Hier wat meer discussie dan op het NL-forum zie ik,..
Na een aantal jaar van afwezigheid, vond ik de LCMT weer een geweldig mooi MTB-evenement! Ik heb heerlijk gebiked en me goed geamuseerd. De sfeer was super! De routes waren mooi!
Tja,..die chrono's,..
Eerlijk gezegd: ik had hier voor dit weekend geen behoefte aan. Net zoals in de Chemins du Soleil ga ik gewoon lekker van start en probeer ik mijn vrienden af te troeven. Dat is de wedstrijd voor mij! Om een klassement, een tijdsopname sta ik persoonlijk niet te springen. Daarvoor zijn er al zoveel evenementen die 100% competatief zijn. Een mix van serieuse competitie en recreatief (zoals in de LCMT) is geen makkelijke combinatie! In mijn omgeving gebruiken de meesten de LCMT als training voor een andere meerdaagse.
Maar ok,..als aangegeven is dat er een chrono is, dan zou die ook soepel moeten verlopen. En dat was, eerlijk is eerlijk, niet helemaal het geval wat de uitpijling betreft. (Het is natuurlijk ook niet niks om 360km route uit te pijlen, hoeveel organisaties doen dat?) Misschien kan het ook wel een stuk simpeler met het competatief element. Bijvoorbeeld alleen een bergprijs?
Maar,...... ik heb een geweldig bikeweekend gehad!! Dank jullie wel!
Voor wie het wil lezen, hier een verslag:
LCMT 2012
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- endorfin
- Mountainbiker
Hierbij een verslag van de mountainbike.be crew:
http://www.mountainbike.be/algemeen/act ... m=&ucat=7&
http://www.mountainbike.be/algemeen/act ... m=&ucat=7&
Beste Ronald, ik wil je gewoon van harte bedanken voor een fijn verslag. We vragen je beleefd of we het mogen linken in onze eigen LCMT-site? Dan kan iedereen die de LCMT-site opent meteen naar die knappe site van jullie toe!Ronald V wrote:Hier wat meer discussie dan op het NL-forum zie ik,..
Na een aantal jaar van afwezigheid, vond ik de LCMT weer een geweldig mooi MTB-evenement! Ik heb heerlijk gebiked en me goed geamuseerd. De sfeer was super! De routes waren mooi!
Tja,..die chrono's,..
Eerlijk gezegd: ik had hier voor dit weekend geen behoefte aan. Net zoals in de Chemins du Soleil ga ik gewoon lekker van start en probeer ik mijn vrienden af te troeven. Dat is de wedstrijd voor mij! Om een klassement, een tijdsopname sta ik persoonlijk niet te springen. Daarvoor zijn er al zoveel evenementen die 100% competatief zijn. Een mix van serieuse competitie en recreatief (zoals in de LCMT) is geen makkelijke combinatie! In mijn omgeving gebruiken de meesten de LCMT als training voor een andere meerdaagse.
Maar ok,..als aangegeven is dat er een chrono is, dan zou die ook soepel moeten verlopen. En dat was, eerlijk is eerlijk, niet helemaal het geval wat de uitpijling betreft. (Het is natuurlijk ook niet niks om 360km route uit te pijlen, hoeveel organisaties doen dat?) Misschien kan het ook wel een stuk simpeler met het competatief element. Bijvoorbeeld alleen een bergprijs?
een correct antwoord, graag gedaan.
Beste biker 'Lowie',lowie wrote:Ik ben nog nooit deelnemer geweest van de lcmt, maar ben op allerlei manier betrokken bij tracks in de Ardennen.
Ook bij andere wedstrijden/marathons/toertochten zie ik dikwijls afstanden en hoogtemeters verschijnen waar ik mijn wenkbrauwen bij frons.
