Daar gaat het niet om hé. Als iedereen zwart rijdt zijn er gewoon geen tochten meer en iedereen weet dat niemand iets organiseert om verlies te hebben. Ik ben ook aangesloten bij een bond en ik eet bijna ook zo goed als niets op de fiets, maar dan betaal je toch voor de clubkas voor die gasten en in de hoop bij een goeie tocht dat ze het opnieuw organiseren !! Want er kruipt daar volgens ontzaglijk veel werk in.
Nu ja, deze discussie is waarschijnlijk al meermaals gevoerd en tot zover mijn gedacht erover.
En het weer, tja, op www.bdb.be staat er al onweer geprogrammeerd. Tzal zeker strompelen worden hahaha
9 juni regiotour
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Pffff, ik rij op rubberen banden, dan kan dat toch geen probleem zijn, héhé, of zorg gewoon dat ge achter enen rijdt die veeeeeeeeel groter dan u is, of enen met een stalen fiets, hmhmpvandebe wrote:maar onweer......dan wil je dus echt niet in open veld zitten....
We zien wel, en we slaan er ons wel door. Na 130km (of minder) zijt ge er vanaf.
- captain crash
- Mountainbiker
Post by captain crash »
Zotte Maarten wrote:Pffff, ik rij op rubberen banden, dan kan dat toch geen probleem zijn, héhé, of zorg gewoon dat ge achter enen rijdt die veeeeeeeeel groter dan u is, of enen met een stalen fiets, hmhmpvandebe wrote:maar onweer......dan wil je dus echt niet in open veld zitten....![]()
We zien wel, en we slaan er ons wel door. Na 130km (of minder) zijt ge er vanaf.![]()
't schijnt dat carbon beter den donder en den bliksem aantrekt....
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Op http://www.meteo.be stond daarnet voor zaterdag redelijk goed weer voor het centrum van het land. 24 ° C - windkracht 2 - kans op een bui 's morgen - nadien blijft het droog.
Al kan een onweer natuurlijk snel opkomen. En het is natuurlijk niet de eerste keer dat Sabine en Frank er kompleet naast zitten he. Op Eddy 'Mayonaise' De Mey kon je tenminste nog rekenen...
Al kan een onweer natuurlijk snel opkomen. En het is natuurlijk niet de eerste keer dat Sabine en Frank er kompleet naast zitten he. Op Eddy 'Mayonaise' De Mey kon je tenminste nog rekenen...
-
danny_pl2002
- Mountainbiker
Post by danny_pl2002 »
ladybikertje
ik zou me anders wel opofferen, maar ik ben eigenlijk van plan om in Gullegem te gaan rijden... zottegem is nu ook niet bij de deur he... of kan je mij overtuigen???
ik zou me anders wel opofferen, maar ik ben eigenlijk van plan om in Gullegem te gaan rijden... zottegem is nu ook niet bij de deur he... of kan je mij overtuigen???
Last edited by danny_pl2002 on Thu 07 Jun 2007 14:03, edited 2 times in total.
- Thommie
- Mountainbiker
- Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk
Vergeet echter niet, waarde forumleden dat dit een organisatie is van de sportdiensten van de verschillende steden/gemeenten.
Winst hoeven die eigenlijk niet te maken. Het personeel ( organisatie, pijltjes zetten, op bevoorradingen en inschrijvingen ) wordt betaald door de overheid ( en die betalen wij, ook zonder onze deelname). Bovendien moet je eens kijken door wie dit allemaal gesponsord wordt. Dit is geen TT door een club georganiseerd die er een frankske wil aan overhouden.
10 euro (of 7 euro als je vooringeschreven bent) is inderdaad geen geld om u een dagske te amuseren, maar ik kan mij voorstellen dat voor een aantal scholieren/studenten mtb'ers dit een ( te) zware dobber is.
