Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

A d r i wrote:....(vraag hem en passant ook eens of ze kunnen snoeien aan het station van oud-heverlee !)
....
Parels voor de zwijnen als ge het mij vraagt :(
Volgens mij zijn die bomen daar eigendom van de NMBS omdat zij daar op de spoorberm staan en overhangen naar de andere kant, de kant waar de mtb-ers nu juist door moeten. En voor de spoorwegen is dit géén prioriteit aangezien er daar géén hinder is voor het treinverkeer. Pas wanneer er gevaar is van overhangende takken voor de treinen zal er door meneer NMBS opgetreden worden.
Plus, wat het nog lastiger maakt, is dat die bomen daar op een grens staan van "eigendom NMBS" <-> "eigendom privé" en dat net daartussen onze mtb route loopt. Probeer daar maar iets aan te doen #-o

Misschien dat als we regelmatig emails blijven sturen naar Bloso dat ze er toch iets gaan proberen aan te doen :-?
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

Geraken jullie daar eigenlijk (als ervaren bikers) omhoog zonder voet op de grond te zetten?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

zyves wrote:Geraken jullie daar eigenlijk (als ervaren bikers) omhoog zonder voet op de grond te zetten?
Yep, ma ni zonder moeite. Blijven oefenen. In het begin ben ik daar ook te voet naar boven geklommen hoor, da was in de winter: minder last van de begroeiing maar diepere groeven.

De combinatie nu van overhangende takken en een gedeeltelijk geërodeerd pad maakt dit wel tot een moeilijk maar zeker niet ondoenbaar stukje Bloso-parcours.
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

We moeten eens samen gaan biken in september ofzo eh, heb gezien dat jij ook van haacht bent :-D
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

zyves wrote:Geraken jullie daar eigenlijk (als ervaren bikers) omhoog zonder voet op de grond te zetten?
Geen enkel probleem maar ook niet echt van een leien dakje. Het wordt wel moeilijker en moeilijker omdat je naast de takken die in je gezicht zwiepen, de vele uitgesleten trapkes moet overwinnen.. de echte kick is daar bergaf rijden, zeker met een stuur dat breder is dan pakweg 58cm :-D
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ben net terug van een groen-blauw- 1/2) rood , en 'k heb den indruk dat er aan de spoorweg is gesnoeid , als ik me goed herriner was er enkele weken geen doorkomen aan , en nu kwam m'n stuur amper in aanraking met de meest uitstekende takjes ... =D> =D> =D>

ik heb nondedjuuu 2 keer effe mijn voetje moeten zetten bij zo'n 2 diepe trapjes .. verder geen probleem , al heeft de erosie lelijk huisgehouden hier en daar !!!

( wel een technisch, maar da post ik in de betreffende rubriek :wink: )
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

ik ben ongeveer vertrokken toen je dit postte dan :wink: . De trapjes zijn inderdaad een pak erger dan een tijd geleden. Het blijft er wel smal, maar het is erger geweest heb ik ook de indruk. De paar stukken van de vaste lussen die ik heb ingepikt waren voor de rest 'voorspelbaar': vettig waar het meestal vettig is, en zanderig waar het zanderig kan zijn. De uitrij van de groene lus is een soepje momenteel met die "werken", beetje uit de doppen kijken voor hen die de weg niet zo goed kennen.
Fuzzion
Mountainbiker

Post by Fuzzion »

Vandaag ook de route gereden ( gr + bl + r ) en alles lag er redelijk tot goed berijdbaar bij. De zandklim ( beklimming voor de splitsing blauw en rood) lag er wel redelijk zwaar bij.
Achteraf bekeken lag het er beter bij dan ik verwacht had.

Grtz,

Kevin
kogelvis
Mountainbiker

Post by kogelvis »

dat belooft voor de tt van nu zondag
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

Fuzzion wrote: De zandklim ( beklimming voor de splitsing blauw en rood) lag er wel redelijk zwaar bij.
Grtz,

Kevin
da was inderdaad zo .. zo'n 100 m voor de top was 't net of ik in ne zandbak aan't spelen was .. :roll:

en die afdaling naar Weert ligt elke keer ik er passeer er slechter en slechter bij .. daar is zand tekort , enkel nog stenen !!
Post Reply