Ook hier dus weer : waarom kan men in godsnaam tot op 1 km en 100 hoogtemeters na geen juiste info geven ????
niet gecontroleerd ? alleen op kaartmateriaal uitgestippeld ?
ben benieuwd naar een correct antwoord[/b]
Net terug van een weekend assisteren en mee bepijlen van de La Chouffe Classic. Als 'algemeen LCMT-verantwoordelijke' of voorzitter van Biking Events hebben wij inderdaad ook al van bij de opstart een serieuze inbreng in de La Chouffe Classic op de weg. Het is effectief ons eigen team dat instaat voor de bewegwijzering van die La Chouffe Classic. Ook zorgden wij afgelopen zaterdag voor de mechanische ondersteuning op diverse posten alsook mobiel. We zijn best fier u en iedereen te kunnen melden dat er zaterdag 4000 tevreden (weg)fietsers huiswaarts is gekeerd, in het bijzonder ook wegens perfecte bepijling en technische service. Wat er dan in de LCMT van 2012 beter kon? Wel, er moest op (te) korte tijd een volledig nieuw bepijlingsteam (lokaal) worden opgericht. Dat team, waarvan de 'roots' gelinkt zijn met de vroegere World Cup-organisatie van Houffalize, had nog nooit zo'n etappes uitgezet. Nu hadden die mensen indertijd een perfecte aanpak voor een circuit van 10 km, maar was er natuurlijk een manifest gebrek aan ervaring voor 360 km over 4 dagen. Aanvankelijk hadden wij 2 'Vlaamse' begeleiders voorzien om hen hierin bij te staan. Die waren tijdens de verkenningen mee geweest (dus wel alles afgefietst, ikzelf in het bijzonder mee de ritten gaan testen, zie bv. vooral 'mijn' nieuwe vierde etappe waar ik heel veel lof heb mee geoogst en waar ik zelf na de verkenning ook uitermate happy mee was). Nu konden die 2 Vlamingen plots om uiteenlopende redenen (o.m. rugblessure & familiale aangelegenheden) toch niet mee naar de LCMT, zodat we in laatste instantie al onze (bange) hoop en vertrouwen hebben moeten leggen in de franstalige, lokale crew. Na 1 dag hebben wij al dringend bijgestuurd en is een van onze 'dispatching'-mannen (een West-Vlaming) bijna voortdurend met zijn mountainbike aan het voorrijden geweest. Hij heeft uitstekend werk geleverd en in feite is er in de drie daarop volgende etappes niet veel meer fout gelopen. Enige wat wel waar is: soms meer pijlen nodig zeker in de chrono. En ook: hier en daar klopten afstanden niet meer volledig, zij het dat 'boswerken' en 'boswachters' tijdens de LCMT zelf de reden waren voor soms haastig maar onvermijdelijk bijsturen van het circuit, zonder daarom een 'minder mooi' parcours te krijgen. En ja, dan liever wat inkorten dan omgekeerd langer maken. Dat verklaart dan ook het afwijken op sommige plekken van de gps-route met de bepijlde route. Nu is het zo dat gps-files een service zijn om altijd terug op de goede strook te geraken. Een late wijziging van de dienst Waters en Bossen kan niet altijd meer in de gps-tracks worden verwerkt, zeker niet als het over 4 ritten gaat. Wie de GPS-route volgde kwam wel altijd weer correct uit, en daar gaat het toch om (alweer uitz. 'chrono', dat moet allemaal perfect corresponderen). Naar de Houffamarathon toe van 8 juli hadden we afgelopen weekend voor en na de La Chouffe Classic enkele zeer pittige en nuttige meetings, Vlamingen en lokale franstaligen samen. Met één missie: elk volgend evenement van Biking Events zal qua parcoursplanning perfect worden uitgewerkt, niet alleen op papier maar des te meer op het terrein. Alle nodige maatregelen werden nu al uitgetekend, en ja, we recruteren graag enkele doorgewinterde bikers die van de Ardennenlucht houden en als 'Vlamingen' mee willen helpen om ons toe te laten over 4 dagen met voldoende mensen en middelen in perfecte parcoursbepiiling te voorzien. Met voldoende zin voor zelfkritiek wil ik toch nog even aanstippen dat recreant-bikers doorgaans veel minder verkeerd reden en dat op het moment van hun passage er wel een bordje hing (ons zo meegedeeld door die mensen). Maar OK, in wedstrijdvorm is wat bijkomende bepijling welgekomen en moet een motard die voorop rijdt het parcours blind kennen (dus vooraf hebben gedaan).
