltjes staan er weldegelijk. Nu is het wel zo dat door de begroeiingen deze soms eens de neiging hebben te verdwijnen #-o
Hoe vond je de afdaling van de Edelare ?.... En de beruchte duitse herder op 50 cm van je pedalen?

have fun =D>
Strobbel
Mountainbiker

Post by Strobbel »

GlennD wrote:
Hoe vond je de afdaling van de Edelare ?.... En de beruchte duitse herder op 50 cm van je pedalen?

have fun =D>
Was die afdaling tussen de struiken op een bepaald moment met dat uitgeholde pad met keien en stenen als ik me niet vergis, was zeer leuk om te doen en alles lag daar prima droog nu, bij regenweer is het daar vast wel andere koek!!!......die duitse herder is me daar niet echt opgevallen, wel aan de voet van de Achterberg sprong daar plots zo een beest naast me recht, nog een geluk dat daar een degelijke afsluiting stond!!!
Jij woont daar in een prachtige streek zulle, ga ik zeker nog komen rijden.
Pijltjes zullen waarschijnlijk wel op de meeste plaatsen terug te vinden zijn, maar de eerste keer is het idd. toch wel flink zoeken, tweede keer zal al een pak makkelijker gaan.
Het wortelpad daarentegen, ik denk niet dat ik dat al direct in één keer zal kunnen oprijden bij een volgende poging, maar weet nu tenminste al van waar ik moet beginnen te doseren om te proberen op het laatste stuk nog wat power over te hebben, moet wel voldoening geven als je daar opraakt in één keer, bravo voor zij die het al gedaan hebben!!
GlennD
Mountainbiker

Post by GlennD »

Strobbel , 't is dat beest dat ik bedoel
klimmetje naar de Vlaamse Ardennendreef toe ... :-D
ThibautDUDE_
Mountainbiker

Post by ThibautDUDE_ »

TRIIAD wrote:opt gemak....

mooi stukje: na de afdaling met die stenen (groene route) doet ge eerst nog een stukje kiezels, dan zeggen de pijltjes rechts naar beneden, hier moet je keer links nr boven gaan, komt ge boven uit op de ladeuze en dan een lange afdaling (nr rechts) op gewone weg om dan nr links de route verder te zetten.
echt de moeite!! zeker eens doen...
groeten!!
idd, prachtige afdaling ! ;D
Maar op dat stuk naar beneden met die stenen ben ik +- 1/2 van de keren dat ik daar gepasseerd ben plat gereden, u nog niet voorgehad ?
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Zondag voor de 2de keer deze route gedaan. Vermoed toch dat er een aantal pijltjes ontbreken, maar als ge de route eenmaal kent let je er ook minder op. :wink:
Was van thuis met de fiets vertrokken en aan de Koppenberg aan de route begonnen.
Parkoers lag er, voor deze tijd van het jaar perfect bij. Enkel helemaal op het einde (net voor de Koppenberg) lag de onverhard er erg vuil bij.
Deze keer op de blauwe route niet misreden even voor Mater en dus de spectaculaire afdaling deze keer wel kunnen doen! Mooi!
Wortelpad in keer naar boven kunnen rijden :-D , maar toch met de nodige moeite :drunk:
Ik blijf dit een leuke route vinden en, als je goed kijkt, vind je ook bijna alle pijltjes!
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Jemp wrote:Zondag voor de 2de keer deze route gedaan. Vermoed toch dat er een aantal pijltjes ontbreken, maar als ge de route eenmaal kent let je er ook minder op. :wink:
Was van thuis met de fiets vertrokken en aan de Koppenberg aan de route begonnen.
Parkoers lag er, voor deze tijd van het jaar perfect bij. Enkel helemaal op het einde (net voor de Koppenberg) lag de onverhard er erg vuil bij.
Deze keer op de blauwe route niet misreden even voor Mater en dus de spectaculaire afdaling deze keer wel kunnen doen! Mooi!
Wortelpad in keer naar boven kunnen rijden :-D , maar toch met de nodige moeite :drunk:
Ik blijf dit een leuke route vinden en, als je goed kijkt, vind je ook bijna alle pijltjes!
Ik heb ook eens die route gedaan omdat die hier vrij dichtbij en dit viel toch een beetje tegen wat bepijling betreft.
Ik had meer de indruk dat ik bezig was met een zoektocht dan met een mtb-tochtje! :oops:

Al maakt de streek en het parcour veel goed, maar leuk is het natuurlijk niet!
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

La-Pierre wrote:
Jemp wrote:Zondag voor de 2de keer deze route gedaan. Vermoed toch dat er een aantal pijltjes ontbreken, maar als ge de route eenmaal kent let je er ook minder op. :wink:
Ik heb ook eens die route gedaan omdat die hier vrij dichtbij en dit viel toch een beetje tegen wat bepijling betreft.
Ik had meer de indruk dat ik bezig was met een zoektocht dan met een mtb-tochtje! :oops:

Al maakt de streek en het parcour veel goed, maar leuk is het natuurlijk niet!
Ik kan je wel enigzins volgen. De eerste keer heb ik ook goed moeten kijken. De 2de keer ken je het parkoers reeds en kan je meer genieten van het mooie parkoers.
Post Reply