15/02/09 Lichtaart

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
papasven
Mountainbiker
Location: Willier ORO PURO FS, NE kapotte Orbea OIZ Carbon Marathon ! En nog nen hele hoop andere !

Post by papasven »

viking wrote:
papasven wrote:
StrammerMax wrote: Aan de bevoorrading was het drinken volledig op. We hebben dan soep gegeten, een banaan en een koek. Men was wel water gaan bijhalen. Blijkbaar was zo'n toeloop niet verwacht (er waren 1498 deelnemers). Maar daar zagen we niet over. !
Ik snap niet dat er dan gezegd wordt " zoveel volk was niet verwacht".
Ze zien toch hoeveel volk er inschrijft. Om 9h30 weet je al hoeveel volk er ingeschreven is, dus dan kan je tegen 10h gerust nog je bevoorrading, bevoorraden ! Kan er bij mij niet in.

Verder een heel mooie tocht, met al het goeds van de orginele BLOSO toer afgewisseld met veel onbekende stukken !
Dat klopt en onze mensen hebben onmiddelijk het nodige gedaan om de bevoorrading aan te vullen echter het in panne vallen van deze wagen was de oorzaak dat deze niet op tijd retour was ,kan gebeuren, tevens de andere wagen moest een gekwetste ophalen die, achter af zo bleek, zijn sleutelbeen had gebroken dus nogmaals ons excuus voor dit ongemak.

het snelle droge parcours heeft toch zijn slachtoffers geeist 4 rijders werden naar het hospitaal verwezen.
Gebroken pink, sleutelbeen, enkel, en rug kwetsuur.

Langs deze weg wil ik zeker de gekwetste veel beterschap wensen.
Allez 't is goed ! Het is U vergeven ! :wink:
Gewonden gaan voor hé ! =D>
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

CyclingDream wrote:He,

Ik heb vandaag de 46 Km route gedaan en,

Een mooie tocht, waarvan de ondergrond wel-eens-waar bevroren was =D>

Is veel leuker dan SLIJK #-o

Ik heb de route opgenomen met me Gps en vanaf 16 Februari 2009 (na 18u) is deze te bekijken in,

- Google Earth
- Google Maps
- Gps track (Garmin)

Ook het trainings parcours van SN kan men dan downloaden en bekijken in Google Earth & Google Maps !

Ga naar -> www.gpsscyclingtour.be

Hey cyclingdream,
Ik ben zeer geïnteresseerd in zo'n bike gps! Kan je daar vlotjes de weg terug opnieuw mee rijden, is dat zo gedetailleerd? Staan de hoogtemeters ook op dat toestel? Ben curieus naar uw trips op google earth! Waarschijnlijk zou ik meer info op de website http://www.gpsscyclingtour.be/ kunnen vinden maar daar geraak ik dus niet op!
Alvast bedankt voor uw reactie!
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

CyclingDream wrote:He,

Ik heb vandaag de 46 Km route gedaan en,

Een mooie tocht, waarvan de ondergrond wel-eens-waar bevroren was =D>

Is veel leuker dan SLIJK #-o

Ik heb de route opgenomen met me Gps en vanaf 16 Februari 2009 (na 18u) is deze te bekijken in,

- Google Earth
- Google Maps
- Gps track (Garmin)

Ook het trainings parcours van SN kan men dan downloaden en bekijken in Google Earth & Google Maps !

Ga naar -> www.gpsscyclingtour.be

Hey cyclingdream,
Ik ben zeer geïnteresseerd in zo'n bike gps! Kan je daar vlotjes de weg terug opnieuw mee rijden, is dat zo gedetailleerd? Staan de hoogtemeters ook op dat toestel? Ben curieus naar uw trips op google earth! Waarschijnlijk zou ik meer info op de website http://www.gpsscyclingtour.be/ kunnen vinden maar daar geraak ik dus niet op!
Alvast bedankt voor uw reactie!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ziezo,ook net thuis!!! :oops: (heb nog een straatje verder gereden na het biken en naar de danswedstrijd van de dochter eens gaan zien)
Tegen ten"elven"hier nog ne keer aangezet voor de 35 km aan een rustig tempo van 20 avs! :wink:
Parcours lag er toen al goed ontdooid bij,doch van moddertoestanden was er nog geen sprake!
Banden waren wel al behoorlijk vuil,maar de rest van de fiets en de kledij nog steeds vrij proper!
Heel leuk parcours en omkadering die van mij net geen 10/10 krijgt wegens toch nog 20 % road, schat ik?
Die andere 80 % waren dan ook fantastisch uitgetekend en de verre verplaatsing meer dan waard! =D>
biker-21
Mountainbiker

Post by biker-21 »

mooie tocht :P en schitterend weer dus zeker de moeite waard om uit het limburgsche te komen om hier te mtb.Ook wat de seingevers betreft chapeau je moet het maar doen in dit wel zonnig weer maar toch kil =D>maar een beetje drank en hier en daar een vuurtje maakt toch veel goed. =D> =D> =D>
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

Bedankt al voor de positieve reacties... ook al tijdens de tocht kregen we veel complimenten! Altijd leuk natuurlijk!!!

