Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Vandaag weer zalig weertje om met de fiets te gaan werken :-)

Nu een uurtje of twee en ik kan weer vertrekken ;-)
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Vanmorgen de eerste keer de twee madammen (2 jaar en 3 maanden) gaan afzetten aan de creche met de fietskar. :drunk:

Via fietspad alle files voorbij [-o<

Is echt wel goede aankoop geweest. De kinderen zitten relatief veilig. Veel opbergruimte, regenbescherming, zonbescherming, ....

De kar zal veel gebruikt worden
FlorianKoP
Mountainbiker

Post by FlorianKoP »

Gisteren eerste dag op nieuw werk. Toen wou ik nog niet stinkend naar het zweet toekomen. Vandaag wel 8)

18 km gefietst, vrij vlakke route. Een drie kwartier over gedaan, sneller dan vast te zitten op de ring en E19. Ik ga dit zo veel mogelijk doen...

Alleen jammer dat ik mij hier niet kan wassen, maar een goede deo en collega's die niet té kort bij jou zitten, doen wonderen!
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

't Was lang geleden dat ik nog eens werd getrakteerd op hemels water. Gisteren stond den tap anders goed open.

Mojo
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

Ik woon een beetje te ver om met de fiets tot op het werk te gaan: 65 Km. Ik ga wel dagelijks met mijn oeroude stadsfiets naar het station. Dat is maar 5 Km maar ik krijg toch 15 cent de Km wat mij gemiddeld €30 opbrengt per maand. Die gaat op de spaarboek om MTB-onkosten te betalen.
JeremyV
Mountainbiker

Post by JeremyV »

Ik ga elke dag met de fiets naar het werk. Het is dan ook nog geen 3km..
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Amai, nu school begonnen is, is het toch wel een stuk drukker en gevaarlijker in brussel. Ben veel meer (school)bussen tegengekomen en vrouwen met kindjes in monovolumes (die blijkbaar geen spiegels gebruiken #-o )
Dan ook nog een eikel in een porsche cayenne. Die rijdt me bijna eerst van m'n fiets bij het uitrijden van z'n parkeerplaats. Daarna overrijdt hij bijna iemand op het voetpad omdat ie aan z'n radio aan het prutsen is. Als ik dan m'n duim opsteek om te tonen dat hij "goed bezig is" geeft hij vol gas zodat toch maar duidelijk is dat z'n kar sneller is dan mijn fiets. 100m verder staat hij in de file en sjees ik em voorbij. Gerechtigheid geschiedt :-D
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Nifty wrote:Amai, nu school begonnen is, is het toch wel een stuk drukker en gevaarlijker in brussel. Ben veel meer (school)bussen tegengekomen en vrouwen met kindjes in monovolumes (die blijkbaar geen spiegels gebruiken #-o )
Dan ook nog een eikel in een porsche cayenne. Die rijdt me bijna eerst van m'n fiets bij het uitrijden van z'n parkeerplaats. Daarna overrijdt hij bijna iemand op het voetpad omdat ie aan z'n radio aan het prutsen is. Als ik dan m'n duim opsteek om te tonen dat hij "goed bezig is" geeft hij vol gas zodat toch maar duidelijk is dat z'n kar sneller is dan mijn fiets. 100m verder staat hij in de file en sjees ik em voorbij. Gerechtigheid geschiedt :-D
Altijd zalig, zo'n kerels...
Er is mij er zo eens één beginnen uitschelden omdat ik hem rechts ingehaald had. Bij mijn weten is het niet verboden om op het fietspad sneller te rijden dan de auto's op de rijbaan ernaast, maar die vent had daar duidelijk problemen mee. Zijn ego zal gekrenkt geweest zijn...

Gisteren de eerste keer sinds lang in de regen van het werk gekomen.
Voor het herfst-winter-seizoen zal ik toch van bandjes moeten wisselen onder de koersfiets, want bij 't minste dat ik aan m'n remmen kwam was 't schuiven geblazen.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Mojobiker wrote:'t Was lang geleden dat ik nog eens werd getrakteerd op hemels water. Gisteren stond den tap anders goed open.

Mojo
amai ni
ik was goed nat, en dan nog de kids per bakfiets gaan afhalen
zij zaten gelukkig droog onder de huif :wink:

da belooft voor het weekend :(

Streets
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

hehe :wink:

Sorry voor de gewonden,maar lekker bla voor de filerijders

Streets
Post Reply