-
TrialBiker
- Mountainbiker
BikingEvents
Post by TrialBiker »
De LCMT wordt ingericht door BikingEvents heb ik gevonden, maar ik weet niet of het de moeite waard is om mee te doen. Is het een goed georganiseerd evenement?
Beetje laat wel! Was blijkbaar druk aan het biken waardoor ik je bericht gemist heb. Maar natuurlijk mag dat Kurt. Dank je wel voor het compliment.KurtiLCMT wrote:Beste Ronald, ik wil je gewoon van harte bedanken voor een fijn verslag. We vragen je beleefd of we het mogen linken in onze eigen LCMT-site? Dan kan iedereen die de LCMT-site opent meteen naar die knappe site van jullie toe!Ronald V wrote:Hier wat meer discussie dan op het NL-forum zie ik,..
Tja,..die chrono's,..
-
Rob Xtreme
- Mountainbiker
Re: LCMT 2012
Post by Rob Xtreme »
Omdat TrialBiker erachter vroeg(effe geleden), omdat velen momenteel hun doelen beginnen vast te leggen, omdat de inschrijvingen 2013 open zijn en er nog plaats is, omdat ik ondertussen al 7 keer heb deelgenomen als recreant, een korte mening.
De LCMT is een top-organisatie die hoofdzakelijk uit pure vrijwilligers bestaat!
Elke MTBiker zou de LCMT eens moeten proberen. 4 dagen genieten zonder zorgen, behalve zorgen dat jijzelf en je fiets in conditie zijn en blijven.
De editie 2012 was naar mijn oordeel minder zwaar door het goede weer maar ook door de kortere afstanden, editie 2013 wellicht hetzelfde wat afstanden betreft.
De chrono heb ik nooit meegereden maar is elk jaar opnieuw een onderwerp van discussie, al dan niet terecht, waardoor sommige het idee krijgen dat alles een zooitje is. Niet dus, de vele dingen die goed zijn wegen niet op tegen de paar zaken die mislopen, voor mij als recreant alleszins niet.
Prijs-kwaliteit volgens mij moeilijk te verbeteren, hotel formule kost natuurlijk wel wat maar op het hotel is de laatste jaren dan ook weinig op te merken. Overvloedige aangepaste ontbijt en avondbuffetten, kom meestal zwaarder terug dan ik vertrokken ben.
Ok, er is elk jaar wel iets voor verbetering/verandering vatbaar maar ik ga toch alweer voor de 8ste keer inschrijven net als vele anderen.
Voor meer gerichte info over het evenement en alles wat voor jou geregeld wordt verwijs in naar de website http://WWW.LCMT.BE" onclick="window.open(this.href);return false;
De LCMT is een top-organisatie die hoofdzakelijk uit pure vrijwilligers bestaat!
Elke MTBiker zou de LCMT eens moeten proberen. 4 dagen genieten zonder zorgen, behalve zorgen dat jijzelf en je fiets in conditie zijn en blijven.
De editie 2012 was naar mijn oordeel minder zwaar door het goede weer maar ook door de kortere afstanden, editie 2013 wellicht hetzelfde wat afstanden betreft.
De chrono heb ik nooit meegereden maar is elk jaar opnieuw een onderwerp van discussie, al dan niet terecht, waardoor sommige het idee krijgen dat alles een zooitje is. Niet dus, de vele dingen die goed zijn wegen niet op tegen de paar zaken die mislopen, voor mij als recreant alleszins niet.
Prijs-kwaliteit volgens mij moeilijk te verbeteren, hotel formule kost natuurlijk wel wat maar op het hotel is de laatste jaren dan ook weinig op te merken. Overvloedige aangepaste ontbijt en avondbuffetten, kom meestal zwaarder terug dan ik vertrokken ben.
Ok, er is elk jaar wel iets voor verbetering/verandering vatbaar maar ik ga toch alweer voor de 8ste keer inschrijven net als vele anderen.
Voor meer gerichte info over het evenement en alles wat voor jou geregeld wordt verwijs in naar de website http://WWW.LCMT.BE" onclick="window.open(this.href);return false;