finale Flanders-cup Heuvellandcross 15/09/07
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- sintesibrother
- Mountainbiker
Post by sintesibrother »
heb hem op training ook bijna keer boven gereden.
Het verschil zit hem gewoon int geen dat je als je erop traind er maar aankomt met een hartslag van 160 en in wedstrijd soms aan 180 - 195 en dat je zo moeilijker die versnelling nog kunt plaatsen.
Vond het een zeer schoon parcour en zeker zwaar. Wat ze ook zeggen van de stukken baan erin!!
grtz
Tot volgend jaar
Het verschil zit hem gewoon int geen dat je als je erop traind er maar aankomt met een hartslag van 160 en in wedstrijd soms aan 180 - 195 en dat je zo moeilijker die versnelling nog kunt plaatsen.
Vond het een zeer schoon parcour en zeker zwaar. Wat ze ook zeggen van de stukken baan erin!!
grtz
Tot volgend jaar
-
s-works rider 336
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9
Post by s-works rider 336 »
Waarom moesten ze die helling zo verkrachten door er ons haaks stijl op te sturen zodat het een loopstrook was ipv een mountainbikehelling (fietsen)
Schuiner aansnijden was veel fietsvriendelijker.
Zo veel extra meters zo dat niet maken in een "beschermd bos"
Omdat mensen zoals jij er de week erna over kunnen zagen...........s-works rider 336 wrote:Waarom moesten ze die helling zo verkrachten door er ons haaks stijl op te sturen zodat het een loopstrook was ipv een mountainbikehelling (fietsen)
Je moet ook nog altijd de mogelijkheden hebben om deze strook zo te nemen he + toestemming van de boswachter. De meeste mtb'ers vinden de dag van vandaag alles zo vanzelfsprekend. Je moet het maar doen.
Proficiat Frontbikers
Proficiat
Uit kritiek kan men altijd leren maar ik dat de kritiek gegrond moet zijn !
Toen de voorlopige kalender (flanders cup) werd opgemaakt hadden we nog iets van een 4 wedstrijden over denk ik. Toen heb ik de vraag gesteld aan Dirk waarom ze van hun regionale wedstrijd (in 2006 één open wedstrijd) géén flanders cup wedstrijd maakten ? Dirk heeft de mogelijkheden samen met de frontbikers uitgepluisd en zo kregen we met maasmechelen en Heuvelland toch een deftige kalender met 6 wedstrijden.
Ik kan hier maar één ding op zeggen Chapeau Dirk en de rest vd Frontbikers, om na één jaartje proberen met regionale wedstrijd al direct op de kar van de Flanders Cup te durven springen... ik denk dat vele van die kritici nog nooit in hun leven iets hebben ingericht !
Hopelijk kunnen we nog lang rekenen op dergelijke organisaties en jaarlijks een deftig wedstrijdkalender rijden.

Toen de voorlopige kalender (flanders cup) werd opgemaakt hadden we nog iets van een 4 wedstrijden over denk ik. Toen heb ik de vraag gesteld aan Dirk waarom ze van hun regionale wedstrijd (in 2006 één open wedstrijd) géén flanders cup wedstrijd maakten ? Dirk heeft de mogelijkheden samen met de frontbikers uitgepluisd en zo kregen we met maasmechelen en Heuvelland toch een deftige kalender met 6 wedstrijden.
Ik kan hier maar één ding op zeggen Chapeau Dirk en de rest vd Frontbikers, om na één jaartje proberen met regionale wedstrijd al direct op de kar van de Flanders Cup te durven springen... ik denk dat vele van die kritici nog nooit in hun leven iets hebben ingericht !
Hopelijk kunnen we nog lang rekenen op dergelijke organisaties en jaarlijks een deftig wedstrijdkalender rijden.
- RACING ANIMAL
- Mountainbiker
- Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3
Post by RACING ANIMAL »
ik ben hier mee begonnen enkele jaren geleden om die wedstrijd op poten te krijgen. Ik stond er toen redelijk alleen voor maar had toen al ondervonden hoe moeilijk het was enigszins iets te verkrijgen van de boswachter, de kosmos en het stadsbesuur. Ik heb destijds de handdoek geworpen omdat ik toen ook geen tijd in overschot had.
Ik ben blij dat Dirk en de frontbikers de moed hadden deze wedstrijd te organiseren. Chapeau.
Ik zou zeggen totvolgend jaar.
En ja Dirk, ik denk dat er iets scheelt met je foto's op de site, halfweg kan ik geen meer bekijken.
De groeten
Ik ben blij dat Dirk en de frontbikers de moed hadden deze wedstrijd te organiseren. Chapeau.
