In december mijn 1ste MTB gekocht en hier mijn 3de toertocht gereden.
Onnodig te zeggen dat het de knapste was!
In een zotte bui vorige week een spijkerband gekocht, maar door mijn gebrek aan techniek blij dat ik hem had vooraan : zonder problemen de ijsplekken over!
De 55km gereden, waren er 59 bij mij.
Zonder problemen deze prachtige tocht uitgereden, vind je niet in Geraardsbergen vanwaar ik kom.
Soepje was zeer lekker, mocht voor mij ook op de 2de stand aanwezig geweest zijn.
Bibberen bij het vertrek (-11°), maar na een paar km was dit vergeten.
Proficiat met de organisatie!
Zo 12/02/2012 Heverlee :: Zoenk Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Slechte reclame voor chauffage-mannen, lijkt me!DDT-STAS wrote:De chauffage-mannen van Londerzeel zijn net niet bevrozen binnen geraakt na 47km MTB- plezier![]()
Organisatie wat ons betreft 9,5/10
Da halfke zou der bij geweest zijn als er op de bevoorrading e vuurkorfke had gestaan
Na wat vlakkere & kortere ritten in de provincie Antwerpen, vorige week Pellenberg en deze week Oud-Heverlee - vooral deze rit eindelijk wat meer kms & hms!
Goede organisatie, duidelijk afgepijld (alleen even in de war bij de splitsing naar 65km aan de "lianen"), en parcours in zalige staat - lang leve de vorst! Met een stoffige (!) fiets terug naar huis, en dat in de winter!
Goede organisatie, duidelijk afgepijld (alleen even in de war bij de splitsing naar 65km aan de "lianen"), en parcours in zalige staat - lang leve de vorst! Met een stoffige (!) fiets terug naar huis, en dat in de winter!
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
3 uur mijn bed in, de dropping had een aantal onverkwikkelijke verrassingen in petto, om 7 uur bij de bakker voor croissants voor mijn lieve vrouw en om 9 uur gestart, met een pijnlijk gevoel in de dij van het stappen, voor de 65. Starten in de TT van de Zoenk geeft me trouwens het gevoel van even langs te gaan bij de bakker. Ieder jaar een nieuwe kabelbinder, dat is zoals na dertien stempels op de broodkaart een gratis brood. Gezien de stripkes aan mijn stuur ben ik hier bijna aan toe. Kouw geleden in het begin aan de vingers, maar dat beterde. Ik heb een rustige 50 km gereden, kon niet beter. De terugkeer in het Meerdaalwoud gaf een zweem van herkenning, het kan niet ver meer zijn, dus tijd om er nog een lap op te geven. Aangenaam verrast door de gevaarlijke ijsplekken die bedekt waren met een laag zand, ze denken toch nogal aan ons. Sportdrank on the rocks! Eén keertje fout gereden. Aan die pomp met kerkje of andersom. Het herinneringspijltje was verstopt onder wat plantengroei, toch stout van die jongens van de zoenk. Heel de tocht gereden zonder voet aan de grond te zetten op een slippertje na in een afdaling, zonder erg. Dus alle hellingen opgeraakt en daar ben ik best wel trots op. Jammer dat de sporthal zo koud was, dat nodigt niet om wat langer te blijven zitten. Douches daarentegen waren prima.
De Zoenk heeft opnieuw laten zien tot wat ze in staat zijn, deze TT blijft een vast tem in mijn agenda. Ik heb afgezien wat niet geldt voor mijn vaste bikematen. Die fietsen zo'n tocht op één been naar het schijnt; Ellende natuurlijk wanneer je constateert dat die ene schoen na de douchebeurt blijkt te zijn verdwenen. Zoenkers of forumgebruikers, als je één groen model in daine hebt gevonden, geef dan een seintje. De linkervoet zal je dankbaar zijn.
De Zoenk heeft opnieuw laten zien tot wat ze in staat zijn, deze TT blijft een vast tem in mijn agenda. Ik heb afgezien wat niet geldt voor mijn vaste bikematen. Die fietsen zo'n tocht op één been naar het schijnt; Ellende natuurlijk wanneer je constateert dat die ene schoen na de douchebeurt blijkt te zijn verdwenen. Zoenkers of forumgebruikers, als je één groen model in daine hebt gevonden, geef dan een seintje. De linkervoet zal je dankbaar zijn.
-
Speedy Pinegel
- Mountainbiker
Post by Speedy Pinegel »
Vandaag ook de 65 km komen rijden.
