Inderdaad, blauw is gebruikelijk de kidstoer.
Maar bij de eerste splitsing tussen de 60km en de andere afstanden hadden jullie onder het bord van de 60 een blauwe pijl gehangen, en een gele bij de andere afstanden. Dat heeft wel voor wat verwarring gezorgd. Blijkbaar ging de kidstoer dus ook de kant van de 60 op daar, maar dat stond niet op de splitsingborden. En dan even verder op de 60km gingen plots de blauwe pijlen één kant op, en de gele een andere, zonder iets van verduidelijking qua afstand. Hier stond een hele groep mensen te twijfelen, tot er iemand heeft gebeld naar de organisatie voor verduidelijking.
Maar ik kan gerust aannemen dat mensen hier de kidstoer hebben gevolgd omdat die blauwe pijl aan de splitsing onder het bord van de 60 hing en de gele bij de andere afstanden.
Zo 24/04/2011 Aarschot :: Zomertoertocht Goorbikers
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Rucher
- Mountainbiker
Zal er in normale omstandigheden (als ik mijne rug weer ni breek zoals vorig jaar) weer van de party zijngoorbiker wrote: Aan het startbord, tegen de nadars hadden we de verschillende pijltjes gehangen. Ik dacht dat de blauwe kleur in de mmeste gevallen dient om de kidstoer af te pijlen vandaar onze keuze. We zullen het onderwerp afpijlen zeker meepakken in onze bespreking van de volgende TT. Noteer 6 november 2011 al maar in de agenda's
Prachtige tt.
En ik ga als enige eens niet klagen over de pijltjes.
Na het machtige parcours op het eerste stuk van de 60 en de leuke kronkelende singletracks later, zal deze tocht mij ook bijblijven met het voor de eerste keer irl spotten van een Moots 29 singlespeed en een Sandman
Zeker tot volgend jaar !
En ik ga als enige eens niet klagen over de pijltjes.
Na het machtige parcours op het eerste stuk van de 60 en de leuke kronkelende singletracks later, zal deze tocht mij ook bijblijven met het voor de eerste keer irl spotten van een Moots 29 singlespeed en een Sandman
Zeker tot volgend jaar !
Gisteren nogmaals een variant op de wet van murphy meegemaakt.
Bij het klaarmaken gemerkt dat ik de fietspomp en bijhorende co patronen thuis vergeten was.
Voor alle zekerheid dan maar gestart voor de 40km ipv de geplande 60km.
20km minder fietsen verkleind ook de kans op lekrijden.
Toch, na een 10 tal km valpartij en de band die eventjes van de velg gaat vermoed ik (de zijflank was behoorlijk wit van de latex).
Een behulpzame bewoner van de bosberg heeft me terug on track gezet dankzij een werkende fietspomp.
Daarna nog verder gefietst zonder problemen.
Het parcours was zoals verwacht. Ik ben zeer vroeg vertrokken dus was het nergens aanschuiven.
Ik ben eigenlijk in het algemeen weinig volg tegengekomen.
Van slechte bepijling heb ik niet echt last gehad.
2 keer eentje gemist door mijn eigen fout. (achter mij reden ze wel juist).
Bij het klaarmaken gemerkt dat ik de fietspomp en bijhorende co patronen thuis vergeten was.
Voor alle zekerheid dan maar gestart voor de 40km ipv de geplande 60km.
20km minder fietsen verkleind ook de kans op lekrijden.
Toch, na een 10 tal km valpartij en de band die eventjes van de velg gaat vermoed ik (de zijflank was behoorlijk wit van de latex).
Een behulpzame bewoner van de bosberg heeft me terug on track gezet dankzij een werkende fietspomp.
Daarna nog verder gefietst zonder problemen.
Het parcours was zoals verwacht. Ik ben zeer vroeg vertrokken dus was het nergens aanschuiven.
Ik ben eigenlijk in het algemeen weinig volg tegengekomen.
Van slechte bepijling heb ik niet echt last gehad.
2 keer eentje gemist door mijn eigen fout. (achter mij reden ze wel juist).
- Dickie
- Mountainbiker
Mooie tocht, en over de bepijling is al genoeg gezev...zegd
.
Veel volk onderweg ook, op sommige singletracks was het filerijden.
