sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

nothing 's impossible wrote:
Zombiker wrote:Jah Koen, ge weet wat te doen voor 2013 :-D
A ja, Schuifke open, trip er uitnemen, schuifke toe :wink:

En, we hebben nog wat camelendrijvers nodig ook natuurlijk, want sandman of niet, met 100 l water rondfietsen #-o
Ik heb nog meer tochten in diezelfde schuif liggen hoor !

- Hoggar: te extreem voor de modale westerse biker.

- In de voetsporen van Don Quichote: te gemakkelijk voor ons doelpubliek.

- Trans Portugal: te saai, een grote desillusie... dat zou wel verkopen, maar een beetje eergevoel moet er zijn ! Het Spaanse binnenland is véél spectaculairder.

- Picos de Europa: sinds de Cares kloof niet meer mag met de bike... :evil: indien we daar naartoe zouden gaan kan ik me toch niet inhouden en stevenen we af op een fikse boete. Best niet doen dus.

- nog drie andere reizen die ik nog niet aan jullie neus ga hangen :wink:, wegens misschien ooit nog een "A Donde Vamos ?" verrassingsreis - van zodra er vlotter fietstransport mogelijk wordt.

Voor de Hoggar: die reis is volledig voorbereid en ik hoef bij wijze van spreken maar een paar mails en telefoontjes te plegen om de 4x4 en kamelenkaravaan-assistentie te regelen. Beste periode: eind november/begin december of maart. 18 à 23°C overdag, we zitten op hoogte.
Spreek gerust onderling af, vanaf ne man/vrouw of 8 zijn we weg. Niet te duur ook, ik denk rond de 1000 Euro, vluchten en kamelen inbegrepen.

Als het allemaal Sandmannekes zouden zijn moeten we er absoluut een aantal dagen Tassili de Hoggar aan breien, hier een blog met mooie foto's om een idee van het terrein te geven: http://hoggar-2005.blogspot.com/
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik ga volgende winter weten wat doen, maart kan misschien?

En, stadsgebruik, dat is voor de meeste mensen toch wat meer dan enkel trappen afrijden :wink:
Ik volg Flupke, 1,5 bar is een leuk compromis, bolt voldoende en is toch nog voldoende comfortabel.
En, met 0,8 bar voel ik de velg als ik trappen oprij!
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

Dit jaar is bij mij de verlof ook al grotendeels gepland, maar maart 2013 zie ik ook wel zitten!

"Hoggar: te extreem voor de modale westerse biker"
Dat zinnetje vraagt toch gewoon om daarheen te trekken :drunk: :-D
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Zombiker wrote:Dit jaar is bij mij de verlof ook al grotendeels gepland, maar maart 2013 zie ik ook wel zitten!

inderdaad,
2014 zou ik wel zien zitten ...

in 2013 volgt er waarschijnlijk een karate Japanreis (dus verlofdagen zullen wat op zijn en budget ook)
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

Hmmm Japan, daar wil ik ook weleens heen met de Sandman: prachtige tracks tussen de vulkanen ginds =P~

"Budget" is daar btw relatief hoor; alleman is altijd bezig dat dat een duur land is, maar vond het dagelijks leven daar als Westerling eerder goedkoop te noemen :wink:
(blijft wel een prijzig ticket uiteraard)
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Zombiker wrote:Dit jaar is bij mij de verlof ook al grotendeels gepland, maar maart 2013 zie ik ook wel zitten!

heb wel geen zin om als een zombie terug te komen :wink:

imho: laat ons beginnen met een leuke winterreis in 't zuiden,
spannende trails en basis-comfort

voorjaar (maart) is ideaal, december/januari = feestdagen/inventaris/afsluiting boekjaar/... februari = krokusvakantie
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Vind ik ook.
Al te voet in de woestijn in Algerije (Tassili n'Ajjer) gezeten, dus moet het met de bike ook kunnen.

Misschien begin 2013 Nicaragua, en daarna de Hoggar 8) .

@pocoloco : misschien toch wat verduidelijking geven over wat er zo extreem is. In elk geval de temperatuur al niet.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Misschien moeten we eerst eens gewoon in den Belgiek afspreken voor een ritje :wink:
FOUTURE
Mountainbiker

Post by FOUTURE »

rubber-12 wrote: @pocoloco : misschien toch wat verduidelijking geven over wat er zo extreem is. In elk geval de temperatuur al niet.
Pocoloco vertrekt vanavond naar Finland. Voor zover ik gehoord heb zal de Hoggar-raid vooral extreem spartaans zijn, op vlak van accomodatie en luxe : er is keus tussen ezellinnenmelk, dromedarissenmelk en kemelmelk - alledrie zuur. Iets voor fijnproevers dus :roll:

Slapen in 't zand. Schorpioenen uit je schoenen schudden eer je er instapt. Wassen met gewoon zand, ketting smeren met grof zand, kont afvegen met fijn zand...

Après-bike : mierzoete kokendhete thee slurpen, bidden in 't zand richting Mekka, voetballen in 't zand met een verknoopte binnenband, sterren tellen.

En biken in overweldigend mooie natuur, natuurlijk :-)
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

FOUTURE wrote:
rubber-12 wrote: @pocoloco : misschien toch wat verduidelijking geven over wat er zo extreem is. In elk geval de temperatuur al niet.
Pocoloco vertrekt vanavond naar Finland. Voor zover ik gehoord heb zal de Hoggar-raid vooral extreem spartaans zijn, op vlak van accomodatie en luxe : er is keus tussen ezellinnenmelk, dromedarissenmelk en kemelmelk - alledrie zuur. Iets voor fijnproevers dus :roll:

Slapen in 't zand. Schorpioenen uit je schoenen schudden eer je er instapt. Wassen met gewoon zand, ketting smeren met grof zand, kont afvegen met fijn zand...

Après-bike : mierzoete kokendhete thee slurpen, bidden in 't zand richting Mekka, voetballen in 't zand met een verknoopte binnenband, sterren tellen.

En biken in overweldigend mooie natuur, natuurlijk :-)
Het verhaal van pocoloco staat op pagina 100 van dit topic.

Ik kreeg de kriebel als ik het las. Een reisje naar een warmer oord in maart zie ik ook wel zitten.
Ik heb wel (nog) geen sandman. :(
Post Reply