Les cimes de Waimes 01/05/08

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Ja jongens vandaag wegens omstandigheden moeten starten met vaste vork :oops: mijn Sid gisteren terug naar de haaien dus geen andere keus. EErste deel viel mij nog goed mee, maar na 30 km ongeloofelijk veel krampen in mijn handen, denk wel dat dit gevolg was van de vele schokken want heb dit nooit eerder gehad. Dan maar boven op Ovifat wat langs de kant gaan staan en werd geleidelijk aan beter. Daarna op onderhouden maar niet echt snel tempo de overige 25 km afgelegd want mooie klassering was toch weg. Ben dan over finish gekomen na 3u33. Spijtig genoeg geen echt goede prestatie maar denk wel dat ik de oorzaak weet :wink:
STPaez
Mountainbiker

Post by STPaez »

Toch even mijn complimenten geven aan de organisatie:
Ik vond het piekfijn georganiseerd, vanaf de parking dichtbij, de inschrijvingen, kilometerbordjes op het parcours, en de pasta party op het einde. Chapeau!

En eindelijk eens een relatief droog parcours, daar was ik al lang op aan 't wachten.
Die zompige veen-stukken net voor het signal de botrange blijven wel een echte killer. (zeker voor een lichtgewicht als ondergetekende...)

Was ook de eerste marathon rit met mijn niewe Epic. Direkt een goeie veringtest op al die wortels, dat wel. Op elke afdaling veel plaatsen goedgemaakt dus echt wel content van dit fietske. En mijne maat met zijn S-works hardtail moest na elke afdaling het gat terug dichtrijden :-D
Binnen op 3u54.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Buffalo mtb wrote:Ja jongens vandaag wegens omstandigheden moeten starten met vaste vork :oops: mijn Sid gisteren terug naar de haaien dus geen andere keus. EErste deel viel mij nog goed mee, maar na 30 km ongeloofelijk veel krampen in mijn handen, denk wel dat dit gevolg was van de vele schokken want heb dit nooit eerder gehad. Dan maar boven op Ovifat wat langs de kant gaan staan en werd geleidelijk aan beter. Daarna op onderhouden maar niet echt snel tempo de overige 25 km afgelegd want mooie klassering was toch weg. Ben dan over finish gekomen na 3u33. Spijtig genoeg geen echt goede prestatie maar denk wel dat ik de oorzaak weet :wink:
verkramping komt omdat je onbewuust harder in de grepen knijpt om het zaakje onder controle te houden, en omdat je weet dat je meer schokken gaat doorkrijgen.
normaal zou je je vingers net iets meer moeten ontspannen, maar je doet dit echt onbewuust.

als het een troost mag zijn : elke deelnemer in veldrijden, en ook op kasseikoersen heeft daar last van :wink:
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

zondagsrijer wrote:
flupke73 wrote:ikke blij; kunnen uitrijden en niet laatste!!!!!
fietske perfect, ge had daar in mijn ogen, toch serieus voordeel met een fully (een echte, vaak epic's zien sukkelen op die uitstekende wortels)
volgend jaar proberen een "deftige tijd" neer te zetten
Ik kan het niet laten te reageren, vandaag mee mijne nepfullie epic toch over de wortels gevlogen me dunkt (met een goede voorvork en juiste bandendruk (1.8 bar voor en achter))en als er geen wortels waren zat ik niet op een schommelstoel :-D!

