Raid des Hautes Fagnes 26/06/2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
soeterke
Mountainbiker

Post by soeterke »

jan vb wrote:nobby nick snakeskin tl ready vanvoor
racing ralph snakeskin tl ready vanachter
alles tubeless en 29er

bolt goe en veel grip vooraan

geloof mij het zal vettig zijn ben 2 weken geleden de eerste 32 km nog gaan doen tot aan de afslag van de 65 km voor degene die weten waar dat is.
toen had het al lang niet meer geregend en toch hier en daar blij dat er iets met wat grip op lag vanvoor.
Na dees week van regen en onweer...

Zeker dat je juist gereden zijt? Kheb vorige week vrijdag nog 80km verkend van de 115 en der was amper iets van modder te zien. Fiets was amper vuil. kheb juist het stuk in de hoge venen niet gedaan.
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

En wij hebben de zondag tussen de buien door in de vallei van de Warche gewandeld, mijn schoenen waren enkel vuil aan de onderzijde van de zool.

Dat iedereen hier maar NN of andere tractor banden oplegt, is weer beter voor de chrono van mij :lol:
Gunther11
Mountainbiker

Post by Gunther11 »

Zaterdag al eens een deel van het parcours verkennen en dan beslissen zal het beste zijn zeker. Den één zegt zo, den anderen anders. Belangrijkste is dat zondag 23 graden zal zijn. :-D
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

26
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

26
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

pffff.....zweten
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

da droogt de modder beter op de bril als het 26graden gaat zijn 8) :lol:
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Joepie toch nog BOX 1 op de 65 kunnen starten ,collega Box 2 kunnen weer apart rijden dus
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

UPDATE PARCOURS :
Namiddag 48 km gereden, grotendeels RDHF + nog wat andere paden in de omgeving Malmédy - Warche - Tros Marets - Xhoffraix (met 1480 hms waarvan 980 op 27 kms, als dat geen goeie coëfficiënt is !).

Na al dat "van horen zeggen" vond ik dat het allemaal reuze meeviel. Stroken gedaan die er echt vettig bijliggen als het vettig is >> niet veel last van gehad (vb voor de kenners : de strook langs het Moupa-veen, waar je dikwijls de wortelstrook in het bos moet nemen om niet te verzuipen, was goed te doen. Er staan uiteraard op sommige trajecten plassen, maar het blijft goed bollen en het zijn geen suck-stroken geworden. Als er 1000 man gepasseerd is kan dat misschien anders worden.

Deze namiddag (van 3 tot 8.30) heb ik het daar volledig droog gehouden - boven de Hoge Venen heb ik het zien regenen, en daar blijkt 3 mm gevallen te zijn. Niet de zware buien dus die Limburg aangedaan hebben.

Als er de volgende dagen niet veel neerslag meer bijkomt gaat het dus reuze meevallen
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

lowie wrote:UPDATE PARCOURS :
Namiddag 48 km gereden, grotendeels RDHF + nog wat andere paden in de omgeving Malmédy - Warche - Tros Marets - Xhoffraix (met 1480 hms waarvan 980 op 27 kms, als dat geen goeie coëfficiënt is !).

Na al dat "van horen zeggen" vond ik dat het allemaal reuze meeviel. Stroken gedaan die er echt vettig bijliggen als het vettig is >> niet veel last van gehad (vb voor de kenners : de strook langs het Moupa-veen, waar je dikwijls de wortelstrook in het bos moet nemen om niet te verzuipen, was goed te doen. Er staan uiteraard op sommige trajecten plassen, maar het blijft goed bollen en het zijn geen suck-stroken geworden. Als er 1000 man gepasseerd is kan dat misschien anders worden.

Deze namiddag (van 3 tot 8.30) heb ik het daar volledig droog gehouden - boven de Hoge Venen heb ik het zien regenen, en daar blijkt 3 mm gevallen te zijn. Niet de zware buien dus die Limburg aangedaan hebben.

Als er de volgende dagen niet veel neerslag meer bijkomt gaat het dus reuze meevallen

Klinkt super, bedankt voor de update! =D> =D> =D>
Post Reply