BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Het zal duidelijk zijn dat de Belgische Kampioenschappen zich vooral zullen afspelen in de eerste pakweg 50 renners (en dan rek ik het nog wat uit) van het pak .

Daar ligt dan ook de absolute prioriteit wat betreft de kontroles onderweg.

Ik heb nog geen nieuws over de aanwezigheid van Chronorace , dus voorlopig ga ik er nog van uit dat de kontroles handmatig zullen gebeuren.

Natuurlijk is het voor iedere deelnemer belangrijk dat er geen valsspelers tussenzitten, en daarom worden ook alle passages bijgehouden aan de kontrolepunten en krijgen de signaleurs ook consignes als er rijders 'uit een verkeerde richting' aankomen rijden.
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

De wedstrijd werd toch verdeeld in verschillende categorieën ?
En bij de start zullen toch wel alle categorieën in aparte vakken staan ?
Dus zou het misschien toch wel intersant zijn dat er buiten de eerste 50 ook goede controle is ! Want het zou goed kunnen dat renners die rond de 60ste plaats hangen toch strijden voor een goede plaats in hun eigen categorie .
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

A d r i wrote: Natuurlijk is het voor iedere deelnemer belangrijk dat er geen valsspelers tussenzitten, en daarom worden ook alle passages bijgehouden aan de kontrolepunten en krijgen de signaleurs ook consignes als er rijders 'uit een verkeerde richting' aankomen rijden.
De start van de marathon is om 11u. De verschillende kategorieen [Elite, Beloften, Dames , Fun en Masters ] staan bij de start in verschillende boxen. De eerste 2.3 km is achter een wagen.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Iegienie wrote:
roger wrote:
Vanf de 100°plaats kan het ons niet meer schelen dan bedriegt hij zichzelf maar vooral zen vrienden.
Waarom is dat eigenlijk dat het vanaf de 100ste plaats niet meer belangrijk is ? Is al de tweede keer dat ik dat hier lees.

Krijgen die mensen dan ook hun centen terug ?
Ja,eigenlijk heb je gelijk want iedereen vind zen plaats belangrijk of het nu gaat om de 50°,100°of 200°men rijdt voor een klassement en daarin wil je toch altijd wat presteren en als er dan zo enkele bedriegers voor je staan dan kun je ze wel verdenken maar ze blijven toch maar mooi voor je staan.

Ok,we zullen ons best doen.
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

A d r i wrote:

De start van de marathon is om 11u. De verschillende kategorieen [Elite, Beloften, Dames , Fun en Masters ] staan bij de start in verschillende boxen. De eerste 2.3 km is achter een wagen.
Dat lijkt me nu eens héél gevaarlijk, maar goed, ik veronderstel dat jullie wel weten hoe het best wordt aangepakt. Ik heb alleen hoe langer hoe minder zin om mee te doen (voor alle duidelijkheid, dat ligt aan mezelf hoor) en zoek dus zoveel mogelijk redenen bijeen om mijn gelijk te halen. :roll:
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Dummy wrote:
A d r i wrote:

Dat lijkt me nu eens héél gevaarlijk, maar goed, ik veronderstel dat jullie wel weten hoe het best wordt aangepakt. Ik heb alleen hoe langer hoe minder zin om mee te doen (voor alle duidelijkheid, dat ligt aan mezelf hoor) en zoek dus zoveel mogelijk redenen bijeen om mijn gelijk te halen. :roll:
Wat lijkt je heel gevaarlijk? Achter de auto rijden? Als MTBker ben je dat natuurlijk niet echt gewoon hè in groep rijden :wink:
Ik snap het wel niet echt. Als de verschillende categorieën in aparte boxen staan wil dat dan zeggen dat de elites eerst achter de auto zullen rijden en daarna de anderen of is dat enkel voor de start en kan je daarna die kms achter de auto vrij rijden en evt opschuiven?
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

het lijkt me gevaarlijk om alle categorieën in verschillende boxen te zetten, en dan zo'n lange afstand achter de auto rijden, tegen, naar ik veronderstel, relatief lage snelheid. En dan maar wringen en kwakken in die groep, ik mag er niet aan denken...
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Dummy wrote:het lijkt me gevaarlijk om alle categorieën in verschillende boxen te zetten, en dan zo'n lange afstand achter de auto rijden, tegen, naar ik veronderstel, relatief lage snelheid. En dan maar wringen en kwakken in die groep, ik mag er niet aan denken...
Hallo,

Allé, als gij een auto kunt volgen, mij goed.
't 1ste stuk is vlak en lichtdalend, daarna een hellingske van 1km.
Met den auto haal je daar zonder probleem 120km/u op. Ik volg wel op grote afstand zenne. Diene auto zal wel proberen om 100m voor de 1sten te rijden. Vorig jaar hebben deze mannen het BK XC georganiseerd. Ze weten wel waar ze voor staan.

Probeer toch eens positief te zijn. Dat is wel blijkbaar moeilijk voor sommigen.

Ik heb vandaag de 1ste 17km gaan verkennen, gewoon uit het hoofd. Dus zonder GPS. Er zijn 2 holle wegen die er niet goed bijlggen voor de moment. 't Zal daar opletten worden om niet lek of een wiel stuk te rijden. Mijn banden (TNT) stonden maar op 1,5bar, maar toch enkele keren er doorgezakt. Te hoge druk raad ik ook niet aan daar het er vrij scherp bij ligt. Dus voor degene die met binnenbanden rijden, u weze gewarschuwd.

Voor de rest zien we aanstaande zondag wel.

Groetjes,

Johan
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Pff, waarschijnlijk zie ik het inderdaad te negatief in, maar met de laatste 3 marathons die ik reed in het achterhoofd is dat ook niet moeilijk he (chouffe, Houffa en Whauthier Braine).

Maar 't is inderdaad een club die al meer bewezen heeft dat ze weten wat ze doen dus ik beloof da'k positief zal denken vanaf nu :)
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

roger wrote:
Iegienie wrote:
roger wrote:
Vanf de 100°plaats kan het ons niet meer schelen dan bedriegt hij zichzelf maar vooral zen vrienden.
Waarom is dat eigenlijk dat het vanaf de 100ste plaats niet meer belangrijk is ? Is al de tweede keer dat ik dat hier lees.

Krijgen die mensen dan ook hun centen terug ?
Ja,eigenlijk heb je gelijk want iedereen vind zen plaats belangrijk of het nu gaat om de 50°,100°of 200°men rijdt voor een klassement en daarin wil je toch altijd wat presteren en als er dan zo enkele bedriegers voor je staan dan kun je ze wel verdenken maar ze blijven toch maar mooi voor je staan.

Ok,we zullen ons best doen.
nie persoonlijk pakken he, roger... niet de bedoeling hoor.

maar ik herinner me veel te veel waregem. daar toen gekoerst gelijkst nen zotte, in vrij barre weersomstandigheden, achter een paar gasten, en die uiteindelijk opgepeuzeld en vermorzeld na veel vlammen. Toen ik aan den arrivee kwam stonden ze een pintje bier te drinken. toen heb ik eigenlijk gezworen om nooit meer aan een BK mee te doen.

voor dit jaar ben ik er nog niet helemaal uit, maar als ik dat hier allemaal lees, dan zalt precies weer van dattum zijn.
Post Reply