Graag gedaan.Peaches wrote:Het was me een tochtje! GPS na de bevoorrading verloren op het 1ste moeilijke stuk en na het tweede moeilijke stuk er pas achtergekomen. Gelukkig had een alerte biker mijn GPS gevonden en kwam mij tegen toen ik terug fietste om te gaan zoeken. Nogmaals bedankt aan deze eerlijke biker!
Zo 29/01/2012 Leopoldsburg
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- LaGamuza
- Mountainbiker
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Vandaag in Leopoldsburg ook vertrokken voor de 40 km maar al zeer snel de strijd moeten staken.
Om 9u15 ongeveer vertrokken en het was al redelijk treintje rijden de eerste km's...
Bij het eerste kleine hellingske bleef mijn ketting vooraan om een onverklaarbare wijze niet op het tandwiel liggen : elke keer ik dus kracht zette, schoot mijn ketting vooraan naar het kleinste tandwiel (of zelfs eraf)...
Ik heb zo een paar km's verder gesukkeld maar na 7 km was ik het zodanig beu en ben ik dankzij gps naar de grote baan gereden om op mijn gemak te gaan douchen. Ik had geen zin om elke helling te voet omhoog te klefferen...
Na het wachten op mijn kameraden een beetje teleurgesteld naar huis gereden want het was ongetwijfeld een zeer mooi parcours...
Voor de rest niks dan lof voor de organisatie
- warme en ruime douches
- zeer vlotte inschrijving
- grote cafetaria (met bediening indien gewenst)
- extraa'tjes : gratis tombola en boulet van Mora
- goede fietsenstalling (ideaal systeem met aparte in- en uitgang + enkel mensen van organisatie daarin)
Aan de bevoorrading ben ik helaas niet geraakt, maar deze was ook in orde voor zover ik opgevangen heb.
Bovenop de mechanische pech, mocht ik thuis vaststellen dat ik mijn lange koersbroek vergeten was in de kleedkamer...
Dus als iemand een lange broek van Moozes heeft meegenomen met bedrukking van de firma HAROL : graag een seintje.
Of hopelijk heeft een goede ziel deze meegenomen naar de inschrijving, want tijdens het wachten daar had ik gezien dat er een plekje was met "verloren voorwerpen".
Volgend jaar weer van de partij maar dan hopelijk zonder tegenslag
Om 9u15 ongeveer vertrokken en het was al redelijk treintje rijden de eerste km's...
Bij het eerste kleine hellingske bleef mijn ketting vooraan om een onverklaarbare wijze niet op het tandwiel liggen : elke keer ik dus kracht zette, schoot mijn ketting vooraan naar het kleinste tandwiel (of zelfs eraf)...
Ik heb zo een paar km's verder gesukkeld maar na 7 km was ik het zodanig beu en ben ik dankzij gps naar de grote baan gereden om op mijn gemak te gaan douchen. Ik had geen zin om elke helling te voet omhoog te klefferen...
Na het wachten op mijn kameraden een beetje teleurgesteld naar huis gereden want het was ongetwijfeld een zeer mooi parcours...
Voor de rest niks dan lof voor de organisatie
- warme en ruime douches
- zeer vlotte inschrijving
- grote cafetaria (met bediening indien gewenst)
- extraa'tjes : gratis tombola en boulet van Mora
- goede fietsenstalling (ideaal systeem met aparte in- en uitgang + enkel mensen van organisatie daarin)
Aan de bevoorrading ben ik helaas niet geraakt, maar deze was ook in orde voor zover ik opgevangen heb.
Bovenop de mechanische pech, mocht ik thuis vaststellen dat ik mijn lange koersbroek vergeten was in de kleedkamer...
Dus als iemand een lange broek van Moozes heeft meegenomen met bedrukking van de firma HAROL : graag een seintje.
Of hopelijk heeft een goede ziel deze meegenomen naar de inschrijving, want tijdens het wachten daar had ik gezien dat er een plekje was met "verloren voorwerpen".
Volgend jaar weer van de partij maar dan hopelijk zonder tegenslag
Fijne tocht, top-organisatie!
Vroeg vertrokken en na de bv de 30 km gekozen (motor opgeblazen in de eerste 20 km), dus ik heb niet zo veel last gehad van veel volk
Mooi kader en hoog fun-gehalte.