Onderaan een afdaling van de Bosberg met veel flow in het begin, ideaal om zonder remmen naar beneden te gaan, maar die eindigde in een flauwe bocht met grind en los zand, had iemand een serieuze smak gemaakt.
Er stond al een biker bij die de organisatie reeds had gebeld.
Ik ben nog even naar beneden gereden om de juiste locatie te zoeken voor het geval er een ambulance moest gebeld worden (zandweg was dus een zijweg van de 'Grote Meur').
Tegen dat ik terug boven was stond er al een camionette van de organisatie.
De mens zijn gezicht zat serieus onder het bloed.
Hoofdwonden bloeden erg en zien er meestal wreder uit dan ze zijn maar ik heb de tocht toch minder onbezonnen verder afgewerkt.
Hopelijk houdt hij er niet te veel aan over en is hij snel weer beter.
Veel volk onderweg ook, op sommige singletracks was het filerijden.
Onderaan een afdaling van de Bosberg met veel flow in het begin, ideaal om zonder remmen naar beneden te gaan, maar die eindigde in een flauwe bocht met grind en los zand, had iemand een serieuze smak gemaakt.
Er stond al een biker bij die de organisatie reeds had gebeld.
Ik ben nog even naar beneden gereden om de juiste locatie te zoeken voor het geval er een ambulance moest gebeld worden (zandweg was dus een zijweg van de 'Grote Meur').
Tegen dat ik terug boven was stond er al een camionette van de organisatie.
De mens zijn gezicht zat serieus onder het bloed.
Hoofdwonden bloeden erg en zien er meestal wreder uit dan ze zijn maar ik heb de tocht toch minder onbezonnen verder afgewerkt.
Hopelijk houdt hij er niet te veel aan over en is hij snel weer beter.
Eigenlijk is alles hier al gezegt:
-het pijltjesprobleem
-de goede organisatie
-het leuke traject met de vele singletracks
-...
-achteraf hoorde ik van iemand van de organisatie dat er nagels gestrooid zijn en eveneens 's morgens pijltjes verdwenen.
Het is toch altijd en overal hetzelfde met dat volkske.
Dat ze maar oppassen en dat ik het nooit zie of enkele "toeken op eule b*kk*s".
@tafelpoot: tof om ons te vervoegen
@Goorbikers:

-het pijltjesprobleem
-de goede organisatie
-het leuke traject met de vele singletracks
-...
-achteraf hoorde ik van iemand van de organisatie dat er nagels gestrooid zijn en eveneens 's morgens pijltjes verdwenen.
Het is toch altijd en overal hetzelfde met dat volkske.
Dat ze maar oppassen en dat ik het nooit zie of enkele "toeken op eule b*kk*s".
@tafelpoot: tof om ons te vervoegen
@Goorbikers:
- meneer de compagnon
- Mountainbiker
Post by meneer de compagnon »
Gisteren met de kinderen (7 en 10) de kidstour gedaan terwijl ikke met de fiets de 60 km aan het rijden was. Prachtige tocht, heel mooi parcours en mijn dank voor de uitstekende begeleiding. jammer dat men zo veel werk dient te steken in een tocht waar maar een tiental deelnemers zijn.
Na dat we de cadeau's
in de auto gelegd hadden, bleek dat er toch nog te veel energie in de 2 spoken zat. Dus GPS opgezet, en tocht nog eens gedaan. Na de middag vervolgens eens rustig naar Luik Bastenaken Luik kunnen kijken 
Na dat we de cadeau's
Er zijn natuurlijk ook kids die de toer afhandelen zonder de gezamelijke start te nemen, dit is ook belangrijk. Vandaar trouwens de afpijling. In ieder geval bedankt voor de reactie en misschien tot later.meneer de compagnon wrote:Gisteren met de kinderen (7 en 10) de kidstour gedaan terwijl ikke met de fiets de 60 km aan het rijden was. Prachtige tocht, heel mooi parcours en mijn dank voor de uitstekende begeleiding. jammer dat men zo veel werk dient te steken in een tocht waar maar een tiental deelnemers zijn.
Na dat we de cadeau'sin de auto gelegd hadden, bleek dat er toch nog te veel energie in de 2 spoken zat. Dus GPS opgezet, en tocht nog eens gedaan. Na de middag vervolgens eens rustig naar Luik Bastenaken Luik kunnen kijken