Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

ik weet niet of het hier echt past maar kent iemand dit soort fiets:

http://www.orbea.com/it/bicis/modelos/d ... sentacion/

Ik zag deze gisteren toen ik naar huis reed. Lijkt een aangename fiets voor woon werk verkeer. Op eerste zicht lijkt het een koersfiets maar toen vielen de schijfremmen op. Ik had nog nooit zoiets gezien..
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Hedenmorgen mijn zomertenue aangetrokken, om 4h40 toen ik vertrok was het 17 graden, hopelijk is er morgenvroeg geen duikpak nodig.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Iemand ervaring met regenkledij op de fiets? Ik denk eraan een broek zoals deze aan te schaffen: http://www.bike-discount.de/shop/k220/a ... ts-ii.html

Het is om dagelijks 55km mee af te leggen. Mijn kledij heb ik nu altijd dubbel op het werk, ik laat de natte kleren van de heenrit liggen en keer terug met de kledij van de dag ervoor (die intussen droog zou moeten zijn). Maar bij doornatte kledij is die op 1 nacht niet droog... en moet ik dus met natte, koude kleren naar huis.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

amai amai
deze nacht hielp zelfs geen regenkledij

nog nooit zo nat uit de douche gekomen :P , waar de auto's niet door durfden rijden, daar vloog ik nog betrekkelijk goed door. :wink:
Was alweer een natte maar originele terugkomst, welsiwaar rond middernacht vanuit brussel

Streets
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

http://www.biketowork.be/index.php?opti ... lang=nl-NL

wat reclame voor de campagne bike to work
werkgever overtuigen, met de fietspunten kan je prijzen verzamelen

ook kan men nu een fietsvergoeding 0.20 EUR/km ontvangen, dus doorgeven die boodschap
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

freezy wrote:Iemand ervaring met regenkledij op de fiets? Ik denk eraan een broek zoals deze aan te schaffen: http://www.bike-discount.de/shop/k220/a ... ts-ii.html

Het is om dagelijks 55km mee af te leggen. Mijn kledij heb ik nu altijd dubbel op het werk, ik laat de natte kleren van de heenrit liggen en keer terug met de kledij van de dag ervoor (die intussen droog zou moeten zijn). Maar bij doornatte kledij is die op 1 nacht niet droog... en moet ik dus met natte, koude kleren naar huis.
Ik gebruik dat regelmatig, een goretx broek, en een goretex vestje. Met weer zoals vandaag, veel te warm; maar in de winter ideaal. Als je de broek over je schoenovertrekken laat hangen (en goed dichtmaakt met de velcro) worden zelfs je voeten niet nat. Is ook goed tegen vrieskou. De broek maakt wel een irritant lawaai al rijden, doordat de stof aan je bovenbenen tegen elkaar schroeft.
In de winter echt een aanrader.
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

kben 2weken terug overhoop gereden in een wolk breuk met mijn pa zijn mtb , hier zijn foto's opt zicht niet zo ernstig denk ik int echt toch erger
Image
Image snelheid was 30 ongeveer in ene flank van audi A3 die plots afdraaide en me neit zag dus
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

pctunner01: je bent zelf toch niet al te zeer beschadigd mag ik hopen?
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

maja twee veegskes op me knie hiihhi twar me goeie fiets niet ma goed ook :-D
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

twas vandaag voor het eerst echt friskes =D>

Streets
Post Reply