Als je overal de "moeilijke" passage koos, had je effectief 99% off-road hoor. Het laatste blubberstuk was er wat te veel aan, maar ik verkies dat boven asfalt any time!
Enige minpunt was die ranzige boulet
Tot volgend jaar!
Vroeg vertrokken en na de bv de 30 km gekozen (motor opgeblazen in de eerste 20 km), dus ik heb niet zo veel last gehad van veel volk
Als je overal de "moeilijke" passage koos, had je effectief 99% off-road hoor. Het laatste blubberstuk was er wat te veel aan, maar ik verkies dat boven asfalt any time!
Enige minpunt was die ranzige boulet
Tot volgend jaar!
- switch87
- Mountainbiker
ja was zeker 99% off-road, al heb ik toch gepast voor dat laatste stuk blubber. welk asfalt? ik heb alleen beton gezien hoorVerellen wrote:Fijne tocht, top-organisatie!
Vroeg vertrokken en na de bv de 30 km gekozen (motor opgeblazen in de eerste 20 km), dus ik heb niet zo veel last gehad van veel volk![]()
Enige minpunt was die ranzige boulet![]()
![]()
![]()
Tot volgend jaar!
-
Hell Yeah !
- Mountainbiker
Post by Hell Yeah ! »
T'was een mooie tocht... spijtig van het vele treintjes rijden, wiel op wiel... maar ja da hoort er ook bij zekers...
Wat ik wel ni begrijp is hoe sommige MTB'kers VOOR een helling in de remmen gaan ??? Ge moet juist gas bijgeven...
Volgend jaar zeker terug van de partij ! Hopelijk maken ze dan ne tocht van 60km erbij die grotendeels apart loopt van de kortere afstanden... dan is er al veel opgelost van de problemen van vandaag.
See ya on the track !
Wat ik wel ni begrijp is hoe sommige MTB'kers VOOR een helling in de remmen gaan ??? Ge moet juist gas bijgeven...
Volgend jaar zeker terug van de partij ! Hopelijk maken ze dan ne tocht van 60km erbij die grotendeels apart loopt van de kortere afstanden... dan is er al veel opgelost van de problemen van vandaag.
See ya on the track !
- Bulls69
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
+1gendarme cruchot wrote: Niks maar dan ook niks aan te merken op deze toertocht , enkel fun fun fun!!!
En voor de mensen die zich storen aan het vele volk op deze toertocht: deal with it of blijf weg. Iedereen wil graag rijden op dit mooie parcours.En ze hebben groot gelijk.
Ons hier dik geamusseerd van de eerste tot laatste km!
-
Capitol
- Mountainbiker
Zeer goede organisatie in Leopoldsburg! Inschrijving ging vlot, bevoorrading was goed, bepijling duidelijk (ook zeer goed onderscheid tussen moeilijk en gemakkelijk).
Single tracks hebben uiteraard als nadeel dat er moeilijk kan voorbij gestoken worden. Voor mij vandaag geen probleem, want ik geraakte niet voorruit.
Aan de andere kant, als je aan een toertocht gaat meedoen, weet je dat er veel volk kan zijn, dat er single tracks kunnen zijn en dus dat het kan zijn dat je file gaat doen. Als men daar niet tegen kan, moet men ergens alleen gaan rijden of op de baan gaan rijden of heel vroeg of heel laat vertrekken.
Single tracks hebben uiteraard als nadeel dat er moeilijk kan voorbij gestoken worden. Voor mij vandaag geen probleem, want ik geraakte niet voorruit.
Aan de andere kant, als je aan een toertocht gaat meedoen, weet je dat er veel volk kan zijn, dat er single tracks kunnen zijn en dus dat het kan zijn dat je file gaat doen. Als men daar niet tegen kan, moet men ergens alleen gaan rijden of op de baan gaan rijden of heel vroeg of heel laat vertrekken.
-
Speedy Pinegel
- Mountainbiker
Post by Speedy Pinegel »
Staan alle foto's al online?
was vrij zeker dat ik ook getrokken werd of waren er meerdere fotografen?
was vrij zeker dat ik ook getrokken werd of waren er meerdere fotografen?