Wat is een goede allround zomer band ?
Nu reed ik met Tioga - Factory XC.
Vreet content van,
maar t'moe nie altijd hetzelfde zijn hé
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- JanMan
- Mountainbiker
als ge echt banden wilt die goed bollen kannik u de Kenda kosmik lite aanraden. Ik heb al met zowa alle slicks gereden. Maar de kendas zijn qua rolweerstand kampioen. Ze wegen slechts 395 gr per stuk. Na de bocht zijn het echte raketten bij het optrekken. Tijdens de bocht is het wel andere koek
Maar de prijs 45 pleuros is wel nie plezant...
-
Guest
Goed rollen
Ik kan Maurice bijtreden voor wat de Mich. Comp S Light betreft.Rolt zelfs zeer goed bij redelijke lage druk. Twee negatieve nootjes, volgens mijn bescheiden mening zou hij off road beter kunnen insturen , en hij is een nogal duur geval (+/- 31 Euro/stuk).
- RacScott
- Mountainbiker
Ik rijd sinds gisteren met Scott Manx 2.0(standaard op fiets), enkel maar asfalt meegereden en da valt mee, zal zeker nogiets laten horen na eerste offroad ritten.
Op vorige fiets had ik Duro Diamonds 1.9(zwarte band met rode zijwanden), waar ik vrij content van was als allround band. Gekocht bij decathlon voor 15euro. Enkel de grip op asfalt kon beter.
Op vorige fiets had ik Duro Diamonds 1.9(zwarte band met rode zijwanden), waar ik vrij content van was als allround band. Gekocht bij decathlon voor 15euro. Enkel de grip op asfalt kon beter.
Als je wilt vlammen in zowel Vlaanderen als de Ardennen en je wilt voor beiden dezelfde all round band, dan zal dat niet lukken vrees ik. Beide streken hebben specifieke wegen en vereisen dus ook specifieke banden. Dit alles op voorwaarde dat je het onderste uit de kan wil halen.Schiz[O] wrote:Blijkbaar was alround niet de juiste formulering![]()
Ik zoek dus een goede band (mee tsjoepen op) om hier in vlaanderen te kunnen vlammen, maar ook in onze ardennen
Mgg Ivan
Nogtans mijn huidige banden deden dat lekker hoor :Divan wrote:Als je wilt vlammen in zowel Vlaanderen als de Ardennen en je wilt voor beiden dezelfde all round band, dan zal dat niet lukken vrees ik. Beide streken hebben specifieke wegen en vereisen dus ook specifieke banden. Dit alles op voorwaarde dat je het onderste uit de kan wil halen.Schiz[O] wrote:Blijkbaar was alround niet de juiste formulering![]()
Ik zoek dus een goede band (mee tsjoepen op) om hier in vlaanderen te kunnen vlammen, maar ook in onze ardennen
Mgg Ivan