ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
tek-zotic
Mountainbiker

Re: ATB Cross

Post by tek-zotic »

zwolle wrote:overpelt knap parcours prima organisatie chapeau en tot volgend jaar he'
was inderdaad goed georganiseerd,
uitslag was ook goe: 2de :p
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

Ik dacht dat de d en c reeks hetzelfde aantal ronden zou rijden. Ik rij in de laagste reeks en vond 3 ronden echt wel kort. De c reden dan blijkbaar weer een ronde meer dan de d's. Ik vraag me af of dat altijd zo gaat zijn, want dan overweeg in wel om over te stappen naar de d's.
Dimme
Mountainbiker

Post by Dimme »

Proficiat aan de organisatie van Overpelt! Alles goed geregeld, vriendelijk, een afwisselend parcours, alleen stof, VEEL stof :) Voor de rest veel oude bekenden tegen het lijf gekomen en beetje afgezien, meer moet da nie zijn op ne zondagvoormiddag :) Maar ik en menne 29er op atbcrossen, wij gaan nooit vrienden worden :-D

Voor de rest zelfde verhaal als altijd... veel witte nummers die zich serieus (bewust? :-$ )onderschatten en spijtig genoeg dan alle regels van hoffelijkheid aan hun laars lappen, vooral in de stukken waar iedereen stilstaat en/of de singletrack inmoet :-D . Benieuwd of ze 1 of 2 reeksen hoger bij de 'echte' nog zoiets kunnen permiteren :lol:

Leuke anecdote bij ons in de C reeks. We waren met zo een groepke van ne man of 5 tijdens de laatste ronde op een deftig tempo naar de finish aant bollen (zo rond de 30ste plaats), komt ons daar nog ene voorbijgeschoten mee ne witte nummer: "OZPIJ OPZIJ!" Dieje dacht volgens mij nog echt da m een podiumplaats kon halen, dan kwam m toch wel ff ne minuut of 5 te laat vrees ik :roll:

Wel iets heel opvallend gemerkt in toch een aantal reeksen: veel gele nummers die verleden jaar altijd int staartje bengelen die nu ineens als raketten rijden :-k Zo'n drinkbus moet ik ook hemme :lol:
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

@ Dimme, idd wat betreft de snellere jongens, in de E reeks kon al zeker het podium mee in de D of C reeks... op het uitslagblad zag je dit ook terug aan hun gemiddelde... deze hadden thans wel een geel nummer. wat ik nu horen vliegen heb is dat er enkele die normaal naar de C zouden moeten overgaan hebben , naar de E klasse gezet zijn... en dat was er aan te zien...

ik vond het ook grappig in de start van de E klasse, we kwamen op het technisch stuk en zoals altijd in de eerste ronde is het dan aanschuiven, vliegt er iemand mij voorbij en vol op de biker voor mij! beetje spijtig dat je die brute piloot 50 meter verder terug voorbij moet steken omdat hij niet kan volgen... hij kan beter zijn krachten sparen en geen gekke dingen uithalen.

ik heb er wel ten volle van genoten, mooi weertje, mooie track , goed gezelschap wat moet je meer hebben op een dag als vandaag! 100% geslaagd! :-D
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

Hans wynants wrote:@ Dimme, idd wat betreft de snellere jongens, in de E reeks kon al zeker het podium mee in de D of C reeks... op het uitslagblad zag je dit ook terug aan hun gemiddelde... deze hadden thans wel een geel nummer. wat ik nu horen vliegen heb is dat er enkele die normaal naar de C zouden moeten overgaan hebben , naar de E klasse gezet zijn... en dat was er aan te zien...
Daar durf ik toch aan te twijfelen. Overgaan aan het eind van het seizoen gebeurt op basis van je uitslagen. En de eerste 2 bvb reden vorig jaar idd in de C-reeks maar door welke reden dan ook stonden ze achteraan in het klassement en zijn ze een categorie lager gezet. (Ik ken er maar eentje van en die heeft ZEKER niet met opzet vorig jaar trager gereden om nu te kunnen winnen...wat soms beweerd wordt van sommige renners).

De snelle mannen van de 2012 D-reeks zijn opgegaan (vorig jaar reden de eerste 3 in de D-reeks ook vlotjes van ons allemaal weg hoor). En dat kon je ook zien aan mijn uitslag vandaag. Vorig jaar nooit top tien, vandaag vijfde (En ja, ik geef toe, ik heb er dit jaar harder voor getraind).

En volgend jaar reekske hoger rijden, zo moet het toch?

mvg,
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

iemand een idee waar er fotokes staan :p
kheb ne fotograaf er een paar van mij zien trekken :p
Extreme_duval
Mountainbiker

Post by Extreme_duval »

Dimme wrote:Leuke anecdote bij ons in de C reeks. We waren met zo een groepke van ne man of 5 tijdens de laatste ronde op een deftig tempo naar de finish aant bollen (zo rond de 30ste plaats), komt ons daar nog ene voorbijgeschoten mee ne witte nummer: "OZPIJ OPZIJ!" Dieje dacht volgens mij nog echt da m een podiumplaats kon halen, dan kwam m toch wel ff ne minuut of 5 te laat vrees ik :roll:
Hoeveelste ben je nog geworden?
auel neides
Mountainbiker

Post by auel neides »

Ik kan als witte nummer zijnde maar 1 ding zeggen na deze doop van vandaag, WAT WAS DA!
Kdenk dat ik morgen als straf al zeker 100 km gaan bollen want dat vormpijl moet heel wat beter!!

ps: nr 41 bij de D klasse geïndigt.
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

auel neides wrote:Ik kan als witte nummer zijnde maar 1 ding zeggen na deze doop van vandaag, WAT WAS DA!
Kdenk dat ik morgen als straf al zeker 100 km gaan bollen want dat vormpijl moet heel wat beter!!
moet je niet doen :)
ATB crosskes zijn kort, maar wel constant in het rood gaan he :p
auel neides
Mountainbiker

Post by auel neides »

Ja mijne meter sloeg al paars uit na ronde 1 :p
Post Reply