Northwave Celsius 2010
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
NW's Celsius zijn inderdaad super, en dat was 5 jaar geleden ook al zo. Er zijn alternatieven (Shimano, Sidi, ...) voor het stock probleem, en de gewone NW Celsius zijn ook meer dan voldoende, en je kan er in de zomer ook eens mee rijden als het Drasch Nationale is. Die Artics worden hier als de 'ultimate' winterschoen de hemel in geprezen maar er is beter 
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Vorige week uiteindelijk toch maar een paar Celsiusen gekocht. Wel de gewone versie, niet de Arctic. Gisteren 80km mee gereden door plassen, modder e.d. Heel tevreden op gebied van waterdichtheid en warmte maar iedere 20-25km moest ik stoppen om de schoenveters en velcro's wat harder aan te trekken, die komen altijd iet of wat losser te zitten bij het rijden waardoor mijn voet te los komt in de schoen.
Zijn er nog die dat ondervinden?
ik ben bezig mijn 3e paar te verslijten , en heb da nog nooit voorgehad...freezy wrote:Vorige week uiteindelijk toch maar een paar Celsiusen gekocht. Wel de gewone versie, niet de Arctic. Gisteren 80km mee gereden door plassen, modder e.d. Heel tevreden op gebied van waterdichtheid en warmte maar iedere 20-25km moest ik stoppen om de schoenveters en velcro's wat harder aan te trekken, die komen altijd iet of wat losser te zitten bij het rijden waardoor mijn voet te los komt in de schoen.
raar zenne
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Ik moet wel zeggen dat mijn schoenen heel sluitend rond de voet moeten zitten. Dat was ook de reden dat ik lang getwijfeld heb om de Celsius schoenen te kopen, omdat ik de hiel niet echt goed aansluitend vond. Uiteindelijk toch gekozen voor warme en droge voeten met misschien een iets minder performante schoen. Misschien is het omdat het nieuwe schoenveters zijn en dat klemmetje er nog wat op schuift. Eens de veter grover wordt zal de klem misschien beter blijven zitten.
- MaC'Red
- Mountainbiker
Ik heb juist hetzelfde, ik heb ook graag dat de schoenen schoon aansluiten en vaste veters. Zal wel beteren zekers héfreezy wrote:Ik moet wel zeggen dat mijn schoenen heel sluitend rond de voet moeten zitten. Dat was ook de reden dat ik lang getwijfeld heb om de Celsius schoenen te kopen, omdat ik de hiel niet echt goed aansluitend vond. Uiteindelijk toch gekozen voor warme en droge voeten met misschien een iets minder performante schoen. Misschien is het omdat het nieuwe schoenveters zijn en dat klemmetje er nog wat op schuift. Eens de veter grover wordt zal de klem misschien beter blijven zitten.
MaC'Red