28/10/07 - Ingelmunster (LET OP: GEWIJZIGDE LOCATIE!!!)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

dirty wrote:Een helm kunnen ze niet verplichten (staat niet in het wetboek ),het is alleen wel aan te raden .
"Aan te raden"? Sterker nog: je zou a.h.w. eerste een helm moeten komen, en dan pas een mtb. Echt onverantwoord, rijden zonder helm. Eén slipper en één boom en het plezier kan voor zeer lange tijd gedaan zijn! :evil: #-o [-X

Maar om te antwoorden op je vraag: ja, ik denk wel dat er helms te huur zullen zijn, maar weet het geen 10à% zeker :-?
fotografke
Mountainbiker

Post by fotografke »

Sport Lieven gaat ter plaatse mtb's verhuren. Normaal gaat Lieven een paar helmen extra meebrengen om te verhuren, hopelijk zijn die nog niet allemaal verhuurd. Ik zou de helm ten zeerste aanraden, vorig jaar ben ikzelf met mijn kopke (zeg maar kop) tegen een paal gebotst tijdens het uitpijlen, gelukkig met de helm op, of anders....???

@ uncle sam Klein Zwitserland wordt op de "klassieke manier" gereden.

Allé mannen, tot morgen(vroeg)!!
Ken1984
Mountainbiker

Post by Ken1984 »

Waar is Klein Zwitserland juist gelegen, Mappy iemand aub? Heb vorige week O'Beke gereden, maar 'k zou niet weten waar dat nu juist was :oops:
fotografke
Mountainbiker

Post by fotografke »

€Ken1984 Klein Zwitserland bevindt zich aan de centrumbrug van Ingelmunster, de andere kant van de brug is de bekende café 'Fagot'. Klein Zwitserland ligt aan de vaart en dichtbij de waterzuivering... Het is een technisch stuk!
Ken1984
Mountainbiker

Post by Ken1984 »

Ok thx!

Oja, morgen ben ik er bij met mijn compagnon, hopelijk kan 'k 'm overtuigen voor de 55 :bounce:
mountainollie
Mountainbiker
Location: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Post by mountainollie »

Wat is de ideale bandenspanning voor deze tocht??
Ik sukkel namelijk altijd met die bandenkeuze en spanning.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

2.5 tot 3.0 afhankelijk van uw gewicht
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

mountainollie wrote:Wat is de ideale bandenspanning voor deze tocht??
Ik sukkel namelijk altijd met die bandenkeuze en spanning.
ik reed vorige week Oostrozebeke met voor een Michelin XCR AT 2.0 en achteraan een Michelin XCR Dry² 2.0 beide op spanning 1,9 bar.
achteraf gezien mochten ze net iets zwaarder staan. morgen gaat er 2,0 tot 2,1 kilo op (let wel: ik rijd fully)

voor de meeste stukken (boereslagen, veldwegen en stukken road) is dat nog iets te weinig vind ik, maar voor Klein Zwitserland, Ooigembos, crossarcours e.d. moet dat niet veel meer zijn...

enne, beter beginnen met beetje teveel en tijdens rit lossen dan omgekeerd :wink:

succes morgen!
Baeske
Mountainbiker

Post by Baeske »

Ik denk dat de ideale bandenspanning voor ons parcours 2.5 kg tot 3 kg met een bikersgewicht van 70 tot 90 kg
Er is weinig modder, maar toch een relatief zwaar parcours, maar goed rijdend, het mooiste is natuurlijk de 57 km met alles erop en eraan :bounce: :bounce:

De 32 km is zéér verassend en.....zwierend???

Alles is klaar voor, JULLIE BIKERS!!! =P~ =P~ =P~ =P~

Tot bikes in de Brigandsbikersgemeente op zondag 28 oktober
Afspraak in het sportcentrum!!!!
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Baeske wrote:Ik denk dat de ideale bandenspanning voor ons parcours 2.5 kg tot 3 kg met een bikersgewicht van 70 tot 90 kg
Er is weinig modder, maar toch een relatief zwaar parcours, maar goed rijdend, het mooiste is natuurlijk de 57 km met alles erop en eraan :bounce: :bounce:

De 32 km is zéér verassend en.....zwierend???

Alles is klaar voor, JULLIE BIKERS!!! =P~ =P~ =P~ =P~

Tot bikes in de Brigandsbikersgemeente op zondag 28 oktober
Afspraak in het sportcentrum!!!!
Misschien voor de 'hardere' en 'vlakkere' offroad, maar als ge mij wil volgen in klein zwitserland en Ooigem bos zult ge wel een wat lagere bandenspanning mogen zetten :wink: 8)

@ken1984: eigenlijk is 't simpel:

hoe meer druk op uw banden, hoe minder rolweerstand en hoe sneller + ook hoe minder kans op aflopen band van velg (enkel een risico als je naar 1,7 of lager gaat), maar minder grip op lossere/nattere ondergronden en hoe minder je (voor)band(en) de weg voor je uitvlakken; je moet maar eens ooigembos rijden met 2 kilo en met 3 kilo, je zal weten wat ik bedoel
hoe minder druk op uw banden, hoe meer rolweerstand (contact met de baan is groter hé), maar ook hoe meer grip en betere stuureigenschappen, vooral op technischere delen

't is een keuze die je moet maken
Post Reply