Houffamarathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ik ga zaterdag de TT ook rijden van 30 km met start te Houffa en zal dan wel zien wat het zal geven. Tot heden denk ik eraan de NN 2.1 voor en de Bull lock 2.0 achteraan.
We zien nog wel

MaC'Red 8)
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

Michilio wrote:
mini bergaffer wrote:
sebbe_vtt wrote:
Als VTT dummie, vraag ik me wel af of ik die noby nic mag laten liggen. Met dit weer gaat dat toch niet droog liggen in de bossen. Met welke banden zijn jullie van plan te starten?
Vooraan: Nobby Nick 2.1
Achteraan: Continental Mountainking 2.2

mb
Met welke (schwalbe) band is de Mountainking vergelijkbaar?

Hmm.. Ik denk eerder dat het de Nobby Nick of mss zelfs de Rocket Ron kant uit zal gaan. Aloewel het moeilijk is om te vergelijken.

mb
sebbe_vtt
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash F1 2011,Mudbike: Pro winner rock shox sid team,

Post by sebbe_vtt »

Er werd me ook maxxis cross mark geadviseerd, probleem waar vind je dat. Blijkbaar reed ik ook veel te hard. Zo in poperinge, 3,5 voor en 4 bar achter.
KoRn
Mountainbiker

Post by KoRn »

4 bar :drunk:
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

beter als remmen met uw tong tussen uw wielen... of was da ni om te remmen?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

KoRn wrote:4 bar :drunk:
:-?
Ik ben zondag in Lierneux gestart met 1.8 bar in mijn achterband in plaats van mijn gebruikelijke 1.5 bar.
Tegen dat ik aan de eerste bevoorrading was, had ik al rugpijn van de schokken die veel te hard aanvoelden, dus snel de druk laten zakken.
Ik wil niet eens weten hoe 4 bar in de Ardennen aanvoelt...
jmeurs
Mountainbiker

Post by jmeurs »

El Baelos wrote:
Ik ben zondag in Lierneux gestart met 1.8 bar in mijn achterband in plaats van mijn gebruikelijke 1.5 bar.
Tegen dat ik aan de eerste bevoorrading was, had ik al rugpijn van de schokken die veel te hard aanvoelden, dus snel de druk laten zakken.
Vorig jaar RDHF (115km) met vaste vork en een bar of 3-3.5 in de Michelin Xdry2, zo ook afgelopen zondag in Lierneux... nergens last van :) wat banden betreft...alleen zonder remmen naar beneden is vrij lastig :roll:
sebbe_vtt
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash F1 2011,Mudbike: Pro winner rock shox sid team,

Post by sebbe_vtt »

El Baelos wrote:

Ja op die vlakke veldbanen had ik toch het gevoel serieus van mn zadel gecatapulteerd te worden en mn lage rugspieren voelde ik ook wel na de rit. Heb mn stan's sailant, vant weekend eens wennen aan notube rijden met 2 en 2,5 om te beginnen. Conditie is goed 8000km op 4 maand) maar ik moet voor de houffa toch nog dingen testen en afstellen :-)
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

De gps files moeten nog aangepast worden zie ik. Maar zijn de bevoorradingsplaatsen al correct? En hoe kan ik het juiste adres (gemeente, straat) van die bevoorradingsposten te pakken krijgen?
mieltje
Mountainbiker

Post by mieltje »

Michilio wrote:De gps files moeten nog aangepast worden zie ik. Maar zijn de bevoorradingsplaatsen al correct? En hoe kan ik het juiste adres (gemeente, straat) van die bevoorradingsposten te pakken krijgen?
De gps files worden maandag maar vrijgegeven, en de locaties van de bevoorradingen zal je dan moeten afleiden van google earth.
Post Reply