Blijkbaar toch veel tevreden gebruikers van een nepfullie want er toch weer veel gezien vandaag. Rocky Mountains daarentegen? :wink:
ik reed dan ook "achteraan" 8) (heb epic getest: echt goede fiets, maar 'k heb liever een full-fully)
Rocky; tsja, zijn zeldzamer en Filip is er geen wereldkampioen op geworden hé

iets anders: 'k heb echt genoten (allee, toch de eerste 55km),
't was puur mountainbiking, bijna geen onverhard, was ook de eerste keer in die streek: schoon...
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Gisteren ook de marathon van Waimes gereden en binnengekomen op 5uuren 3min op de laatste afdaling nog misreden was laatste km je moest daar links die weide oprijden, daar toch 5min verloren wa ik spijtig vond, hebben daardoor nog 25plaatsen verloren. Het was de 1ste x dat ik in de "ardennen" reed . Ben namelijk nog maar 1,5jaar bezig met mtbken. Heb op sommige plaatsen nog raar gekeken die single track afdaling aan het kasteel, amaai wie hier kan rijden is voor mij nen vréén held.Wortels denk wel 50cm dieper en zo een paar na elkaar.Op Cimes 3 daar over die spoorweg was ook een zeer lastige klim en zéér technisch ,ook daar stond ik te voet. Op de skipiste tot driekwart van de klim gereden ma moet zeggen die klim daarvoor is ook een zeer lange en vergde al veel van mijn krachten. Da stuk na de skipiste ,die afdaling was moeilijk. en dan da stuk aan schijnt botrange da moeras gebied da voor geen meter bolde ja man da mag er uit van mij en een extra klim in de plaats zo véél beter zijn. De stukken daarna waren véél beter en redelijk bollend heb er daar nog vééél ingehaald zo ook mijn maat die een 4min voorlag. geeindigd op plaats 367. Volgend jaar ga ik voor top 300 zeker. Aan de warche heb ik een duik genomen in het water, er was rechts een brug ma ik wou rapper zijn , ja dag JAN. #-o er stond ne man of 8op de brug dus als er iemand da gezien heeft van hier op forum laat iets weten hé.
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Waimes was altijd al één van mijn favoriete parcours en nu met het mooie weer was het dubbel genieten. 'K had dan ook nog een erg goede dag waardoor ik als vierde geëindigd ben, na drie profs. 'K heb er op gelet om toch ook af en toe eens rond me te kijken en te genieten van die prachtige streek.

Bedankt aan alle tochtrijders om ons (de competitiebeesten) zo hard aan te moedigen. De sfeer is op zo'n evenementen altijd super. Bikers onder elkaar he...
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Waimes was altijd al één van mijn favoriete parcours en nu met het mooie weer was het dubbel genieten. 'K had dan ook nog een erg goede dag waardoor ik als vierde geëindigd ben, na drie profs. 'K heb er op gelet om toch ook af en toe eens rond me te kijken en te genieten van die prachtige streek.

Bedankt aan alle tochtrijders om ons (de competitiebeesten) zo hard aan te moedigen. De sfeer is op zo'n evenementen altijd super. Bikers onder elkaar he...
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

laagvlieger wrote:Aan de warche heb ik een duik genomen in het water, er was rechts een brug ma ik wou rapper zijn , ja dag JAN. #-o er stond ne man of 8op de brug dus als er iemand da gezien heeft van hier op forum laat iets weten hé.
Ik denk dat ik daar ook gekozen heb om naast de brug te gaan. Maar er lagen daar een paar grote stenen die het pad van mijn wiel kruisten, niet gevallen, wel voet aan grond, eu in het water gezet!
Schitterend parcour, goeie organisatie, goeie pijlen, signaalgevers overal, spaghetti . . . Allemaal in orde!
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Damn ik heb spijt dat ik niet ben gegaan. :cry:
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

laagvlieger wrote: daar toch 5min verloren wa ik spijtig vond, hebben daardoor nog 25plaatsen verloren.
'k heb thuis onder mijn voeten gekregen
door foto's en ne keer te bellen te nemen zeker een kwartier verloren
volgende keer moet ik doorrijden...
(om dan 401ste te zijn ipv 451st?)

't gaat om de tijd waarin je eindigd,
vroeger ging dat met medailles,
als je op zoveel % v/d 1ste eindigde kreeg je een gouden/zilveren/bronze medaille

nu mag je zelfs je startnummer niet meer houden...
Post Reply