Was om 8 uur vertrokken en was idd best koud (-13°C), maar na een paar kilometer en goede kleding kreeg ik het toch wat warmer. Heb dan eigenlijk ook helemaal geen koud gehad tijdens de rit, buiten het feit van koude tenen (zeer koude tenen zelfs!).
Alles was goed afgepijld, ben wel een keer verkeerd gereden maar fout was aan mezelf te wijten :).
De 2 bevoorradingen waren ook dik in orde, natuurlijk de eerste wel wat meer dan de 2de. Vond het ook een super soepke :) en etixx on the rocks :) was ook niet slecht. Bevroren twix en ijs appelsien was ook eens iets anders, alleen niet zo aangenaam voor de tandjes.
Dit was mijn eerste keer dat ik deze rit gereden heb en is zeker voor herhaling vatbaar!
Proficiat aan de Zoenkers!
Was om 8 uur vertrokken en was idd best koud (-13°C), maar na een paar kilometer en goede kleding kreeg ik het toch wat warmer. Heb dan eigenlijk ook helemaal geen koud gehad tijdens de rit, buiten het feit van koude tenen (zeer koude tenen zelfs!).
Alles was goed afgepijld, ben wel een keer verkeerd gereden maar fout was aan mezelf te wijten :).
De 2 bevoorradingen waren ook dik in orde, natuurlijk de eerste wel wat meer dan de 2de. Vond het ook een super soepke :) en etixx on the rocks :) was ook niet slecht. Bevroren twix en ijs appelsien was ook eens iets anders, alleen niet zo aangenaam voor de tandjes.
Dit was mijn eerste keer dat ik deze rit gereden heb en is zeker voor herhaling vatbaar!
Proficiat aan de Zoenkers!
-
Lebotish
- Mountainbiker
Vandaag de pijltjes van de 65 km gevolgd. Uiteindelijk stond er 66,5 km op d teller ! -13° aan de start om 8u. PERFECT afgepijlde rit en genoten van het schitterende parcours ! Organisatie TOP !
Genoten van de verse soep en de douches waren ook dik in orde !
Zoenkers, blijf die tocht organiseren want ik kijk nu al uit naar volgend jaar !
Genoten van de verse soep en de douches waren ook dik in orde !
Zoenkers, blijf die tocht organiseren want ik kijk nu al uit naar volgend jaar !
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
Snap dat niet dat er zijn die de 65 km hebben gereden. Heb mijn eigen moeten overtuigen om te vetrekken (wou mijne nieuwe vlo testen).
De 16 en de 25 km voorrbij gereden om toch ergens ne bergop tegen te komen.
Zen 4 keer moeten stoppen om mijn handen op te warmen. Afgeslagen aan de 35 , de laatse 10km afgezien (zou zelfs geld gegeven hebben om direct aan mijn auto te zijn).
Positief was dat ik content was van mijne nieuwe mtb , maar ni echt van kunnen genieten zo.
Moets ik het over kunnen doen , was ik in mijn bed blijven liggen.
Wel een goede organistatie
De 16 en de 25 km voorrbij gereden om toch ergens ne bergop tegen te komen.
Zen 4 keer moeten stoppen om mijn handen op te warmen. Afgeslagen aan de 35 , de laatse 10km afgezien (zou zelfs geld gegeven hebben om direct aan mijn auto te zijn).
Positief was dat ik content was van mijne nieuwe mtb , maar ni echt van kunnen genieten zo.
Moets ik het over kunnen doen , was ik in mijn bed blijven liggen.
Wel een goede organistatie
- phille
- Mountainbiker
Er zijn er ook die ALLES maar dan ook ALLES doen om toch de 65 te kunnen oprijden
Toon krijgt wat mij betreft hier een aparte vermalding !
We hebben eigenlijk smakelijk gelachen tijdens de herstelling, hij is de 65 opgedraaid maar we hebben hem niet mere teruggezien, menig biker vertelde me dat hij bij het aankomen de mythische dubbel is begonnen niemand weet of hij het heeft gehaald

Toon krijgt wat mij betreft hier een aparte vermalding !
We hebben eigenlijk smakelijk gelachen tijdens de herstelling, hij is de 65 opgedraaid maar we hebben hem niet mere teruggezien, menig biker vertelde me dat hij bij het aankomen de mythische dubbel is begonnen niemand weet of hij het heeft gehaald