Ook vanuit Londerzeel onze oprechte deelneming voor de familie van deze man.
Kippevel overkomt mij bij het lezen van de berichten.
Sterkte!
Zondag 16/03/2014 Oud-Heverlee 29ste MTB Vriendentocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Furious Fred
- Mountainbiker
Re: Zondag 16/03/2014 Oud-Heverlee 29ste MTB Vriendentocht
Post by Furious Fred »
Mtbc Messelbroek was ook aanwezig met 7 bikers en dik genoten van de tocht, al deden we door technische problemen 40 minuten langer over de tocht dan nodig.
Ook via onze club, onze oprechte deelneming aan de familie van de overleden biker!!!
Ook via onze club, onze oprechte deelneming aan de familie van de overleden biker!!!
- De Ronny
- Mountainbiker
- Location: Rocky mountain element 50 RSL ,Wilier triestina XN 501 , scott RC 900 team
Innige deelneming en sterkte aan gans de familie en vrienden van de overledene mtbiker , ook een pluim voor de organitatie
- Teekitiezie
- Mountainbiker
Post by Teekitiezie »
Hier gaat het ook om.... Respect voor de ander en respect voor jezelf.dennisVO wrote:ingeschreven voor de 42km, maar had al snel door dat de klimmetjes te pittig waren voor mij dus beslist om af te takken naar de 30. uiteindelijk die splitsing gewoon gemist en toch de 42km uitgereden![]()
het was eigelijk iets te intens en technisch voor mij denk ik, ook als ik merk in de afdalingen (waar dan soms een bordje staat "gevaarlijke afdaling") dat iedereen nogal snel op elkaar opvolgt met bijna-kettingbotsingen tot gevolg.
1 keer goe gevallen en 1 keer scholt het een kuthaar in een bijna-groepsaanrijding.
verder wel blij dat ik uiteindelijk toch een véél straffere TT heb uitgereden dan dat ik gewoon ben.
had tot hiertoe nog maar max 28km met 120hoogtemeters gereden.
wel een serieus verschil met 42km en 700 hoogtemeters.
ik had wel maar 39,1km op de teller staan, én ik ben nog fout gereden ook, dus das al 200m extra!
PS: Leffe en braadworst!!
PPS: sterkte aan familie en vrienden van de mtb'er die het leven liet
Ik ben indertijd ook begonnen met afstanden die zelfs bij 35 al nipt waren. Gisteren de (bijna) 60 gedaan en geen last ondervonden, maar ik haal dan ook geen snelheden zoals velen dat wel nog kunnen (ben ook geen 3x7 meer...). Met een gemiddelde hartslag van 122 eigenlijk best tevreden
Maar ik heb evenveel respect voor iemand die zijn grenzen verlegt om toch de 42 uit te rijden en daar bovenal veel plezier aan beleeft!
Er is net voor mij ook iemand gevallen... was jij dat? Ik kon je in elk geval ontwijken, en ik hoorde achter mij roepen "opgepast, iemand gevallen".
Dat de sport populairder wordt met de dag heeft inderdaad zijn nadelen: waar veel volk is ontstaan er wrevel. Ik vind het niet altijd leuk als ik moet afstappen omdat er iemand voor mij stil valt, maar ik denk echt niet dat hij dit met opzet doet om de achterliggers bezig te houden.... Gewoon dikke pech voor wie daarna komt. Soms probeer ik wat meer plaats te laten met mijn voorligger om dit te voorkomen, maar dit lukt de laatste tijd minder als het druk is, want dan sta je daar 's middags misschien nog
Enige spijtige vind ik wel dat de bikers die energie te over hebben soms de beste lijn nemen, waardoor de minder goede biker in moeilijkheden komt omdat hij in een zacht gedeelte terecht komt. Als je zo goed bent, neem dan even het slechte deel voor jouw rekening of wacht even tot er meer ruimte is, en schiet dan terug als een pijl uit een boog
-
steven meirlaen
- Mountainbiker
Post by steven meirlaen »
[quote
Enige spijtige vind ik wel dat de bikers die energie te over hebben soms de beste lijn nemen, waardoor de minder goede biker in moeilijkheden komt omdat hij in een zacht gedeelte terecht komt. Als je zo goed bent, neem dan even het slechte deel voor jouw rekening of wacht even tot er meer ruimte is, en schiet dan terug als een pijl uit een boog
[/quote]
Ik ben zelf geen magere jongen en rook gelijk een turk, dus mijn conditie is er dan ook naar. Ik kan gemakkelijk 45 km vlak parcours aan en gisteren 40 km afgezien, vooral door mijn gewicht en gebrek aan klim ervaring. Vroeger sprong ik dan ook altijd opzij als er snellere jongens afkwamen.
Nu trek ik mij er weinig of niets meer van aan, het is geen wedstrijd en ik heb in het verleden gemerkt dat ik veel meer energie verspeel door opzij te springen dan dat ik gewoon blijf doorrijden.
