C2C 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Locked
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

whiteman wrote: Gewoon eens meedoen zou ik zeggen. Wat je kan gebruiken van ideeen gebruik je, de rest niet.
Immers, niet alles is bruikbaar: de LCMT is een 4daagse met een vaste slaapplaats (Houffalize) dus hebben die al ietsje minder logistieke problemen. Zij lopen daar ook makkelijk met 20 medewerkers rond (voor 400 man weleenswaar...)

Je kan er alleen maar slimmer van worden.
Ik doe dat, ik doe dat. Wel lichtjes gehinderd door het feit dat ik (niet meer) in vorm ben om aan een wedstrijd mee te doen en niet graag tussen de massa van een toertocht zit :-D
We zitten ook met de beperking dat we op mtb-schaal niets voorstellen... maximum 30 deelnemers... wat is dat nu tov de meer dan duizend van een iet of wat toertocht op een doordeweekse zondag ? Dat betekent dat we in niets gesponsord worden en voor alles kleinhandelsprijzen moeten neertellen...
Ik heb trouwens ook geen tijd om bij groothandels of fabrikanten te gaan bedelen of overal het onderste uit te kan proberen te halen - daar kruipt enorm veel tijd in die ik spijtig genoeg niet heb.

Maar je opmerkingen liggen een beetje in de lijn van de vraag die ik eerder gesteld heb: hoeft een "volledige" picknick voor ons huidig publiek nog of doen we er beter aan een serie sportpoeders en repen te voorzien bij vertrek en aankomst ?!? De twee samen gaat ook, alles gaat, maar met de nodige gevolgen voor het budget. Alles is een compromis.

En dat van die kinesisten is je ingefluisterd door iemand anders hier op het forum !!!! Valsspelers :-) !!
Maar toch een valabele vraag: zouden jullie de kost & inwoon van een kinesist er extra willen bijnemen in ruil voor bewezen diensten onderweg ? Ik weet niet of ik dat "per beurt betalend" zou maken... ik meen dat zoiets niet echt goed voor de sfeer zou zijn ? Ik ben een ferme voorstander van een all-in-zonder-verrassingen pakket, niet op z'n Hollands :-).
Afhankelijk van het aantal deelnemers zou de tocht daarmee tussen de 35 en de 40 Euro duurder worden als hij geen loon vraagt. En ééntje kan ook niet iedereen elke dag masseren denk ik ?
Zeg het maar, ik moet hélemaal niet ver zoeken om een bikende kine op de ctc mee te krijgen :-D
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

mtb grietje wrote: Koop enkele pakken van een paar kilo pasta, zo'n grote blikken tomatensaus voor scoutsgroepen, alles in een pot, opwarmen en klaar. Ik had daar alleszins véél meer deugd aan gehad dan aan een cakeje na de rit. Tis misschien een ietsje meer werk, maar de tevredenheid zal stijgen...
Het is ook niet overal zo eenvoudig, we hebben al op verschillende plaatsen zwaar ruzie gekregen met sommige hoteluitbaters omdat we stonden te koken op hun parking... vandaar dat we warme snacks ook niet overal kunnen aanbieden, zelfs als we zouden willen. We moeten zelfs hier en daar voorzichtig zijn met koude snacks.

Probleem is ook dat je in sommige dorpjes weinig of geen keuze hebt bij de logies, over wat we de eerste tochten hebben meegemaakt met de horeca kan ik een boek schrijven. Nu zijn er alleen nog maar de logies overgebleven die ons correct behandelen of waar we geen keus hebben. Weer die compromissen.

De snack door het hotel laten gereedmaken is ook niet altijd mogelijk: keuken niet flexibel genoeg (sterk gespreide aankomsturen), keuken gesloten, te duur voor wat je krijgt...

