Maar die van mij is 70 cm lang en 31.8 dik
Stuurbreedte MTB!
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- patje !!!!
- Mountainbiker
Post by patje !!!! »
Voila , dat antwoord moest ik hebben , heb altijd een 52 cm gehade , heb nu carbon ritchey en daar moet vanaf want zo is me dat echt te breed.Fred83 wrote:Cheetah wrote:En hoe kort je een carbonstuur in???
Mijn stuur is 52cm, is perfect.
Het was ook een carbon dus makkelijk om af te zagen, het enige wat je moet doen is;
Elk carbon stuur heeft een versteviging aan het uiteinde, deze versteviging valt weg als je inkort. De nieuwe uiteinden moet je weer verstevigen en zeker als je barends zou plaatsen. Hiervoor neem je de diameter van de binnenkant, je zoekt een aluminium buisje van deze diameter en daarvan zaag je 1,5cm af, dit stuk moet in het uiteinde van je stuur komen. Opgepast, dat moet daar wel perfect in passen hé, mag niet een beetje kleiner zijn, als je geen buisje kan vinden met de correcte diameter neem je eentje dat wat groter is en daar maak je een dwars een gleuf in en past het aan dat het perfect in je stuurbuis past.
Je kan ook met hout verstevigen of met ander materiaal maar iets moet er inzitten dat steun geeft.
Ik voor mijn stuur zo een alu buis van de overgordijnen genomen, daar dwars een gleufje in gezaagd en was de perfecte maat. Als mijn uitleg moeilijk te begrijpen is wil ik er een foto van plaatsen, je laat maar iets weten. En voor je gaat inkorten ni vergeten te zien dat je nog voldoende plaats hebt voor je schifters en remhendels want sommige modellen zouden dan wel eens voor shit kunnen zorgen.
Deze uitleg voldoet me en ga ik morgen eens toepassen.
Hartelijk dank
- patje !!!!
- Mountainbiker
- patje !!!!
- Mountainbiker
Post by patje !!!! »
Voila , het is gebeurd , men carbon stuur aan de twee kanten met drie cm ingekort. Met stof masker , want ik dacht , wat een stofwolk , maar dat was niets van waar. Klein gruis valt er vanaf. Een scherpe ijzerzaag gebruikt. Sttur van Ritchey , ik zag in de afgezaagde uiteinde s de metalen verstaviging zitten voor bar-ends. Dus ik heb die korte stukjes aan de bovenkant een paar keer doorgezaagd waardoor ik de verstevigingen eruit kon halen en kon ze zo terug steken in het stuur. Dan zie er niks meer van , ik gelukkig , fiets gelukkig . Kortom , het was meegevallen.Fred83 wrote:Cheetah wrote:En hoe kort je een carbonstuur in???
Mijn stuur is 52cm, is perfect.
Het was ook een carbon dus makkelijk om af te zagen, het enige wat je moet doen is;
Elk carbon stuur heeft een versteviging aan het uiteinde, deze versteviging valt weg als je inkort. De nieuwe uiteinden moet je weer verstevigen en zeker als je barends zou plaatsen. Hiervoor neem je de diameter van de binnenkant, je zoekt een aluminium buisje van deze diameter en daarvan zaag je 1,5cm af, dit stuk moet in het uiteinde van je stuur komen. Opgepast, dat moet daar wel perfect in passen hé, mag niet een beetje kleiner zijn, als je geen buisje kan vinden met de correcte diameter neem je eentje dat wat groter is en daar maak je een dwars een gleuf in en past het aan dat het perfect in je stuurbuis past.
Je kan ook met hout verstevigen of met ander materiaal maar iets moet er inzitten dat steun geeft.
Ik voor mijn stuur zo een alu buis van de overgordijnen genomen, daar dwars een gleufje in gezaagd en was de perfecte maat. Als mijn uitleg moeilijk te begrijpen is wil ik er een foto van plaatsen, je laat maar iets weten. En voor je gaat inkorten ni vergeten te zien dat je nog voldoende plaats hebt voor je schifters en remhendels want sommige modellen zouden dan wel eens voor shit kunnen zorgen.
-
junior72
- Mountainbiker
Het mijne is ook maar 52cm en dat rijdt perfektmanitou. wrote:ik zie niet in waarom niet?K2-er wrote:En zijn die 52cm stuurkes ook singletrack proof?
persoonlijk rijd ik liever met een smal en recht stuur voor xc/marathon dan een riser stuurtje
eentje van rond de 56cm breedte, dat is ideaal voor mij (volgens de fietsopmeting ook)