Zolang ik op mijn zadel zit blijf ik mijn pad uitkiezen en moeten ze achter mij maar iets rustiger rijden of zelf maar het moeilijkere gedeelte opzoeken. éénmaal ik van mijn fiets moet zal ik wel mijn best doen om zou vlug mogelijk van het berijdbare gedeelte te springen.
Ik heb veel respect voor mijn snellere mede bikers, maar nog veel meer als zij ook het respect opbrengen voor startende of minder conditionele bikers.
Dit is een boodschap die ik wil overbrengen naar al diegenen die zich "schuldig" zouden voelen omdat ze anderen "in de weg" rijden. Rij je eigen tempo, laat je niet opjutten en je zal veel meer genieten van je rit.
Wat betreft de rit gisteren, schitterende rit in een hele mooie omgeving. Net iets te zwaar voor mij, maar ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik tot daar ben gekomen. ( toch een uurtje rijden met de wagen)
Ik zal het dan ook zeker niet nalaten om nog eens tot daar te gaan. Een jaar of 15 terug kwam ik geregeld hier de bloso parcours afknallen, toen 20 kg minder en enkele 100den pakjes sigaretten minder.
Ook van mij een dikke pluim voor de organisatie.
Tevens wil ik ook mijn oprechte deelneming betuigen naar de familie en vrienden van de overleden biker.
Ik ben zelf geen magere jongen en rook gelijk een turk, dus mijn conditie is er dan ook naar. Ik kan gemakkelijk 45 km vlak parcours aan en gisteren 40 km afgezien, vooral door mijn gewicht en gebrek aan klim ervaring. Vroeger sprong ik dan ook altijd opzij als er snellere jongens afkwamen.
Nu trek ik mij er weinig of niets meer van aan, het is geen wedstrijd en ik heb in het verleden gemerkt dat ik veel meer energie verspeel door opzij te springen dan dat ik gewoon blijf doorrijden.
Zolang ik op mijn zadel zit blijf ik mijn pad uitkiezen en moeten ze achter mij maar iets rustiger rijden of zelf maar het moeilijkere gedeelte opzoeken. éénmaal ik van mijn fiets moet zal ik wel mijn best doen om zou vlug mogelijk van het berijdbare gedeelte te springen.
Ik heb veel respect voor mijn snellere mede bikers, maar nog veel meer als zij ook het respect opbrengen voor startende of minder conditionele bikers.
Dit is een boodschap die ik wil overbrengen naar al diegenen die zich "schuldig" zouden voelen omdat ze anderen "in de weg" rijden. Rij je eigen tempo, laat je niet opjutten en je zal veel meer genieten van je rit.
Wat betreft de rit gisteren, schitterende rit in een hele mooie omgeving. Net iets te zwaar voor mij, maar ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik tot daar ben gekomen. ( toch een uurtje rijden met de wagen)
Ik zal het dan ook zeker niet nalaten om nog eens tot daar te gaan. Een jaar of 15 terug kwam ik geregeld hier de bloso parcours afknallen, toen 20 kg minder en enkele 100den pakjes sigaretten minder.
Ook van mij een dikke pluim voor de organisatie.
Tevens wil ik ook mijn oprechte deelneming betuigen naar de familie en vrienden van de overleden biker.
Ook nog één puntje van wederzijds respect :
Gisteren getuige geweest van een dispuut tussen wandelaars & bikers
Op een bepaald moment reden we op een sterke afdaling waarbij een grote groep wandelaars naar boven kwam gestapt..
Deze wandelaars maakten zich wat breder dan nodig door met hun armen horizontaal te zwaaien om ons aan te manen stilletjes naar beneden te bollen. (ook al was er plaats genoeg voor wandelaars & bikers)
Door dit maneuver raakten zij mijn voorligger op de schouder... waardoor deze beprijpelijker wijze stopte om deze wandelaar erop te wijzen dat dit niet kan en hopla : geroep & getier
Moraal v/h verhaal : met een beetje goede wil is de weg voor iedereen breed genoeg en kan iedereen genieten van een (ont-)spannende zondagvoormiddag

Gisteren getuige geweest van een dispuut tussen wandelaars & bikers
Op een bepaald moment reden we op een sterke afdaling waarbij een grote groep wandelaars naar boven kwam gestapt..
Deze wandelaars maakten zich wat breder dan nodig door met hun armen horizontaal te zwaaien om ons aan te manen stilletjes naar beneden te bollen. (ook al was er plaats genoeg voor wandelaars & bikers)
Door dit maneuver raakten zij mijn voorligger op de schouder... waardoor deze beprijpelijker wijze stopte om deze wandelaar erop te wijzen dat dit niet kan en hopla : geroep & getier
Moraal v/h verhaal : met een beetje goede wil is de weg voor iedereen breed genoeg en kan iedereen genieten van een (ont-)spannende zondagvoormiddag
Daar moet je begrip voor hebben : zitten er bvb kinderen in de groep ? Zitten ze nooit op de fiets ? Fietsonvriendelijk ? Zij ervaren je gedrag als gevaarlijk...