Een tocht als de ctc is echt een logistieke nachtmerrie waar je aan 100 dingen tegelijk moet denken en rekening mee moet houden. Dit jaar was bv gemotoriseerd rijden zonder schriftelijke gemeentelijke toelating op alle pistes, gebruik van campinggas buiten gebouwen, roken op den buiten etc allemaal verboden wegens de dodelijke bosbranden eerder dit jaar.
We hebben ons dus hier en daar aan zware boetes blootgesteld omdat we vonden dat dat niet anders kon. Maar volgens de letter van de wet hadden we bv niemand mogen gaan depanneren dit jaar...

Heel interessante discussies allemaal, bedankt en laat maar komen.
whiteman
Mountainbiker

Post by whiteman »

pocoloco wrote:En dat van die kinesisten is je ingefluisterd door iemand anders hier op het forum !!!! Valsspelers :-) !!
Niet echt. Ik heb al 2 maal meegedaan aan de LCMT (dees jaar elke dag in de gietende regen gereden ; elke dag nieuwe remschijf-blokjes mogen steken :-() en het idee komt van daar.

Ik had het idee trouwens ook al laten vallen tijdens de CTC tocht.

Maar eigenlijk doet het er niet toe. Het lauw water kan men niet blijven uitvinden.

Whiteman
kine rider
Mountainbiker

Post by kine rider »

Het jaar dat ik meedeed (2003) was er buiten mezelf trouwens nog een kine mee (Peter, Slike Biker en den oudste van de groep, denk 46 jaar of zo). Ik heb toen niemand moeten onder handen pakken, den andere trouwens ook niet. Kan ook zijn omdat ik steeds bij de lateren toekwam en ze mij wouden sparen... 8) (toerist he). Alleen Lefty had eens enkele dagen rugpijn en toen hebben we beide onze diensten aangeboden maar 't was niet nodig. :(

Vond jullie snacks over 't algemeen wel goed, vooral die keer toen de Pépé (José Antonio) purree maakte, en was het omdat ik vrij laat binnen kwam, of was het gewoon zo, maar er was niets anders bij, gewoon purree. Welnu ik moet zeggen, purree heeft mij nog nooit zo goed gesmaakt. 't Was in Roncesvalles, en ik zat echt op mijn tandvlees de laatste dagen, ik was leeg... purree = heaven

Idd, de cakejes en fruit als snack waren iets minder, maar ik begrijp PocoLoco wel als hij zegt dat niet elk hotel graag heeft dat er een bende Belgen op hun parking/terras eten staat klaar te maken.

Nog één leuke herinnering, op ne zondag, in dat stadje, Pont de Suert, als ontbijt buiten aan de trailer, iedereen dacht dat Pepe appelflappen had gekocht maar der bleek spinazie en rozijnen of zoiets in te zitten, en croissants met kaas en hesp. Dat was echt wel lekker, na de traditionele ontbijten met geroosterde boterhammekes, maria koekskes en cakejes... :-?
kine rider
Mountainbiker

Post by kine rider »

kine rider wrote: Nog één leuke herinnering, op ne zondag, in dat stadje, Pont de Suert, als ontbijt buiten aan de trailer, iedereen dacht dat Pepe appelflappen had gekocht maar der bleek spinazie en rozijnen of zoiets in te zitten, en croissants met kaas en hesp. Dat was echt wel lekker, na de traditionele ontbijten met geroosterde boterhammekes, maria koekskes en cakejes... :-?
Vooral omdat ik toen ne kater had... :drunk: en dan is een deftig ontbijt echt wel nodig...
whiteman
Mountainbiker

Post by whiteman »

kine rider wrote: Vooral omdat ik toen ne kater had... :drunk: en dan is een deftig ontbijt echt wel nodig...
Allez khoor het al: niets nieuws onder de zon.
In editie 2005 was het ook uit de hand gelopen. De laatsten zijn om 5h binnengesukkeld. Eentje wist nog amper zijn nr van zijn kamer en is vriendelijk door de feestgenoten op bed afgegooid.

Ook de croissants waren deze keer ook van de partij en idd een aangename afwisseling.

