Ik heb 3 weken geleden mijn carpoolers opgezegd en ben met de fiets beginnen rijden. Moet afhankelijk van welke route 26 tot 29km enkel doen. Ik werk wel in een vaste nacht, dus vertrek 's avonds om 19u45 en 's morgens zit ik om 5u15 weer op de fiets. Dan kan het toch nog verdomd fris zijn! Maar langs de andere kant wel leuk om in het donker te vertrekken en onderweg 't zonneke zien op te komen.
En ik moet zeggen, na een paar keer sta je erop om een uurtje vroeger te vertrekken. Zelfs de laatste dagen toen ik in het oprijden een uur lang pal wind op kop had. Zat nog te twijfelen om eens de moto te nemen en toch nog met de fiets aangezet.
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ik rij nooit langs daar maar ken de streek wel, ik zou persoonlijk wegblijven van de Ninoofsesteenweg, zeker in Anderlecht en Molenbeek.Mirlong1 wrote:Is dat goed te doen van daar (Brouwerij Eylenbos) tot Sint-Jans-Molenbeek om zo het centrum (Brouckère) te bereiken?Bernard wrote:afzakken naar de N8 500m op het voetpad en vanaf Brouwerij Eylenbos is er een fietspad op de N8 tot in Anderlecht.
Of voor een andere optie kiezen?
J.
Moest ik jou zijn zou ik langs Neerpede (Anderlecht) zo binnendoor langs Marius Renard, de Roi Soldat, rond point du Meir en de V Rauterstraat (allemaal Anderlecht) richting het Zuidstation rijden om daar de Avenue de Stalingrad te nemen (Brussel) om via de Rue de Midi en Fripiers aan Brouckère uit te komen.
Je moet best proberen de grote wegen te vermijden en een iets rustige parallel weg te nemen waar er minder verkeer is en je veiliger fietsen kan.
Het is natuurlijk maar een eigen idee hé, niets houd je tegen een andere weg uit te kiezen :D
En deze :
- Liedekerke
- Borchtlombeek
- Wambeek
- Sint-Martens-Bodegem
- Station Dilbeek (NMBS)
- Groot-Bijgaarden
- Sint-Agatha-Berchem
- Koekelberg
- Brussel centrum

OF
- Liedekerke
- Borchtlombeek
- Wambeek
- Itterbeek
- Dilbeek
- door het Scheutbos
- Koekelberg
- Brussel centrum

Dus langs de linker kant van de N8 blijven?
Reeds hartelijk dank bij voorbaat,
J.
- Liedekerke
- Borchtlombeek
- Wambeek
- Sint-Martens-Bodegem
- Station Dilbeek (NMBS)
- Groot-Bijgaarden
- Sint-Agatha-Berchem
- Koekelberg
- Brussel centrum

OF
- Liedekerke
- Borchtlombeek
- Wambeek
- Itterbeek
- Dilbeek
- door het Scheutbos
- Koekelberg
- Brussel centrum

Dus langs de linker kant van de N8 blijven?
Reeds hartelijk dank bij voorbaat,
J.
Respect voor de moedige mensen die dit doen !
Van zodra ik bij een klant zit die wat dichterbij huis is, die de nodige faciliteiten heeft (douche?), zal ik ook wel met regelmaat mijn ijzeren ros bovenhalen denk ik. Een fietspartner zou nog idealer zijn :D
Ik doe het dan niet met het oog op die premie, gewoon voor de conditie, en op die manier doe ik training zonder dat ik er extra tijd aan verlies :D
Van zodra ik bij een klant zit die wat dichterbij huis is, die de nodige faciliteiten heeft (douche?), zal ik ook wel met regelmaat mijn ijzeren ros bovenhalen denk ik. Een fietspartner zou nog idealer zijn :D
Ik doe het dan niet met het oog op die premie, gewoon voor de conditie, en op die manier doe ik training zonder dat ik er extra tijd aan verlies :D