Zo 29/04/2012 Opwijk :: 3de Straf In Bergaf Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

Heb hier vandaag 80km gereden. Wel de lus laarbeekbos en Dilbeek gereden, maar het stuk Putberg/Asbeek afgesneden en zo op 80 uitgekomen. Door de modder en de regen had ik er tegen dan ook wel genoeg van.

Het weer hebt ge nu eenmaal niet in de hand, en dat is de oorzaak van het grootste minpunt van deze tocht. Al na 500 meter bleek dat het "verbazend droge parcours" toch maar een illusie zou blijven als we een akker mochten doorploegen :-?
Ik moet zeggen dat ik het wel nog erger had gevreesd, en ben er ook van overtuigd dat de parcoursbouwers de nog ergere stukken hebben geweerd.

Laarbeekbos-light werd het enige haalbare uitgehaald gezien de ondergrond, maar had op deze manier jammer genoeg weinig meerwaarde. De lus Dilbeek was voor mij het meest onbekende terrein (behalve de -vele- blosostukken) en kon mij wel bekoren. Dan het borréboske... Moet met spijt zeggen dat ik er deze keer echt niet van heb kunnen genieten. Normaal zeker één van de hoogtepunten van de tocht, maar deze keer blubber van begin tot eind (er was tegen dan ook al wel wat volk gepasseerd). De sporen van vandaag zullen we de rest van de zomer nog wel zien #-o

Daarna heb ik vanaf Asse dus een stuk langs de Steenweg gereden en vanaf Mazel de laat kms gedaan.

Jammer voor de organisatie van het slechte weer van de voorbije weken, want met droger weer is dit een schitterend toertje. Buiten de douche die koud en veel te klein is (het slechte weer zorgt natuurlijk ook voor meer douchers) scoort de organisatie immers wel nagenoeg perfect.
catwomen
Mountainbiker

Post by catwomen »

Het was best zwaar vandaag. Hadden niet anders verwacht , kennen de
streek en met al die regen van de voorbije dagen.
Goeie bevoorrading ! =D>
Tot volgend jaar , komen zeker weer !
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

PsYchO66 wrote:
Het weer hebt ge nu eenmaal niet in de hand, en dat is de oorzaak van het grootste minpunt van deze tocht. Al na 500 meter bleek dat het "verbazend droge parcours" toch maar een illusie zou blijven als we een akker mochten doorploegen :-?
Er zaten vrij veel te doorkruisen akkers in, maar die passages waren allemaal goed aangereden en totaal niet slijkerig vond ik. Alleen maar vreet hobbelig. :)
Exile
Mountainbiker

Post by Exile »

Doel was om de 45km aan te vallen, maar uiteindelijk gekozen om het op 30km te houden. Sommige stukken waren inderdaad moeilijk "goed berijdbaar" te noemen, maar kom, dat is mtb'en he :-)

Mocht iemand de gps track van de 45km hebben mag je hem altijd even sturen in pm

In het algemeen super organisatie, goede bevoorrading en afpijling. Enkel de doucheruimte mocht wat groter zijn :( (ah ja en ook warm water - was efkes "op" toen wij ons douchten :roll: )

Wat me wel opviel waren de enkele collega's MTB'ers die het zich wagen om zonder helm te rijden [-X , ok het is hun eigen keuze (en probleem als er iets zou gebeuren) maar toch... Is het echt zo veel moeite om de fietshelm op te zetten. Ik kan uit ervaring spreken dat dit echt geen overbodige luxe is...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Veni, vidi, vici
Ik kwam, ik zag en ik overwon de modder

Tot een maand terug was ik zeker van plan de 75 te rijden maar de mindere conditie ( een weerslag van ??? ) sinds vorige week besliste daar anders over en dan de 48 km gereden.
Ik had het genoegen om MC Bart zijne C'dale Flash 29'er eens te testen vandaag en met momenten was ik wel zeker content zoals bvb die akkers waar het serieus hobbelig was dat ik dan die kon testen want daar voelde ik soms een pak minder van en reed er gezwinder door dan anderen.

Uiteraard ook redelijk wat modder maar amper 2 keer van de bike gemoeten wegens TE en dat was die klim naar de Putberg en nog een ander kort maar pittig klimmeke waar trouwens 99% te voet stond.

Veel gehoord vandaag van " met een droge ondergrond is dit een fantastisch parcours " maar aan het weer kunt ge idd niks komma nul de botten iets veranderen.

Al bij al was het wel een schoon parcours met stukken die ik zelf nog niet kende al ben ik toch ook van de streek. De organisatie was trouwens ook top met vandaag een druk bezige Daan van de pechdienst bleek het voor anderen.

Het enige minpunt was idd de ijskoude en te kleine ruimte om te douchen natuurlijk.

MaC'Red
8)
jo63
Mountainbiker

Post by jo63 »

Diegenen die thuis gebleven zijn kan ik toch niet echt ongelijk geven. Op een paar stukken na blubber van begin tot einde. Heel glad en paar keer decor ingegaan. Voor de rest 3 bevoorradingen dik inorde en afpeiling ook dik inorde. Tot volgend jaar hopelijk met iets droger weer.
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Zoals voorzien de 100 gereden, met heen en terug van thuis erbij een mooie 135 km op de teller. Tot de 3de bevoorrading dik geamuseerd, goed berijdbaar, hier en daar een vettige strook, maar dat stoorde absoluut niet. De laatste 40 km daarentegen was de lol er al rap af, op de asfaltstukken na was alles kapotgereden. Ik geloof best dat de vroege starters van de kortere afstanden hier nog vlot konden rijden, maar na de lus 90/100 was dit gemeenschappelijke stuk behoorlijk vettig, te vettig om nog plezant te zijn. Qua organisatie deel ik met plezier een paar pluimen uit aan de mannen (en vrouwen) van Straf in bergaf : vriendelijke mensen, goeie bevoorradingen en voor mij perfect uitgepijld, ge voelt dat die mannen ervoor gaan ...
caveman
Mountainbiker

Post by caveman »

Ieman de GPS track van de 100km?
ysewijne
Mountainbiker

Post by ysewijne »

Prachtige tocht ,goede oragnisatie o.a. parking , afspuitstand ,tap enz ....
we komen zeker terug .
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

vroeg vertrokken en gekozen voor de kortere afstanden: buiten de eerste 2 km viel alles best mee qua berijdbaarheid( een 3-tal keren moeten afstappen voor een 20-tal mtr) daar zagen we ni over

Perfecte afpijling, ravito's afspuit en gezellige aprés

de sasbikers hebben hun geamuseerd en wegens de regen van de afgelopen weken hadden we het nog erger verwacht.... marr bij de keuzes steeds de makkelijkste oplossing gekozen...

proficiat mannen =D> =D> en laat het nu maar beginnen zomeren
Post Reply