Ik heb al veel horen vertellen over die pépé. Zijn creativiteit heeft zelfs de editie 2005 bereikt. Mensen die vroegere edities meegereden hadden wisten ons te vertellen dat de snacks die pépé maakte dikwijls iets extra hadden.
kine rider
Mountainbiker

Post by kine rider »

Het tijdstip dat ik in bed lag viel al bij al nogal mee, wegens geen kl.. te beleven die avond (in de disco ben ik niet eens geraakt wegens 'prospectie' van ene van de groep die zei dat er alleen maar 15 jarige rondliepen, dus maar op café gebelven bij macho spanjaarden die voetbal) en stikkapot. We waren nogal vroeg op café gegaan die middag wegens verjaardag een van de deelnemers. Hadden ons deel al gehad voor 't avondeten... :drunk:

In 2000 was het er wel uit de hand gelopen, wist Koen te vertellen. Die nacht reed Meirhaeghe in Sydney, dus iedereen aan t kijken en poepeloere... hoteleigenaars kwaad... en de dag nadien allemaal sterven op hunne vélo... crashen :drunk: :drunk: :drunk:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

kine rider wrote:Het tijdstip dat ik in bed lag viel al bij al nogal mee, wegens geen kl.. te beleven die avond (in de disco ben ik niet eens geraakt wegens 'prospectie' van ene van de groep die zei dat er alleen maar 15 jarige rondliepen, dus maar op café gebelven bij macho spanjaarden die voetbal) en stikkapot. We waren nogal vroeg op café gegaan die middag wegens verjaardag een van de deelnemers. Hadden ons deel al gehad voor 't avondeten... :drunk:

In 2000 was het er wel uit de hand gelopen, wist Koen te vertellen. Die nacht reed Meirhaeghe in Sydney, dus iedereen aan t kijken en poepeloere... hoteleigenaars kwaad... en de dag nadien allemaal sterven op hunne vélo... crashen :drunk: :drunk: :drunk:
Ik heb van die "day after" nog mooie foto's :-), den Adri was daar toen ook trouwens ? In 2001 sloeg het alles... letterlijk én figuurlijk ! Er zijn er toen een aantal op de vuist gegaan met de lokalen in één van de discos :roll: Iemand van onze groep die wat te wild had gedanst, daarmee een meisje een lap in haar gezicht had gegeven en van 't een kwam 't ander.
De enige die toen echt wat slaag heeft gehad was "superman", de snelste van de bende en een politiecomisaris !?!

Ikzelf lag toen al lang in mijn bed, er zijn grenzen aan "groepsbegeleiding" 8)
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Wanneer starten de inschrijvingen voor de 2006 editie en bij wie moeten we daarvoor zijn? Ik wil er als de kippen bij zijn want blijkbaar zijn er vele geïnteresseerden. En wat betreft het omhooghalen van de prijs, denk aan uw studerende medemens.

cheers, Egon (maat van de Karel & Adri maar deze laatste ancien gaat niet mee in 2006, of vergis ik mij?)
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

tarzan2 wrote:Wanneer starten de inschrijvingen voor de 2006 editie en bij wie moeten we daarvoor zijn? Ik wil er als de kippen bij zijn want blijkbaar zijn er vele geïnteresseerden. En wat betreft het omhooghalen van de prijs, denk aan uw studerende medemens.

cheers, Egon (maat van de Karel & Adri maar deze laatste ancien gaat niet mee in 2006, of vergis ik mij?)
Hey ! De data zijn nog niet eens vastgelegd :-) ! Binnen een maand moet dat gebeurd zijn, de inschrijvingen gaan ergens begin januari openen. Ik hou het forum hier wel op de hoogte.

De prijs... de ctc heeft dit jaar ongeveer op break-even gedraaid en de cid met verlies. Er zal dus iets moeten gebeuren... ofwel organiseren we de ctc nog één keer voor de laatste keer en 100% voor het plezier als afscheid in schoonheid, ofwel moet de prijs serieus omhoog.
We zijn er nog niet uit.
Locked