No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

Sandcrawler wrote:
toverijse wrote:
Sandcrawler wrote: Pak u gewoon een 20" binnenband,sleur die rond u velg,knip hem middendoor (overlangs natuurlijk) ,
plooi open,zeepsopje erop,zwier er uw buitenband rond ('t zal wa moeilijker zijn dan normaal).
60ml notubes of joe erin 4bar erop,goed shaken terwijl je't wiel steeds rondraait (horizontaal).
Daarna wegleggen op 1 kant,na geruime tijd omdraaien.Overschot van de binnenband snijden.
Druk aflaten tot gewenste rijdruk en vertrekken maar.
Wil je eens bekijken hoe ze't doen?KLIK
Ik weet wel hoe ze het doen maar ik vraag me af of ik het kan doen op crossrides. en ik zou liefst gewoon het standaardpakket nemen en het niet op de ghetto manier doen :wink:
Ik heb gisteren (eigenlijk vanacht op m'n werk :wink: ) nog crossrides gedaan op deze manier.
Dus zal't standaard-pakket ook wel lukken vermoed ik.
Ok bedankt voor de info, het enige wat mij nog doet twijfelen om over te stappen op tubeless is dat je met tubeless niet makkelijk van banden kunt wisselen als het parcours vol modder ofzo ligt.
ps. als ik overschakel naar tubeless zal het met de Stan's No Tubes Tubeless Conversion Kit zijn denk ik. Ik dacht dat je met deze kit geen andere buitenbanden nodig hebt of ben ik mis?
Raciiing Ralph
Mountainbiker

Post by Raciiing Ralph »

velg: rigida taurus
vloeistof: notubes
banden: Racing Ralph 2.1 evo (niet tubeless)

Voorste band bleef hard met de rimstrip over het rode ingeplakte velglint

Achterste band twee keer rond de velg gegaan met het gele bijgeleverde lint.

compressor nodig voor opblazen.

bijde banden 85 ml notubes .

voorste band verliest 0,5 bar na 1 week.
achterste band 0,2 bar na 1 week
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Als je weet dat je notubes wil gaan rijden, overweeg dan gewoon de notubes velgen. Ben je van al dat gedoe met rimstrips af.

Je wil notubes, omdat het lichter is en preventie tegen lekrijden. en dan mik je er een rimstrip in???. Bij sommige velgen knalt je band er dan ook nog eens af (wat ik hier lees).

Dus voor mij gewoon een olympic velg (of mavic tubeless, werkt ook prima).
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

wasbeer2006 wrote:Als je weet dat je notubes wil gaan rijden, overweeg dan gewoon de notubes velgen. Ben je van al dat gedoe met rimstrips af.

Je wil notubes, omdat het lichter is en preventie tegen lekrijden. en dan mik je er een rimstrip in???. Bij sommige velgen knalt je band er dan ook nog eens af (wat ik hier lees).

Ik ben ook van dit principe
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

roy111 wrote:
wasbeer2006 wrote:Als je weet dat je notubes wil gaan rijden, overweeg dan gewoon de notubes velgen. Ben je van al dat gedoe met rimstrips af.

Ik ben ook van dit principe
Dat is wel direct een serieuze investering (500euro) en mijn huidige wielset is nog maar een 5tal maanden oud dus...
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Tuurlijk dat begrijp ik ook wel! Zeker als je minder te besteden hebt.

Maar er zijn erbij die behoorlijk tobben en dan met het risico dat je band ervaf knalt, lijkt me dat een wat groot risico.
Timba
Mountainbiker

Post by Timba »

Kan je de geax barro mountain TNT aanraden. Is iets lichter dan een tubeless-band en heeft stevige flanken. Tot nu toe nog geen slechte ervaring mee gehad.
Last edited by Timba on Fri 22 Jan 2010 14:25, edited 1 time in total.
Kubus
Mountainbiker

Post by Kubus »

Sedert wanneer zijn Crossrides tubeless???????
Timba
Mountainbiker

Post by Timba »

Crossride zijn idd NIET tubeless. Topic aangepast.
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

mss is het in de afgelopen 103 pagina's al ter sprake gekomen maar deze allemaal overlopen :lol:

Heeft er iemand al ervaring met de binnenbanden (of buitenbanden :-? ) die rechtstreeks voorzien zijn van product no tubess??
ik heb vaag vernomen dat dit de eenvoudigste oplossing is... wsl ook de duurste...

Graag jullie ervaring/ mening...

Ps. ik heb crossmax slr tubless
Post Reply