Za 11/06/2011 Vloesberg - Flobecq :: 1ère Trans Collines VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

freezy wrote:Die klim net voor Livierenbos was net na de laatste bevoorrading. Je reed even 500m door Brakelbos maar ipv links aan te houden nam je rechts het paadje naast een hoge prikkeldraad, dan over 2-3 aangelegde plateau's in hout en rechts omhoog, eerst zeer zompig en daarna tamelijk steil.
Op die klim heb ik velen horen vloeken. Zelfs te voet opgaan was enorm steil en lang. Ik was blij dat ik boven was en het Livierenbos in zicht was :wink:
En opnieuw: deze 'klim' als afdaling rijden zou ik wel hebben zien zitten...
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Haaike wrote:
MC Tim wrote:
Haaike wrote:Dan Op de Pottelberg door een stomme stuurfout moeten afstappen, maar dan toch maar weer naar beneden gestapt en opnieuw begonnen. Ik moest en ik zou er op rijden en 2e keer was de goeie keer (dat is dan het voordeel van 45km te doen, dat ge u zo'n dingen kunt veroorloven :wink:).
Haaike, waar was de pottelberg precies ergens ?
Was dat daar een die lange tamelijk steile klim waar je uitkwam op een kiezelbaantje temidden het bos en iets verder had je een anttenmast op je rechterkant ? :-D
Yups, dat is hem.
Tik op Google Maps "Pottelberg, Flobecq" in en dan links van wat Google je geeft als resultaat, krijg je dit beeld:
<foto>
Gisteren zijn we dus de Pottelberg opgereden, dan bovenaan rechts het kiezelbaantje op, langs de antennemast op de rechterkant en dan aan de voetbal- en tennisvelden (waar de Herders een controle houden) naar rechts. Heel eventjes asfalt en dan direct die lange dreef op die we gisteren gewoon rechtdoor deden, maar waar de Herders in HM3 (HM4 weet ik niet, want niet gereden), nog een lusje bijnamen in het bosje rechts van de dreef.
Aha, dan weet ik het terug. Da was een leuke klim, niet supertechnisch maar wel lang en soms tamelijk steil. Was wel blij dat ik boven was :-D

BTW: aan de andere kant van het voetbalveld lag een tennisclub met zeker 10 wit/rode vespa's aan de ingang. Stonden daar volgens mij om uitgeputte bikers een '2de kans' te geven :wink:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

een verademing deze tocht. Met z'n vieren op een rustig tempo 90km genieten van de omgeving. Vele mooie paadjes die slechts zelden bereden worden, zelfs enkele die waarschijnlijk nog nooit in een toertocht zaten . Moeilijke stukken werden niet geschuwd, en hoera, geen voorliggers die heel de boel ophouden. Eindelijk konden we nog eens wat stuurmanskunst bovenhalen, falen kon deze maal enkel aan de eigen beperkingen toegeschreven worden. Hetgeen we hier voorgeschoteld kregen van parcours, mogen ze mij iedere week geven, en dan vooral die moeilijke stukken. Ik ben enkel benieuwd wat de 115k aan ander schoons gekregen heeft. Hopelijk kunnen we dat volgend jaar ontdekken.
Ik hoop ook dat de gps van de herders niet alle stukken parcours opgeslagen heeft, want geef toe: 1000 of meer man over sommige stukken van dit parcours [-X .
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Als je ziet hoeveel pagina's reeds over deze TT geschreven zijn, bijna alles positief (op enkele futiliteiten na) en dat voor de eerste editie, dan moeten we daar niet veel woorden meer aan vuil maken zeker :drunk:

De On Two Wheelers gaan hun tenen mogen uitkuisen volgend weekend om even goed te doen..., maar daar twijfel ik echter niet aan :wink:

2 super ritten op 2 weekends tijd en dit alles vlak bij mijn deur :drunk:
't Zal weer zeer aan 't hartje doen als we weer zo'n een echte veldrit gaan maken bij gebrek aan beter... :(
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Die linkse klim in het heksenbos leek mij ook vrij onmogelijk.. op 2/3 geraakt maar dan het achterwiel dat wegslipte. Misschien als de grond er iets harder aangestampt ligt dat het net lukt.
Die 2e ben ik ook blijven steken aan de wortel :( was ook wel lekker moeilijk met net ervoor zo'n haarspeldbocht.

