Zo 15/11/2009 Roosdaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

@Murdock : jazekers. 20% om precies te zijn en ik heb nog goed nieuws !

Volgend jaar gaan ook de mannen die de 38 km doen, ook over dit klimmeke met het bijhorend wereldbekerparcours en nog meer goed nieuws ...
Dit jaar hebben we fors geinvesteerd in den bikewash (afspuitplaatsen x2), volgend jaar zijn de douches aan de beurt.

Wat de 2de bevoorrading betreft, jullie moeten weten dat door de economische crisis héél veel sponsors afhaken en nieuwe vinden is nog moeilijker :( ... vandaar dat er dit jaar enkel drank te verkrijgen was ...

we weten de komende 12 maanden weer wat doen :-D om jullie volgend jaar op 21 november 2010 alweer te kunnen verwennen. tot dan.
ooh ja, bijna vergeten ... de foto's zijn reeds bewerkt (er zitten enkele pronkstukken bij :-D ), nu alleen nog uploaden (kan effe duren ...). hou onze site maar in de gaten.
snellen eddy
Mountainbiker

Post by snellen eddy »

turbomugge wrote:vanmorgen ook vertrokken vanuit bredene om de hoogtes van roosdaal te gaan bedwingen,ik ben enorm aangenaam verrast,zeeeeeer mooie rit,pittige kasseiklim in het begin :drunk: ,goede bevoorradingen en lekkere leffe achteraf... :drunk: kortom,den dezen is er volgend jaar zeker opnieuw bij,super toertocht mannen,dikke proficiat!

@ snellen eddy;het was volledig zoals je belooft had,gewoonweg AF!!! :wink:
Merci voor de komst e =D> :wink:
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Vandaag met broer Tim, Pascal en Anita afgezakt naar Roosdaal. De Wolfkesvtt is een echte najaarsklassieker voor al wie rond Aalst, Ninove, Herzele en Zottegem woont en dus en masse (vandaag weer iets meer dan 1000 bikers) afzakt om naar de Wolfkes (en wolvinnekes) te kijken.
Bij vertrek thuis begonnen de hemelsluizen zich al te openen en bij aankomst al goe aan 't drasjen ! Grmbl, f**k, m*rde, dit zou vandaag niet van de poes zijn. De eerste kasseihelling net voor het technisch speelpleintje was al genoeg om de meeste al niet meer te laten afzien van de kou :wink: De regen hield vrij vlug op, maar de wind heeft ons op sommige stukken niet gespaard. Op de splitsing van de 36/48 heb ik de meeste zien afdraaien naar de 36.
Ik herinner me veel stukken in de omgekeerde richting (vandaag) gereden tegenover vroegere edities, maar toch nog altijd genietbaar. Dat stukje "zeer moeilijk" was echt ploeteren, baggeren, glijden en je concentratie voor 200% vasthouden om niet op de bek te gaan. Voor de bijkomende hoogtemeters moest er blijkbaar richting Gooik getrokken worden, waar we - spijtig genoeg - een deel van het parcours van de TT van Gooik en de bijbehorende obligate blosoroute van Gooik voorgeschoteld kregen. Voor mij was dit echt een 'boring' stuk :( . Vanaf het moment dat we het blosoparcours verlieten was het weer genieten. Eerste bevoorrading was ok, de tweede alleen wat water en sportdrank ... [-o< zonder een knabbeltje ... op dit zware parcours toch wel aangewezen. Maar blijkbaar zal de organisatie zich hierop herpakken volgend jaar met een uitgebreid diner, champagne en kaviaar en geserveerd door hostesjes in bike outfit :drunk: :drunk: =D> =D> . Douches lekker warm en nadien nog een goeie leffe binnengekapt. Meer moet dat niet zijn op ne zondag. Toch nog twee Zwette Maanen tegengekomen waaronder Quadri en ook nog Olivier gezien.

Field
Last edited by fieldbiker on Sun 15 Nov 2009 22:01, edited 1 time in total.
Jayson
Mountainbiker

Post by Jayson »

48 km gedaan waarvan de eerste 20 met omhoogkomend ontbijt... Daarna erdoor gekomen en de pees erop gelegd! In volle finale ook in diezelfde vermaledijde laatste bocht onderuit gegaan: gat in broek en ook in knie!

Toffe tocht, lekkere klimmetjes... Wel veeeeel modder en een afgebroken spaak!
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

beste vrienden, de foto's van onze WOLFKENS VTT staan nu online.
veel kijkplezier.
ps : morgen in de loop van de dag, volgt er nog een reeks van een goeie 200 foto's (maar nu ga 'k slapen :drunk: )
cat woman
Mountainbiker

Post by cat woman »

Ook nog eens bedankt aan de bikers van Herzele, die na een zware nacht (ledenfeest) talrijk aanwezig waren. =D> =D> =D>
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ik vond het zeer fijn om zoveel zwarte pieten en pietinnen te mogen verwelkomen op de bevoorrading. :bounce: :bounce:

En zeker een proficiat aan die klein mannekes van 8 en 10 jaar. =D> =D> Doe zo verder en laat de papa maar afzien.

Bedankt en tot volgend jaar !

Viv het Wolfke
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Murdock wrote:Wat mij betreft vandaag de ideale vettigheid mogen vaststellen, niet teveel zodat je om de haverklap de benenwagen moet gebruiken, en ook niet te weinig want van stof ga ik niezen. De perfecte verhouding grond/water dus. De regen in het eerste uur (tussen 8 en 9) was te verdragen alleen de wind mocht op sommige stukken een standje lager. Organisatorisch zat het allemaal juist, misschien nog een beetje werken aan de douches (plaats genoeg maar wat meer druk mag wel bij deze weersomstandigheden). In elk geval tot de volgende.
BTW, dat eerste kasseiklimmeke direct na de eerste splitsing en voor het 'dizzy'-boske, was dat echt 22% ????
Volgens de GPS toch. Begon op 13%, naar 15, 17, 20 en 22 !!! Kon het ook niet geloven...
Ik dacht 46 meter hoogteverschil op +- 200 meter.
BTW er was ergens ook nog een bergje waar de gps +- 18% opgaf...
Straffe buurt daar, Roosdaal...
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Ik had een heel goed gevoel in de namiddag, veel contente gezichten gezien vandaag, ondanks het weer waren ze zo talrijk aanwezig, een beloning voor de vele uren werk, vooral voor collega organisatoren, :oops:

Met de opmerkingen die we kregen zal rekening gehouden worden, maar ja de crisis he mannen.

Maar onze Raffie die gaat da allemaal opgelost zien te krijgen voor volgend jaar dus ...

Tot volgend jaar bikers bikerinnekes
Jongste deelnemer 8 jaar
Oudste 74

Bedankt
Last edited by Klippel San on Mon 16 Nov 2009 10:44, edited 1 time in total.
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Ghastly wrote:Ik heb me ook serieus geamuseerd! De 48km gedaan in gezelschap van Jurgen Roelandts en Maarten Neyens en nog wat ander mannen en die houden er een goed tempo op na...
Met de crossvelo had ik wel wat weinig grip, maar da's mijn eigen fout, he! :wink:

Tot volgend jaar!
Hij staat ook tussen de foto's, kheb hem op de tweede bevoorrading kunnen te stekken hebben.
Dus op zoek ...
Post Reply