Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Sevydu wrote:Eerste ervaring met MTB: merkloze traktorbanden
Na een tijd vervangen door : Geax Mezcal 1.9 met belachelijk veel druk. Zowel voor als achter: SCHITTERENDE BAND
Nieuwe fiets gekocht: NN2.1 voor en RR2.1 achter. Altijd leuk mee gereden. Hebben er 4 jaar opgelegen, maar toen wel verduurd.
Pas Scott gekocht. Daar liggen die 2.25 Scott banden op: STOMME ROTZOOI is dat. Bolt voor gene meter
Ga nu de Mezcal op de Scott zwieren en zien wat het geeft. ben eigenlijk ook op zoek naar een deftige Allrounder, maar des gouts et des couleurs on ne discute pas. Al ben ik blij dat dat hier wel gebeurt.
Waarschijnlijk zijn dat Scott Ozons.
Man, zijn me dat kutbanden. Achteraan vind ik ze nog te doen (heb mijn originele achterband achteraan opgesleten), maar vooraan echt een ramp.
Geen zijdelingse grip (bij het minste onderuit) en een ramp als het nat ligt.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

kent iemand de richtprijs van de vredestein black panther xtrac?
Op mountainbike.nl zijn ze er super tevreden van..

Komt voorlopig op 1

Twijfels:

Racing Ralph
Hutcinson python (ernstige twijfel)
Black Panther xtrac
...???

Ik zoek:
Relatief licht lopende, toch voldoende grip gevende, makkelijk dicht te krijgen met no flat's
G-Stoel
Mountainbiker

Post by G-Stoel »

Niemand een idee over de Geax Gato ?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

prideandglory1891 wrote:kent iemand de richtprijs van de vredestein black panther xtrac?

Komt voorlopig op 1

Twijfels:

Racing Ralph
Black Panther xtrac
...???

Ik zoek:
Relatief licht lopende, toch voldoende grip gevende, makkelijk dicht te krijgen met no flat's
Ik zoek een dealer in West Vlaanderen, of Oost Vlaanderen, die

1.open is
2.de vredestein black panther xtrac banden in z'n winkel heeft liggen...

IEMAND???
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
prideandglory1891 wrote:
prideandglory1891 wrote:kent iemand de richtprijs van de vredestein black panther xtrac?

Komt voorlopig op 1

Twijfels:

Racing Ralph
Black Panther xtrac
...???

Ik zoek:
Ik zoek een dealer in West Vlaanderen, of Oost Vlaanderen, die

1.open is
2.de vredestein black panther xtrac banden in z'n winkel heeft liggen...

IEMAND???
Normaal gezien heeft cameleonbike die binnen.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

G-Stoel wrote:Niemand een idee over de Geax Gato ?
Denk dat de Gato nog beter is dan de Barro Mountain in de modder, maar dat hij wel ook zwaarder zal bollen.
blckshdw
Mountainbiker

Post by blckshdw »

Ik had mijn fiets voor mijn verlof binnen gestoken voor enkele aanpassingen en ook 2 nieuwe banden.

Nu heeft mijn LBS een Schwalbe Nobby Nic Evo 26x2.10 achteraan geplaatst en vooraan dezelfde maar in 2.25.

Een brede band voor en een smalle achter dus...

Wat kan hier de reden voor zijn? Ik zou verwachten dat de dunne band dan eerder vooraan zou komen (motocross bvb). Of heb ik gewoon zijn 2 laatste banden op stock gekregen? :-?
Magnum_
Mountainbiker

Post by Magnum_ »

Vooraan veel grip, achteraan vermindering van de rolweerstand, lijkt me logisch. Beter vooraan veel grip, als je daar wegschuift ga je op je gezicht. Achteraan kan je nog corrigeren :)
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Magnum_ wrote:Vooraan veel grip, achteraan vermindering van de rolweerstand, lijkt me logisch. Beter vooraan veel grip, als je daar wegschuift ga je op je gezicht. Achteraan kan je nog corrigeren :)
Een smallere band heeft niet noodzakelijk een lagere rolweerstand. Zeker niet in het terrein.
moaner
Mountainbiker

Post by moaner »

na enkele maanden met black panthers gereden te hebben kan ik besluiten dat ze bij droog weer op hardere ondergrond vlammen. bochten met steentjes zijn altijd gevaarlijk ivm het slippen. binnenkort eens de x-track vooraan leggen, door de onderbroken middenlijn miss toch wat meer grip.

bij het kleinste beetje modder en zand zijn ze wel niet te betrouwen, de volle lijn blijft zijn weg zoeken en je gaat naar alle kanten.
Post Reply