Wagen voor mtb

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
occ
Mountainbiker

Post by occ »

Niets boven een lekkere "bus" met een 3.0 v6 diesel is :-D niet ingeschreven als lichte vracht. #-o en een Seven in de koffer meer moet dat niet zijn voor mij 8)

Image
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Fry wrote:Een goed afgestelde motor zou normaal niet al te veel CO mogen uitstoten. 303 gram CO????? waar haal je dat man??? Zal eerder iets zijn van 1-2 gram of zo.
#-o Wake up, 1 gr/ 3 meter zeker.

Gewoon van de site geplukt; Internet is een mooi ding, leer het enkel nog te gebruiken. 8)
Waar jij die 1 gram haalt is me een compleet raadsel.

Prestatievermogen (3.2l V6 173kW 235pk Tip6)

Optrekken 0-100 km/ u (sec.) 10,5
Optrekken 0-80 km/ u (sec.) 7,2
CO2 uitstoot (g/km) 303
Verbruik 93/116/EU buiten bebouwde kom (l/100km) 9,7
Verbruik 93/116/EU gemiddeld (l/100km) 12,7
Verbruik 93/116/EU binnen bebouwde kom (l/100km) 18,0
Max. snelheid (km/u) 205

© 2008 Volkswagen Belgium. Legal Notice I Contact us
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Josy wrote:
Fry wrote:Een goed afgestelde motor zou normaal niet al te veel CO mogen uitstoten. 303 gram CO????? waar haal je dat man??? Zal eerder iets zijn van 1-2 gram of zo.
#-o Wake up, 1 gr/ 3 meter zeker.

Gewoon van de site geplukt; Internet is een mooi ding, leer het enkel nog te gebruiken. 8)
Waar jij die 1 gram haalt is me een compleet raadsel.

Prestatievermogen (3.2l V6 173kW 235pk Tip6)

Optrekken 0-100 km/ u (sec.) 10,5
Optrekken 0-80 km/ u (sec.) 7,2
CO2 uitstoot (g/km) 303
Verbruik 93/116/EU buiten bebouwde kom (l/100km) 9,7
Verbruik 93/116/EU gemiddeld (l/100km) 12,7
Verbruik 93/116/EU binnen bebouwde kom (l/100km) 18,0
Max. snelheid (km/u) 205

© 2008 Volkswagen Belgium. Legal Notice I Contact us
Wake even more up CO is niet hetzelfde als CO2. Het eerste is een gevaarlijk verontreinigend gas, het tweede is in atmosferische concentraties onschadelijk. Opwarming van de aarde is niets vergeleken met de problematiek van slechte luchtkwaliteit in de steden. Doe je huiswerk voor je iets post.

Ik haat het wanneer mensen me proberen de les te lezen maar dan complete onzin uitkramen.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Fry wrote: Opwarming van de aarde is niets vergeleken met de problematiek van slechte luchtkwaliteit in de steden. Doe je huiswerk voor je iets post.

Ik haat het wanneer mensen me proberen de les te lezen maar dan complete onzin uitkramen.
de opwarming van de aarde veroorzaakt voorlopig wellicht idd minder doden en miserie dan de slechte luchtkwaliteit (en in 't bijzonder fijn stof) in veel Vlaamse steden (en niet alleen daar), maar het zal op relatief korte termijn een véél groter probleem worden, met onder meer zware, dodelijke hittegolven à la 2003, nog meer overstromingen, torenhoge voedselprijzen en miljoenen ecovluchtelingen (die Europa nog meer gaan overspoelen dan nu)
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

El Perro Diablo wrote:Kawa heeft echter wel een punt, en een groot ook:

Personenwagens, en daar zijn de lijn- en reisbussen, moto en racewagens nog bijgerekend zijn voor minder dan 3% verantwoordelijk.

Luchtvaart voor meer dan het driedubbele.
Scheepvaart ook, als je dan weet dat de meeste oceaanreuzen op onafgewerkte olie varen en velen van die krengen dateren uit de jaren 60-70........
Luchtvaart is voor 3% verantwoordelijk, dacht ik, vervoer in het algemeen voor iets van een kwart, waarvan zowat drie vierden veroorzaakt wordt door het vervoer op de weg (personen plus vracht). En het is niet zo
dat er ergens een supertruck en -auto rondrijdt die verantwoordelijk is voor de helft van de emissies en zonder wie het geen zin heeft zelf iets te doen: die worden veroorzaakt door honderden miljoenen chauffeurs.

Het is wel zo dat je kunt argumenteren dat het niet veel zin heeft om iets te doen als anderen niet verplicht worden hetzelfde te doen (prisoner's dilemma probleem). Vergelijk het met een soldaat die in 1940 alleen ten oorlog trekt. Zonder algemene mobilisatieplicht. Dat zou ook niet veel zin gehad hebben.

Het is aan de overheid om ons verplicht te 'mobiliseren' tegen het broeikasprobleem, maar daar bestaat voorlopig nog geen politiek draagvlak voor. Voorlopig zeggen de overheden als het ware: doe je deuren dicht en wanneer je een Duitser ziet, zeg dan dat hij terug naar Duitsland moet gaan.

Anderzijds: het is, voor ons (vs iemand die vecht om te overleven) zeer simpel om een beetje op jezelf te 'mobiliseren' en het kost niks (integendeel, zelfs niet wat de verwarming van je huis betreft of electriciteit via ecopower.be), laat staan dat je er er je leven mee op het spel zou zetten. Dus kun je toch argumenteren dat het egoïstisch is om dat niet te doen.

http://www.independent.co.uk/environmen ... 98343.html

Als biker kun je bvb. de skoda combi greenline kopen,
Verder zijn er in het interieur vele opbergvakken en is er optioneel een geïntegreerde fietsendrager leverbaar.
http://ww2.autoscout24.be/nl-be/magazin ... icle=45259
Op het salon van Brussel in januari 2008 zal Skoda ook de Greenline-uitvoering van de Fabia Combi voorstellen. Deze milieuvriendelijke break wordt door de 1.4 TDI-motor met roetdeeltjesfilter aangedreven. De auto heeft een CO{-2}-uitstoot van 109 gram per km, die de koper een taksvoordeel van 3 procent oplevert, plus een financiële tussenkomst voor de roetfilter.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GD21L54DL
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Lap, 't is weer discussie, hou nu jullie b*kkes en hopelijk worden de foto's van de VW hier vlug op het forum gesmeten =D>
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Cristalix wrote:Lap, 't is weer discussie, hou nu jullie b*kkes en hopelijk worden de foto's van de VW hier vlug op het forum gesmeten =D>
Image

bedoel je die :P da's toch een prachtige, groene (zeker de greenline versie) bikemobiel (en surf- en ski-)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ne Skoda.....ik blijf wel fietsen dan...........
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

cyclon wrote:
Image

bedoel je die :P da's toch een prachtige, groene (zeker de greenline versie) bikemobiel (en surf- en ski-)
Groene? Ziet er mij een blauw-grijze uit...

Ik zou wel ne groene auto willen, een vette, dikke 4x4 is altijd mooi in een natuurlijke kleur... :lol:
Image

VRROOOOOAAAAAAA
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Die 4x4 is niet vervuilend, het is de brandstof die we MOETEN gebruiken die vervuilend is!!!

Ben door de douane gepakt om op frituurolie te rijden.........milieu speelt gene rol, taxen wel.

Ps. proper verhoogd die PU, body lift of torsiebaren omhoog gedraait?
Post Reply