En ja Dirk, ik denk dat er iets scheelt met je foto's op de site, halfweg kan ik geen meer bekijken.
De groeten
- sintesibrother
- Mountainbiker
Post by sintesibrother »
Heb dit ook al ondervonden maar je was me voor om het te zeggen!RACING ANIMAL wrote:ik ben hier mee begonnen enkele jaren geleden om die wedstrijd op poten te krijgen. Ik stond er toen redelijk alleen voor maar had toen al ondervonden hoe moeilijk het was enigszins iets te verkrijgen van de boswachter, de kosmos en het stadsbesuur. Ik heb destijds de handdoek geworpen omdat ik toen ook geen tijd in overschot had.
En ja Dirk, ik denk dat er iets scheelt met je foto's op de site, halfweg kan ik geen meer bekijken.De groeten
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Ik heb deze wedstrijd niet kunnen meerijden maar als streekrijder weet ik gewoon dat het parkoer zeer goed is. We moeten content zijn dat we in het Heuvelland nog zo'n wedstrijd kunnen en vooral mogen organiseren.
Natuurlijk zullen er altijd bikers zijn die klagen, maar een wedstrijd dient toch ook altijd om uw eigen fysieke grens en grens van lef en moed te verleggen. En voor deze wedstrijd moet je fysiek 110% zijn, ben je het niet, ja dan kan je misschien komen klagen op dit forum over het parkoer of meer en beter trainen voor volgend jaar. Ik zou dan toch voor het laatste kiezen.
Ik hoop ook dat de Frontbikers het terug voor elkaar krijgen om volgend jaar nogmaals te mogen organiseren en wie weet binnen een paar jaar een BK wedstrijd ?
Natuurlijk zullen er altijd bikers zijn die klagen, maar een wedstrijd dient toch ook altijd om uw eigen fysieke grens en grens van lef en moed te verleggen. En voor deze wedstrijd moet je fysiek 110% zijn, ben je het niet, ja dan kan je misschien komen klagen op dit forum over het parkoer of meer en beter trainen voor volgend jaar. Ik zou dan toch voor het laatste kiezen.
Ik hoop ook dat de Frontbikers het terug voor elkaar krijgen om volgend jaar nogmaals te mogen organiseren en wie weet binnen een paar jaar een BK wedstrijd ?
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Ik denk dat velen (ik ook) het parcours wat onderschat hebben, voor de start werd er over een snel cyclo cross parcours gesproken, allemaal vlak en veel beton.......op koerstempo bleken de "klimmetjes" toch iets zwaarder in de benen te wegen dan oorspronkelijk gedacht.
De commentaren achteraf waren bij de meesten veel positiever, wat een goed ding is.
Als ik dan toch een beetje mag zeuren:
Voor volgend jaar(ik hoop dat er volgend jaar terug een wedstrijd komt) investeer in een paar 100meter meer lint aub, de 1ste ronden was het parcours niet altijd even duidelijk als je niet in een peletonneke reed en je niet had kunnen verkennen en aan de baancommisarissen had je ook niets als je hen toeriep of het links of rechts was.....ik hoorde van verschillende mindere goden zoals ik dat ze hier en daar verkeerd afdraaiden de 1ste ronde.
Als er op internet geopperd wordt dat het parcours kan verkend worden, laat dat dan niet enkel "locals only" zijn, zij die weten welke van de 7 verschillende bordjes je moet volgen. Ik versta het probleem van toelating en dergelijke maar dit was niet enkel voor mij een doorn in het oog.
Enfin, leuke koers en hopenlijk tot volgend jaar.
De commentaren achteraf waren bij de meesten veel positiever, wat een goed ding is.
Als ik dan toch een beetje mag zeuren:
Voor volgend jaar(ik hoop dat er volgend jaar terug een wedstrijd komt) investeer in een paar 100meter meer lint aub, de 1ste ronden was het parcours niet altijd even duidelijk als je niet in een peletonneke reed en je niet had kunnen verkennen en aan de baancommisarissen had je ook niets als je hen toeriep of het links of rechts was.....ik hoorde van verschillende mindere goden zoals ik dat ze hier en daar verkeerd afdraaiden de 1ste ronde.
Als er op internet geopperd wordt dat het parcours kan verkend worden, laat dat dan niet enkel "locals only" zijn, zij die weten welke van de 7 verschillende bordjes je moet volgen. Ik versta het probleem van toelating en dergelijke maar dit was niet enkel voor mij een doorn in het oog.
Enfin, leuke koers en hopenlijk tot volgend jaar.