Boven op de helling inhouden, surplacen en roepen of ze aub aan de kant willen gaan. Dan zie je vanzelf wel of ze begrip hebben en plaats maken. Laat zien dat je controle over je bike hebt (en dat is niet keihard dalen), respect krijg je dan vanzelf.
Boven op de helling inhouden, surplacen en roepen of ze aub aan de kant willen gaan. Dan zie je vanzelf wel of ze begrip hebben en plaats maken. Laat zien dat je controle over je bike hebt (en dat is niet keihard dalen), respect krijg je dan vanzelf.
Kan ik me volledig mee vinden.Teekitiezie wrote:Hier gaat het ook om.... Respect voor de ander en respect voor jezelf.dennisVO wrote:ingeschreven voor de 42km, maar had al snel door dat de klimmetjes te pittig waren voor mij dus beslist om af te takken naar de 30. uiteindelijk die splitsing gewoon gemist en toch de 42km uitgereden![]()
het was eigelijk iets te intens en technisch voor mij denk ik, ook als ik merk in de afdalingen (waar dan soms een bordje staat "gevaarlijke afdaling") dat iedereen nogal snel op elkaar opvolgt met bijna-kettingbotsingen tot gevolg.
1 keer goe gevallen en 1 keer scholt het een kuthaar in een bijna-groepsaanrijding.
verder wel blij dat ik uiteindelijk toch een véél straffere TT heb uitgereden dan dat ik gewoon ben.
had tot hiertoe nog maar max 28km met 120hoogtemeters gereden.
wel een serieus verschil met 42km en 700 hoogtemeters.
ik had wel maar 39,1km op de teller staan, én ik ben nog fout gereden ook, dus das al 200m extra!
PS: Leffe en braadworst!!
PPS: sterkte aan familie en vrienden van de mtb'er die het leven liet
Ik ben indertijd ook begonnen met afstanden die zelfs bij 35 al nipt waren. Gisteren de (bijna) 60 gedaan en geen last ondervonden, maar ik haal dan ook geen snelheden zoals velen dat wel nog kunnen (ben ook geen 3x7 meer...). Met een gemiddelde hartslag van 122 eigenlijk best tevreden![]()
Maar ik heb evenveel respect voor iemand die zijn grenzen verlegt om toch de 42 uit te rijden en daar bovenal veel plezier aan beleeft!
Er is net voor mij ook iemand gevallen... was jij dat? Ik kon je in elk geval ontwijken, en ik hoorde achter mij roepen "opgepast, iemand gevallen".
Dat de sport populairder wordt met de dag heeft inderdaad zijn nadelen: waar veel volk is ontstaan er wrevel. Ik vind het niet altijd leuk als ik moet afstappen omdat er iemand voor mij stil valt, maar ik denk echt niet dat hij dit met opzet doet om de achterliggers bezig te houden.... Gewoon dikke pech voor wie daarna komt. Soms probeer ik wat meer plaats te laten met mijn voorligger om dit te voorkomen, maar dit lukt de laatste tijd minder als het druk is, want dan sta je daar 's middags misschien nogDus: gewoon gaan met die banaan...
Ik ben ook niet van de snelste maar steeds mijn eigen tempo , als ik zie dat ik voor mij op een veilige manier kan plaats maken zonder van mijn fiets te moeten zal ik dat zeker doen.
Het is nog altijd een recreatie sport , en degene die zich daar niet in kunnen vinden moeten maar een nummer op hun stuur plakken en competitie gaan doen.
Mss nog een tip : vertrek zo vroeg mogelijk dan heb je weinig last van opdringerige bikers , en ook handig dat je bij de eerste bij de bevoorrading komt , nu weer niet allemaal tegelijk he anders ben ik niet meer van de eerste
Ik ben misschien wel een van de snellere rijders (ondanks mijn 45 lentessteven meirlaen wrote:[quote
Vroeger sprong ik dan ook altijd opzij als er snellere jongens afkwamen.
Waar piekeren jullie toch allemaal over,fietsen,afstappen ,wandelaars,de goeie lijn houden en wat nog allemaal,hebben jullie nog wel plezier aan het mountainbiken?
Toertochten zijn geen wedstrijden,dus hou dan ook rekening met die mensen die via deze tochten de mountainbikesport ontdekken.Geef ook wat tips aan die mensen onderweg en zeg wat ze fout doen bij beklimming of afdaling.
Denk aan de persoon die gestorven en wees blij dat je deze sport nog kunt beoefenen.
Toertochten zijn geen wedstrijden,dus hou dan ook rekening met die mensen die via deze tochten de mountainbikesport ontdekken.Geef ook wat tips aan die mensen onderweg en zeg wat ze fout doen bij beklimming of afdaling.
Denk aan de persoon die gestorven en wees blij dat je deze sport nog kunt beoefenen.