Die klim net voor Livierenbos heb ik mijn benen toch in een serieuze kramp getrokken toen ik na het slechtliggende hout terug wou aanzetten, en mijn achterwiel helemaal in de modder werd vastgezogen :evil:

@ Haaike en vraagje aan de herders
Dat lusje in het bos na de Pottelberg zat dit jaar niet meer in de HM. Leek mij ook dat daar nogal een zware afsluiting geplaatst was. Is dit verboden gebied geworden? Was vorig jaar nog wel een leuk technisch bosje.

@ cowboy peter
De extra lus van de 115 had nog heel wat moois :drunk: dus kom zeker volgend jaar nog eens kijken.
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

IvanIvankov wrote::

@ Haaike en vraagje aan de herders
Dat lusje in het bos na de Pottelberg zat dit jaar niet meer in de HM. Leek mij ook dat daar nogal een zware afsluiting geplaatst was. Is dit verboden gebied geworden? Was vorig jaar nog wel een leuk technisch bosje.
Dat lusje rechts zat er idd. niet meer bij.
Is een privéstuk, hadden wel toelating daarvoor maar we zaten nu al aan ons kilometeraantal,dus moesten er sowieso wat stukken geschrapt worden.Verschiet echter niet wat we jullie (daar in de buurt) volgend jaar voor de wielen gaan schuiven :wink:

Ps : dat steile klimmetje, ervoor bezaaid met dat rottend hout is verboden gebied voor mountainbikers.En al zeker dat padje naast de draad er naartoe, dat bij het Brakelbos hoort.
Ath heeft dat ook gebruikt de week ervoor en die organisatie zal alvast op de vingers getikt worden door ANB, die het bos, dat eigendom is van het OCMW van Oudenaarde, beheren.
Ik vrees ervoor, als dat paadje nog een paar keer gaat gebruikt worden, dat ANB gaat beslissen om geen doorgang meer te geven aan mountainbiketochten in het Brakelbos, met dank aan organisaties die eerst beter zouden informeren waar wel en niet kan gereden worden. :- Tenzij die organisaties toestemming gekregen hebben buiten het ANB om, maar dat zou me verwonderen.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

IvanIvankov wrote: @ Haaike en vraagje aan de herders
Je bedoeld dus dat bosje rechts, vlak naast Restaurant ah tennisplein?
Dit was inderdaad mooie speelzone en dit zelfs zonder hoogtemeters :wink:
Stukje is Privé, maar jammer genoeg niet meer onderhouden, alles ligt door elkaar, dus hebben we het maar geknipt.
En als je bosje links voor de balkenafdaling bedoelde(ook privé...): dat zat er wel nog in, maar niet meer volledig. Op die manier zorgden we voor de nodige meters weg om nog deftig splitsingsborden te kunnen plaatsen
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

oeps, niet ver genoeg gelezen...
onzen Levi had al geantwoord :oops:
Zal mijn post hier toch maar laten staan:
als we nog een beetje voort doen staan er hier meer posts op dit forum dan er deelnemers waren :-D :-D
@Cowboy Peter: ik kan je verzekeren: eerste voorstel voor nieuwe Frasnespassage voor HM5 konden we al paar dagen voor Flobecq terugvinden in onze mailbox. Sommige stukken zijn gelijklopend, maar ja, die gasten weten ook wel waar het mooi is hé.
Grootste verschil zullen de recuperatiestukken blijven:
Nu zat er hier en daar eens langer baanstuk in of een vlakke zone, maar dit gaan wij weer trachten te mijden waar mogelijk #-o
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

dat bos naast tennisveld rest. chalet radar,zat er zeker niet in we hebben langs de dreef blijven rijden
twee jaar terug met der herdsm. wel was met takken parcour gemaakt in dit privébosje.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

voor de mensen die een héééééééél grote frigo hebben :wink:
vandaag mailtje ontvangen van organisatie:
oké Johan,

We zullen normaal de tweede editie van de TransCollines op 9/06/2012 organiseren
noteren jullie dit alvast NIET aub :wink:

'k heb die mensen ook nog gelukkig gemaakt: heb hun net de gpx van hun eigen tocht doorgestuurd. ze waren hem nl kwijt wegens crash v harde schijf #-o
Post Reply