wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

adrenalinerush wrote:k heb al veel specialekes op moto's gezien, maar die spiegels zijn echt wel origineel.... is dat wel praktisch?
Het was de bedoeling om origineel te zijn, normaal zou dit de enige Bulldog op aarde moeten zijn met de spiegels op de valblokken... of iemand zou me geïmiteerd moeten hebben. :lol:

Je ziet er voldoende in, één nadeel wel, je dient je hoofd lichtjes naar onder te buigen om erin te kijken. Je verliest dus even het zicht op de weg. :wink:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Morgen m'n praktijkexamen doen. Zit nu al wat zenuwachtig. :-)
Alles gaat heel goed qua manoeuvres en rijden op de baan. Alleen de 10m in een smalle doorgang waar je 12 seconden over moet doen... Dat vind ik de moeilijkste oefening.

Hopelijk blijft het ook droog want tijdens de lessen 2 keer in een zware bui gezeten. Mijn eerste les, na de manoeuvres op de baan gegaan voor een ritje door de Vlaamse Ardennen. De instructeur vond dat veel leerzamer dan gewoon rechte wegen doen met druk verkeer. Net toen ik op de kasseien van de Haaghoek zat begint het toch wel te gieten... :oops:

'k Heb alleszins de smaak te pakken. Gisteren dan een les gehad met wat sneller verkeer, o.a. een ritje op de E40 en al. En ik moet zeggen, ik heb veel meer plezier gehad van het ritje aan 40-50 km/u door de Vlaamse Ardennen dan dat doorrijden op die grote wegen.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

freezy wrote:Morgen m'n praktijkexamen doen. Zit nu al wat zenuwachtig. :-)
Alles gaat heel goed qua manoeuvres en rijden op de baan. Alleen de 10m in een smalle doorgang waar je 12 seconden over moet doen... Dat vind ik de moeilijkste oefening.

Hopelijk blijft het ook droog want tijdens de lessen 2 keer in een zware bui gezeten. Mijn eerste les, na de manoeuvres op de baan gegaan voor een ritje door de Vlaamse Ardennen. De instructeur vond dat veel leerzamer dan gewoon rechte wegen doen met druk verkeer. Net toen ik op de kasseien van de Haaghoek zat begint het toch wel te gieten... :oops:

'k Heb alleszins de smaak te pakken. Gisteren dan een les gehad met wat sneller verkeer, o.a. een ritje op de E40 en al. En ik moet zeggen, ik heb veel meer plezier gehad van het ritje aan 40-50 km/u door de Vlaamse Ardennen dan dat doorrijden op die grote wegen.
hierze ne moard bij, ik wist niet dat je in gemotoriseerde bikes interesse had :-D heb je al iets op het oog?
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Voila ze, net terug van mijn examen en geslaagd!! Het moeilijkste vond ik toch weer die 10m traag rijden... 't Was zwalpen van links naar rechts maar toch erdoor. Ik denk dat als ik gezopen heb dat ik rechter rij. :-D Remproef en uitwijkmanoeuvre waren eigenlijk een makkie, zelfs al lag alles nog nat.

Daarna de rit op de weg en die ging van Brakel naar Ronse. Toevallig grotendeels op mijn trainingsparcours met de koersfiets. :drunk: Heel veel baantjes kende ik dus van buiten, behalve het centrum van Ronse zelf. Maar daar waren er maar 2 regels: 30 per uur en overal voorrang van rechts. Dus ook niet moeilijk.

Wat de motor betreft, het zal hoogstwaarschijnlijk een Suzuki SV650s worden. Maar dan liefst het model 1999-2002, ik vind die veel mooier met de rondere vormen. Deze bvb http://i141.photobucket.com/albums/r54/ ... rrySV3.jpg vind ik heel geslaagd, zowel qua kleur als qua kuipjes. Maar hoe hij rijdt?? Da's een andere vraag, nu ik het roos papiertje heb kan ik dat eens testen. :-)
Mijn bedoeling is toch om te wachten tot het autosalon om zo eens een paar verschillende modellen te kunnen 'passen' (op gebied van zitpositie).
Een chopper zal het niet snel worden want door de rechte zithouding krijg ik snel last in mijn rug.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

freezy wrote:Voila ze, net terug van mijn examen en geslaagd!! Het moeilijkste vond ik toch weer die 10m traag rijden... 't Was zwalpen van links naar rechts maar toch erdoor. Ik denk dat als ik gezopen heb dat ik rechter rij. :-D Remproef en uitwijkmanoeuvre waren eigenlijk een makkie, zelfs al lag alles nog nat.

Daarna de rit op de weg en die ging van Brakel naar Ronse. Toevallig grotendeels op mijn trainingsparcours met de koersfiets. :drunk: Heel veel baantjes kende ik dus van buiten, behalve het centrum van Ronse zelf. Maar daar waren er maar 2 regels: 30 per uur en overal voorrang van rechts. Dus ook niet moeilijk.

