12/13-01-08 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Tumelette wrote:Zaterdag ben ik er zoals de vorige jaren ook terug bij, samen met enkele Choufkes.
@cuBiker: Niet te bescheiden zijn hé, maar pas toch op voor bochten in de weg en de put aan de Ponderosa :lol:
Dit de bandenkeuzen van de echte prof(essional)
ahh tumelette oe is t ?
zie je er deure geroakt ?
een raad van enen die kan weten; nooit tevele lachen met enen die de groend gepieperd et, je wit wel he. Ik zien doar toch verzichtiger in geworden. t is t open da me ne velo nie in panne volt, verleden joare ook probleemn get. k goan je wel zien zeker doar ? toe tonne ?
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Na enkele weken inactiviteit op de mountainbike, ben ik van plan om deze prachtige tocht te rijden. Ik heb wel de indruk dat de organisatoren de off-road wat zullen beperken wegens de weersomstandigheden. Persoonlijk heb ik daar geen bezwaar tegen, want ook met iets minder off-road zal de tocht zeker de moeite waard blijven. Het heuvelend, schitterende landschap en de 1100 hoogtemeters maken van de tocht reeds een uitdagende belevenis die ik niet wil missen. Doe daar nog een uitstekende organisatie bij en dan weet je dat Kemmel de "place to be" is.
Hopelijk houden mijn knieën het uit...want tijdens de nieuwjaarsweek werden ze zwaar op de proef gesteld.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Normaal gezien komen we zondag ook afgezakt naar Kemmel. Als iedereen tijdig uit zijn bed geraakt en we vroeg kunnen starten willen we de 55 km rijden. Vorig jaar hier ook lekker afgezien in deze mooie streek.Hopelijk komt Sabientje niet te veel regen gieten over het parcours zodat het geen bane-koerse wordt hé;
Ter info: de tocht van zondag in Hulste heeft tot gisteren in mijn lijf gezeten :oops: :oops:
tot dan
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Jeb de fiets staat klaar, de kleren liggen al klaar. Het ziet er naar uit dat ik na 2 maanden geen meter te hebben gefietst eindelijk terug zal kunnen starten. Nu maar hopen dat het feestje van vrijdag in Brussel niet te lang uitloopt dat ik tijdig vanuit Gent kan vertrekken. :drunk:
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Mister T. zal ook van de partij zijn, met in/voor ( :wink: ) zijn zog een bende Brigandsbikers! 8)
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Mister T. zal ook van de partij zijn, met in/voor ( :wink: ) zijn zog een bende Brigandsbikers! 8)

En nu maar hopen dat het even schitterend weer als vorige jaar wordt :P
't legt alleszins niet supe aan :-?
KMI wrote:Zaterdag wisselvallig en iets koeler met 's morgens nog enkele buien en later op de dag breder wordende opklaringen op de meeste plaatsen. Maxima van 2 tot 4 graden in de Ardennen en van 4 tot 7 graden elders.

Van zondag tot dinsdag blijft de klemtoon duidelijk op de bewolking liggen met soms wat lichte regen en daartussen af en toe wat zon. De zuid- tot zuidwestenwind waait steeds vrij krachtig ben aan zee dikwijls krachtig. Maxima van 3 graden in Hoog-België en van 6 tot 8 graden elders. Er zal nauwelijks of geen nachtvorst voorkomen.
:(
Acidboy
Mountainbiker

Post by Acidboy »

Ik hoor hier van 25% off road, maar niet van de toestand.. Hoe liggen die erbij ?? Heb je modder waar je weer 20 cm in weg zakt, of is de ondergrond relatief hard?

Korter gezegd, moeten mijn modderbanden er op ??? :bounce:
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Hou zou de ondergrond nu zijn?

Aanvankelijk werd hier toch zeer modderig aangekondigd, maar het heeft nu deze week toch zo veel niet geregend.

Ondergrond zal dan toch ook wel meevallen zou je denken?

Of heeft het daar meer geregend dan bij ons (Ingelmunster)?
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

CuBiker wrote:
wezze wrote:hoeveel percentage off road is er en zijn er veel modderstroken kwestie van bandenkeuze :-?
Voor de Schwalbe_banden_liefhebbers : leg van voren een Nobby Nic en vanachter een Racing Ralph . Voor 2 bar en vanachter 3 bar ...en je gaat vliegen
Der zijn ca. 25 offroad stroken , laat ons zeggen gemiddeld 500meter = 12.5 km op de groten toer
met racing ralph geraak je in modderige omstandigheden gewoon de heuvels niet op (vorig jaar meegemaakt op een tocht ginder achter) ... oeie slechts 12,5 km offroud op de grote toer ...
picco
Mountainbiker

Post by picco »

Er zijn inderdaad 25 of 26 stroken offroad, maar de meeste zijn langer dan 500 m.
Zeg maar dat we boven de 20 km offroad hebben.

grtn

www.vttkemmel.be
Post Reply