Wat betreft de foto's: er werden foto's getrokken maar spijtig genoeg niet zoveel als we wilden trekken... Ik had twee kodakken meegenomen voor mijne maat en ik (afpijlers van dienst) maar ik was in mijn ijverigheid 's morgensvroeg (om 5:30u #-o ) de batterijen vergeten die nog in den lader staken... #-o #-o #-o :roll: :cry:
Heb bij de kantine nog nen andere kodak meegenomen heb daarmee veel foto's kunnen nemen tot de batterijen plat waren... de reserve batterijen waren blijkbaar ook leeg :oops: Een ongeluk komt idd blijkbaar nooit alleen... :roll:
Alleszins de genomen foto's komen eerstdaags op ne website, ik zet het adres hier wel!

Net zoals de tegenslag met het water zal ook dit volgend jaar niet meer gebeuren!!! You live you learn!

Bedankt voor de woordjes van dank bij het oversteken voor onze seingevers!

En!!! Als ge in het bos verdachte dingen ziet zoals mensen (kinderen) die pijltjes uittrekken of draaien gelieve die dan terecht te wijzen en dat zeker tegen de organisatie te zeggen!!! Tegen zulke toestanden sta je spijtig genoeg zo goed als machteloos...
Wanneer je merkt dat er iets niet klopt met de bepijling mag je ook altijd het noodnummer bellen zodat de controleurs (toch 6man) zo snel mogelijk ter plaatse de boel kunnen fixen! We zullen er u dankbaar voor zijn!

Groetjes en tot volgend jaar!
Freggeltje
Mountainbiker

Post by Freggeltje »

madskatingcow wrote: Aan de bevoorrading niks te drinken, wat toch wel kras was. Zo te zien stonden daar maar drie grote waterbidons, volledig leeg? Toch wel wat weinig voor bijna 1500 man. Met grote dorst dan maar doorgereden naar de aankomst.
Een drinkebus of waterzak meenemen kan helpen... :-?
Ge zijt geen wereldbeker aan't rijden dus dat beetje gewicht kan er wel bij zeker? Zolang er maar eten is aan de bevoorrading, das't voornaamste :wink:
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

ivovlo (maar hij drukte op een verkeerd knopje!) wrote:een woord: schitterend.
al da gezever over modder... de rit was het antwoord.
perfecte organisatie.
schitterende seingevers bij ELKE oversteek.
Ik kom zeker terug volgend jaar.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

aanklamper (en ook op een verkeerd knopje gedrukt) wrote:prima tocht . ben van Lichtaart , dus ik ken de bloso tour erg goed , maar ik was aangenaam verrast door de creativiteit van de inrichters. mooie nieuwe stukken ontdekt. het was een erg goed berijdbare , maar toch ook wel vrij zware tour ( voor mij toch ) met al die opeenvolgende hellinkjes.op het einde van de tocht wel een keer verkeerd gereden( er was verwarring met de pijltjes van de valentijnjogging). Besluit: goede organisatie, bevoorrading goed en een speciaal woordje van dank voor alle seingevers (+-16man) . TOT VOLGEND JAAR.
joske uit breda
Mountainbiker

Post by joske uit breda »

allereerst proficiat aan organisatie. Prima toerke. prima weer. Allen te weinig toiletgelegenheid gevonden bij startplaats alsook een smerige wc pot(1tje voor zoveel man). Hans wegpiraten vindt je helaas nie alleen op de autobaan maar ook in het bos!! Sommige bikers vergeten dat het de bedoeling is om hier recreatief bezig te zijn. Als ze perse willen racen moeten ze een licentie aanvragen en daar maar starten. Jong oud dik dun kind man vrouw toer met plezier en geef elkaar de ruimte daar waar mogelijk is en anders even geduld a.u.b. Tot volgend jaar
Hans wynants wrote:mijn vriendin en ik zijn ook juist uit de douche, de tocht en het weer waren super, we hebben wel voor de 26km gekozen omdat mijn vriendin nog niet veel in het bos gefietst heeft. en ze moet van begin beginnen. we zaten aan een gemiddelde van 14.7 wat ik toch niet slecht vind voor een eerste keer. =D>

maar!! ikzelf ben omver gereden door een piraat!! aan diegene die zicht herkent, je mag blij zijn dat mijn vrouwtje erbij was of ik had ff anders gereageerd!! er waren nog mensen en ze zeiden er ook direkt tegen , iedereen heeft toch voor zijn ritje betaald omdat die man begon te klagen en zagen. hij reed mij trouwens hard aan en als hij niet tegen mij gereden had had hij zelf goed tegen de vlakte gegaan met zen hevigheid.

had trouwens een bijna egaal blauw fietstruitje aan. nog niet zo oud volgens mij.

ook heeft mijn vriendin aan het begin van de tocht, na ongeveer 2km een kmteller gevonden van cateye, volledig zilver. dus als iemand dit moest missen, je kan het bij mij thuis komen afhalen.
Post Reply