W.K Veldrijden Hooglede-Gits

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

kenny wrote:Ondertussen vraagt onze brave Bart maar eventjes €60.000 schadevergoeding voor zijn gebroken pols #-o
Het is ni dat hij door zijn eigen domme fout gevallen is hé!
Ik kan hem heel goed begrijpen.
Het blijft een moeilijke discussie.
Persoonlijk vind ik het heel eigenaardig dat Sven ni veel meer geprobeerd heeft,zo kennen we hem toch niet?
Wel leuk dat hij eindelijk op TV het woord kloten gezegd heeft.Zou hij nu eindelijk wat ballen aan zijn lijf hebben gekregen?
=D>
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Mister No Chaïn wrote:
Ze zullen wel een verantwoorde berekening gemaakt hebben voor dat bedrag hoor.
Hij verkiest 6 keer startgeld (+ mogelijk prijzengeld), zijn 2de plaats in de SP, zijn 2de plaats in de GVA, zijn 2de plaats in de UCI-ranking en last but not least: een mogelijke wereldtitel ...
Inderdaad, 2e plaats GVA trofee leverde hem anders 13000EUR op, 2e plaats Superprestige is ook al 12500EUR. Daarbij circa 3000EUR startgeld per cross. Een dure gips...
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Heb gisteren ook gekeken naar de wedstrijd en vol spanning zitten kijken tot het einde. Wat mij opviel, bart, sven en erwin vallen allemaal (vrij onzacht allemaal) en de enige die kan terugkomen is vervecken. En dan nog beweren dat hij het niet heeft verdient, hoeveel keren heeft hij niet moeten terugkeren? En page stond nu ook niet echt stil dacht ik.

Enfin ik vindt hem wel verdient winnaar, sven heeft zijn kop weer eens tussen zijn benen gestoken (doet hij trouwens wel meer als het niet lukt), bart is ongelukkig gevallen en door zijn uitspraak na de wedstrijd vond ik hem op slag minder sympathiek, nu met die schadevergoeding erbij moet ik er niet te veel meer van weten. OK moest hij niet gevallen zijn dan was er een kans dat hij kon winnen al ben ik nog niet zo zeker dat hij vervecken zomaar in het snotje ging rijden gisteren. Maar om dan zo'n domme uitspraken te doen nadien en nog eens een schadevergoeding eisen vindt ik erover. OK hij zal wel inkomsten verliezen, maar dit zijn de risico's van het vak zeg ik dan en niemand heeft het met opzet gedaan. Men wilde gewoon mooie beelden kunnen schieten om te voorkomen dat er commentaar ging zijn nadien dat de beelden op niets gingen trekken.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

kenny wrote:Ondertussen vraagt onze brave Bart maar eventjes €60.000 schadevergoeding voor zijn gebroken pols #-o
best dat ie zo braaf is, ware het een Amerikaan die zo ten val kwam, het zou eerder 600.000 euro geweest zijn

ik vond het schandalig hoe licht de organisatoren (onze schuld niet) en in het bijzonder de vrt (we zullen het 'evalueren' maar er gaat niks veranderen) over dat ongeval gingen, de afrastering kon beter (nee geen water in de amsterdammers, want dan als je er dan tegen botst..., tenzij ze aaneen sluiten), maar uiteindelijk ligt de fout bij die pipo op zijn motor die allicht meer in zijn achteruitkijk spiegel zat te kijken dan naar de baan (al was het allicht niet makkelijk om net voor een versnellende wellens te blijven)

als ik door in mijn achteruitkijkspiegel te kijken indirect een fietser ten val breng, dan zal ik ook voor de schade opdraaien, en in het geval van wellens en zijn sponsor is die schade enorm

wees gerust: als de vrt 60.000 euro moet ophoesten, zal er wél iets veranderen
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

vervecke is verdient gewonnen, je moet t maar kunnen zo naar voor rijden na een goeie val, de amerikaan voorbij en winnen =D>
vond wellens zijn uitspraak ook op niks trekken, nys nam het veel beter op (25 zeges op zijn naam, voor mij blijft nys de top)
zon spannende wedstrijd :-D en een belg die wint =D>
nu op naar de zondag in Lille als ik het goed voor heb.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Iedereen zit hier bezig over Wellens zijn uitspraak.
Dit stond in een interview met Nys en Vervecken (in het Nieuwsblad dacht ik):
Eigenlijk is het al jaren een gek gegeven. De concurrenten zitten bij elkaar aan tafel in Stuivekenskerke. Hoe belangrijk is het dat een Belg wereldkampioen wordt?

