Mijnheer Ivo, ooit zal men u nog eren met een standbeeld.
Chapeau !
kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- jerommeken
- Mountainbiker
-
WardriverQ
- Mountainbiker
Post by WardriverQ »
Dacht onlangs een bijdrage te leveren met de logging van een toertocht maar blijkbaar heeft mijn edge veel te veel waypoints gemaakt.
Hoe kan ik met mijn edge loggen en mijn bijdrage leveren?
van een edge ken ik nietsWardriverQ wrote:Dacht onlangs een bijdrage te leveren met de logging van een toertocht maar blijkbaar heeft mijn edge veel te veel waypoints gemaakt.
ik veronderstel dat je met een bijdrage een track bedoelt
en... een track bestaat uit trackpoint en niet uit waypoints
ik denk dat je de nodige informatie kunt vinden op de website van http://www.freewebs.com/kraksontracks/index.htm
-
WardriverQ
- Mountainbiker
Post by WardriverQ »
Ja daar heb ik liggen zoeken maar niet echt iets gevonden, de logging gebeurd meestal met een 60csx en niet met een edge, bij deze dus een oproep naar edge gebruikers.
als je daar nochtans gaat lezen onder het tabblad "converters",WardriverQ wrote:Ja daar heb ik liggen zoeken maar niet echt iets gevonden, de logging gebeurd meestal met een 60csx en niet met een edge, bij deze dus een oproep naar edge gebruikers.
kom je volgende tekst tegen:
"Recentere versies van de Edge werken, na een update van de firmware, echter niet meer met een crs bestand maar met een tcx bestand.
Een goede convertor voor omzetting van tcx bestanden naar gpx bestanden is momenteel nog niet voorhanden. Via een kleine omweg kan je deze files echter nog omzetten naar gpx.
Log eerst in op de site van Gpsvisualizer splitter en gebruik daar de tcx file splitter. Deze splitst de aanwezige files in je Edge op in afzonderlijke mini tcx files. Deze kan je dan weer in een zipfile op je harde schijf zetten en uitpakken.
Ga vervolgens naar een andere pagina van gpsvisualizer en gebruik daar de gps visualizer convertor. Deze kan de mini tcx files converteren naar een gpx file.
misschien eens uitproberen?
-
WardriverQ
- Mountainbiker
Post by WardriverQ »
Wat een omslachtig werkje, kan beter zelf misschien een programma schrijven.
Mijn Edge staat toch te koop dus bij mijn volgende toestel zal ik er op letten dat deze optie er zeker opstaat.
Mijn Edge staat toch te koop dus bij mijn volgende toestel zal ik er op letten dat deze optie er zeker opstaat.
De logging gebeurt zeker niet altijd met een 60CSx al geeft dat wel de meest correcte logs.WardriverQ wrote:Ja daar heb ik liggen zoeken maar niet echt iets gevonden, de logging gebeurd meestal met een 60csx en niet met een edge, bij deze dus een oproep naar edge gebruikers.
Ik zit er niets mee in om minder correcte logs te verbeteren, niet iedereen kan of wil een toptoestel kopen, dat is ook niet nodig.
Maar ik wens wel dat iemand die een bestand instuurt dat doet in gdb of gpx formaat. Niet dat andere bestanden niet gewenst zijn maar omdat dan het werk onoverzichtelijk wordt voor mij.
Als inzender vraagt het maar even werk om zijn individuele file te converteren naar een trackbestand. In ruil krijg je duizenden tracks terug.
Anderzijds, als ik ieder bestand dat ik binnenkrijg, buiten het na te zien en aan te passen aan de standaard, ook nog eens moet gaan converteren, omzetten naar een track en individueel alle routepunten gaan verwijderen, tja, dat is gewoon niet haalbaar.
Converteren en omzetten van een directe route naar een track (bv met WINGDB) zou nog gaan. Maar je moet er rekening mee houden dat als je van een directe route een track maakt je nadien alle waypoints wel uit het tabblad kan verwijderen maar dat de waypointsymbolen in de track blijven staan. Je moet die dan één voor één gaan aanklikken en deleten.
Doenbaar voor één track, ondoenbaar voor meerdere tracks. Een track bevat nl. al vlug meerdere honderden logs.
Het zou ook kunnen dat soms wel te doen. Maar dan krijg je weer het probleem waarom voor Y wel en waarom voor x niet. Daarom dat ik een duidelijke lijn getrokken heb daar. Niets individueels maar het moet nog een beetje werkbaar blijven ook.
-
WardriverQ
- Mountainbiker
Post by WardriverQ »
OK geen probleem, de 60csx staat op mijn verlanglijstje, misschien onder de kerstboom.
Maar eerst die Edge kwijtraken.
Maar eerst die Edge kwijtraken.