Wat de motor betreft, het zal hoogstwaarschijnlijk een Suzuki SV650s worden. Maar dan liefst het model 1999-2002, ik vind die veel mooier met de rondere vormen. Deze bvb http://i141.photobucket.com/albums/r54/ ... rrySV3.jpg vind ik heel geslaagd, zowel qua kleur als qua kuipjes. Maar hoe hij rijdt?? Da's een andere vraag, nu ik het roos papiertje heb kan ik dat eens testen. :-)
Mijn bedoeling is toch om te wachten tot het autosalon om zo eens een paar verschillende modellen te kunnen 'passen' (op gebied van zitpositie).
Een chopper zal het niet snel worden want door de rechte zithouding krijg ik snel last in mijn rug.
prificiat, met wat voor moto heb je uw examen gedaan? kwa er5 ,er6 of cb'ke? ik heb zelf ook bijna op het punt gestaan een sv te kopen, heb er meerdere getest, conclusie, leuke laagtoerige motor, redelijk wa koppel voor een sporttwin van 650 cc, ideaal voor het gooi en smijtwerk in kleine bochtige baantjes.
aleen wat te kort voor snelle ritjes en autosnelweg. alhoewel je makkelijk 120-125 kan aanhouden.
voor mijn goesting net niet genoeg power.
maar als beginnermotto eigenlijk ideaal.
persoonlijk zou ik eerder voor de sv 1000 kiezen of tl 1000 :P
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

De rijlessen en het examen waren met een BMW F650 GS.
Identiek dezelfde als deze: http://mopped.wjs.de/f650gs_titan_schwarz.jpg

Reed wel lekker maar niet echt voor mij, pakt enorm veel rijwind.

Waar heb jij dat dan getest die SV's? Bij 2ehands verkopers een testritje vragen of gewoon verschillende garages afgegaan? Mijn bedoeling is te wachten tot het autosalon maar of ik mij ga kunnen inhouden..... :drunk:
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

freezy wrote:De rijlessen en het examen waren met een BMW F650 GS.
Identiek dezelfde als deze: http://mopped.wjs.de/f650gs_titan_schwarz.jpg

Reed wel lekker maar niet echt voor mij, pakt enorm veel rijwind.

Waar heb jij dat dan getest die SV's? Bij 2ehands verkopers een testritje vragen of gewoon verschillende garages afgegaan? Mijn bedoeling is te wachten tot het autosalon maar of ik mij ga kunnen inhouden..... :drunk:
ik wist er 2 te koop staan van mensen die ik ken, en dan nog een getest van een verkoper op internet.
ik ken nog iemand die een heeft, mischien kan ik een testritje regegelen :wink:
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

mtb arno wrote:
freezy wrote:Voila ze, net terug van mijn examen en geslaagd!! Het moeilijkste vond ik toch weer die 10m traag rijden... 't Was zwalpen van links naar rechts maar toch erdoor. Ik denk dat als ik gezopen heb dat ik rechter rij. :-D Remproef en uitwijkmanoeuvre waren eigenlijk een makkie, zelfs al lag alles nog nat.

prificiat, met wat voor moto heb je uw examen gedaan? kwa er5 ,er6 of cb'ke? ik heb zelf ook bijna op het punt gestaan een sv te kopen, heb er meerdere getest, conclusie, leuke laagtoerige motor, redelijk wa koppel voor een sporttwin van 650 cc, ideaal voor het gooi en smijtwerk in kleine bochtige baantjes.
aleen wat te kort voor snelle ritjes en autosnelweg. alhoewel je makkelijk 120-125 kan aanhouden.
voor mijn goesting net niet genoeg power.
maar als beginnermotto eigenlijk ideaal.
persoonlijk zou ik eerder voor de sv 1000 kiezen of tl 1000 :P
Mijn vrouwke heeft vroeger nog zo'n SV650S model '99 gehad, ik heb hier regelmatig mee gereden en hoewel ik een pak meer power gewoon was (ZX9-R Ninja '99), had ik toch steeds véél plezier op die 650cc V-twin.

De SV heeft voor een 650 cc inderdaad een leuk koppel op lage toeren, maar je kan dat beestje ook gerust wat hoger in de toeren jagen hoor, dan komt het (bescheiden) V-twin geluid toch mooi naar boven (en zeker als je de standaard demper vervangt door bijvoorbeeld een carbon exemplaar).

Inderdaad ideaal voor het betere bochtenwerk op kleine bochtige wegen, maar op de autostrade kan je toch ook een tijdje 140-150 aanhouden hoor (mag wel niet van oom agent maar kom...).

Grootste nadeel dat wij ondervonden hebben was de redelijk simpele voorvork, deze was in standaard uitvoering toch net iets te slap om echt sportief te rijden omdat ze dan de neiging had om een beetje te gaan deinen. Maar voor relax tot redelijk sportief toeren voldoet ze zeker en vast. En je kan nog altijd de veren in de voorvork vervangen door iets straffere exemplaren, dan is het "dein-probleem" ook van de baan.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

mischien ligt het aan mij maar ik jaag zo een twin niet zo graag in hoge toeren, aleen voor de sound al :drunk: on der de 6000, zaaaaalig eens erboven is het niet zo mooi meer vind ik.
ik rij zelf met een sportieve twin, en vind die laagtoerige koppel en sound die er bij hoort zoooo zalig, vooral door mijn 2 tita demperkes =P~

alhoewel hij nog een serieus schop onder de kont krijgt rond 7000-8000 tr :lol:
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik vind het geluid van mijn 748 op 10.000rpm ook niet te versmaden hoor ;)
Alleen wordt dan het geluid van de kartonnen termignoni's overstemd door het jakkeren van de injectie (beetje veel lucht inslurpen).
Tenminste vanaf mijn positie, erachter hoor je tuurlijk enkel het gedonder.

En vaak kan je dat ook niet doen,
op 10.000rpm zit je wel met een echt asociale herrie uit de pijpen,
en de snelheden zijn dan ook niet meer echt legaal te noemen :-({|=
Post Reply