Nys: ,,Het interesseert me geen fluit. Als het ik maar ben.''

Vervecken: ,,Sven heeft gelijk. Als ik niet win, dan mag het voor mij even goed Mourey zijn, of gelijk wie.''
Eigenlijk zijn alle crossers hetzelfde hoor, enkel de eerste plaats telt en het liefst van al zien ze zichzelf op die plaats. Zulke uitspraken horen daar nu eenmaal bij. Wat ben je er tenslotte mee dat je ploegmaat eerste is, jij wint daar eigenlijk niets bij.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Wie hier wint die heeft het idd verdiend, het is niet alleen snelheid dat telt, er komt ook -zeker hier- een behoorlijke portie behendigheid bij kijken.
Je moet inderdaad ook dat beetje geluk hebben om niet op het slechte ogenblik te vallen, of niet op onvoorziene hindernissen te botsen.

Vervecken heeft de boel toch maar weer netjes opgekuist.
Hij was idd gans het seizoen niet te zien (of nauwelijks), maar dat doet niet af aan zijn prestatie.
Die Amerikaan was sterk aan het rijden, en hij heeft dat goed opgevangen.=D>
Wat het belangrijkste is: de trui blijft in België.

Spijtig voor Nys, maar proficiat Erwin.
En aan Bartje: eerst nadenken, en dan spreken, dit was niet erg sportief, het is al erg genoeg dat je dat denkt, dat je het nog eens moet zeggen ook.
FOEI!

Sportieve greetz

Pike
lovelygirl
Mountainbiker

Post by lovelygirl »

SPECI wrote:
en gelijk heeft hij :lol:
het is niet enkel die gebroken pols eh, hij kan 6 weken niemeer koersen.
6 weken geen startgeld en waarschijnlijk nog een paar plaatsen zakken in de gazet van antwerpen trofee en de superprestige en uci punten. #-o
bart is ongelukkig gevallen en door zijn uitspraak na de wedstrijd vond ik hem op slag minder sympathiek (quote van Jocca)

hoezo nog 6 weken cross?? bij mijn weten zijn het er maar 3 meer! 18 februari in oostmalle is het de laatste! :)

minder sympathiek inderdaad .. dat gevoel heb ik ook! nys behoort niet tot mijn favorieten en ik had dus ook nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen, maar ik voelde gisteren meer sympathie voor nys dan voor wellens! en die uitspraak zal ik toch wel niet snel vergeten! ik ben en blijf fidea supporter, maar of ik nog echt voor de volle 100% voor bart ga gaan, die vraag zal ik pas beantwoorden volgend seizoen :) jammer maar helaas! zo maakt hij zich niet populair en dan mag het nog van ontgoocheling zijn hé! hij is oud genoeg om zijn woorden even te wikken en te wegen .. ook al is het na zo'n emotioneel moment voor hem!
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

dat jullie het niet kunnen verdragen dat Bart zo'n uitspraak doet snap ik niet, denk je dat Nys niet hetzelfde dacht mischien? ok hij heeft het niet gezegd, so what, Bart zegt wat op zijn lever ligt en hij had gelijk.
Hij lag op kop tot die valpartij en daarna heeft hij telkens de snelste rondes gereden. Hoe zoude zelf zijn als ge op zo'n manier moet verliezen?

En dat Vervecken een heel jaar niks heeft laten zien is nog grotere bullshit.
Wie staat er 3e in de GVA trofee, de superprestige en de UCI punten?
En hoe lang gaat hij al mee in de cross?
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

nys heeft gezegd dat hij ervoor zou zorgen dat vervecken overal achter hem eindigde in 2006 (wegens zijn 'onverdiende' wk overwinning in 2006)

koele (en slimme) kikker vervecken doet zo geen uitspraken, hij was, om diezelfde redenen, ook de eerste om wellens' uitspraak te relativeren
Post Reply