Begrijp mij niet verkeerd;ik heb een grondige hekel aan profiteurs (mee-eters noem ik dat en die knijp je best zo snel mogelijk uit voor het dikke puisten worden),maar niemand kan je beletten om mee te rijden op de openbare weg,die is van iedereen. Ze moeten dan wel zo eerlijk zijn zich niet te bevoorraden
FYI
Ik vertrek uit G'bergen en afhankelijk van de jus in de benen voor de bergzone doe ik de 100 of de 130.
Het weer interesseert mij alleen om te weten welke banden ik moet steken afzien doe ik toch.
cu
Winst hoeven die eigenlijk niet te maken. Het personeel ( organisatie, pijltjes zetten, op bevoorradingen en inschrijvingen ) wordt betaald door de overheid ( en die betalen wij, ook zonder onze deelname). Bovendien moet je eens kijken door wie dit allemaal gesponsord wordt. Dit is geen TT door een club georganiseerd die er een frankske wil aan overhouden.
10 euro (of 7 euro als je vooringeschreven bent) is inderdaad geen geld om u een dagske te amuseren, maar ik kan mij voorstellen dat voor een aantal scholieren/studenten mtb'ers dit een ( te) zware dobber is.
Begrijp mij niet verkeerd;ik heb een grondige hekel aan profiteurs (mee-eters noem ik dat en die knijp je best zo snel mogelijk uit voor het dikke puisten worden),maar niemand kan je beletten om mee te rijden op de openbare weg,die is van iedereen. Ze moeten dan wel zo eerlijk zijn zich niet te bevoorraden
FYI
Ik vertrek uit G'bergen en afhankelijk van de jus in de benen voor de bergzone doe ik de 100 of de 130.
Het weer interesseert mij alleen om te weten welke banden ik moet steken afzien doe ik toch.
cu
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Nog nooit een toertocht georganiseerd? Jij weet zeker niet hoeveel werk daar in kruipt, reeds maanden op voorhand?pvandebe wrote:Rij zo mee en zorg voor je eigen bevoorrading.....
Trouwens, 'k vermoed dat er genoeg afvallers zullen zijn die zich voordien ingeschreven hebben gezien de vooruitzichten....
Ik betaal met plezier 10EUR inschrijving voor zo'n tocht.
Zeg makker, ik betaal ook hoor. Niet echt met plezier maar 'k betaalfreezy wrote:Nog nooit een toertocht georganiseerd? Jij weet zeker niet hoeveel werk daar in kruipt, reeds maanden op voorhand?pvandebe wrote:Rij zo mee en zorg voor je eigen bevoorrading.....
Trouwens, 'k vermoed dat er genoeg afvallers zullen zijn die zich voordien ingeschreven hebben gezien de vooruitzichten....
Ik betaal met plezier 10EUR inschrijving voor zo'n tocht.
Tjonge, 'k zal nog 'ns iemand verdedigen.....
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
en als iedereen zo moest redeneren van het is een openbare dienst die dit doet ...
Pff binnen een paar jaar zal deze org dan tot de conclusie komen dat het inrichten van een dergelijke tocht te duur geworden is om alle personeel en verzekeringen (!! is een grote kost) te blijven betalen zonder inkomsten te genereren ... en dan kan iedereen er weer lustig op los beuken dat ze het voor het geld deden ...
Jammer dat ik aanstaande zaterdag een andere tocht rij, anders gaf ik hun graag 10 euro voor een dergelijke schitterende tocht met zeer goede bevoorradingen.
Ter info de ronde is 17 euro (als het niet meer is) en 30 km korter en minder goed ...
Pff binnen een paar jaar zal deze org dan tot de conclusie komen dat het inrichten van een dergelijke tocht te duur geworden is om alle personeel en verzekeringen (!! is een grote kost) te blijven betalen zonder inkomsten te genereren ... en dan kan iedereen er weer lustig op los beuken dat ze het voor het geld deden ...
Jammer dat ik aanstaande zaterdag een andere tocht rij, anders gaf ik hun graag 10 euro voor een dergelijke schitterende tocht met zeer goede bevoorradingen.
Ter info de ronde is 17 euro (als het niet meer is) en 30 km korter en minder goed ...
Last edited by jocca on Thu 07 Jun 2007 15:36, edited 1 time in total.